Shortlist

sitechris

Donateur
Heb ff gekeken bij VW maar inderdaad een fulloptions 2.0 TFSI station Passat komt uit uit rond de 47k. Kost wel iets minder in de lease dan een Mondeo. Maar ik vind de Passat gewoon niet zo mooi. Plus dat ik dan EN geen 4x4 heb EN geen heerlijke 5-cylinder. Dat gaat m zowiezo niet worden.

ik zou nog wel een keer gaan rijden als ik jou was in de vijfcilinder. Ik heb zelf in de focus ST gereden en daarin klinkt de vijfcilinder top. Maar ik heb ergens gelezen dat er in de Mondeo weinig van overblijft en dat de motor veel minder sportief klinkt. Zelfde is het geval in Volvo S40 en C30 T5. Qua prestaties is bv de Focus ST niet beter dan de Golf V GTI. Ondanks verschil van bijna 30 pk. Datzelfde geldt wsnl ook voor de Mondeo vs Passat en consorten....
 

___JC___

Forumguru
ik zou nog wel een keer gaan rijden als ik jou was in de vijfcilinder. Ik heb zelf in de focus ST gereden en daarin klinkt de vijfcilinder top. Maar ik heb ergens gelezen dat er in de Mondeo weinig van overblijft en dat de motor veel minder sportief klinkt. Zelfde is het geval in Volvo S40 en C30 T5. Qua prestaties is bv de Focus ST niet beter dan de Golf V GTI. Ondanks verschil van bijna 30 pk. Datzelfde geldt wsnl ook voor de Mondeo vs Passat en consorten....

Heb een paar maanden terug met een 2.5T gereden, 5-cylinder klinkt helemaal top in een Mondeo.

Minder goed nieuws is dat ik vanavond hoorde van een collega dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden geen goed nieuws betekenen voor onze leaseregeling. Mogen geen V-power meer tanken, leasebudgetten zijn naar beneden bijgesteld voor nieuwe contracten en dat soort ellende...... Mooi ruk dus!
De Mondeo wordt dus steeds lastiger want die was al wat aan de dure kant...
:407:
 

Gieliovd

Forumguru
Kun je nagaan 200pk+ in een niet al te zware auto. Dan moet je je toch continu inhouden. Lijkt me net zo vervelend als een auto die te weinig power heeft.
220 pk in een wagen die te zwaar is is dan weer langzaam :tongue: Kijk naar mijn Pajero. Zo hard loopt dat allemaal niet.

Veel vermogen went snel denk ik hoor. Het is wel zo makkelijk op zijn tijd. Je gaat er alleen ook wel een beetje naar rijden denk ik, de meeste mensen. Je wordt gauw een beetje een "haaster".
 

Porettuhcs

Senior Member
Minder goed nieuws is dat ik vanavond hoorde van een collega dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden geen goed nieuws betekenen voor onze leaseregeling. Mogen geen V-power meer tanken, leasebudgetten zijn naar beneden bijgesteld voor nieuwe contracten en dat soort ellende...... Mooi ruk dus!
De Mondeo wordt dus steeds lastiger want die was al wat aan de dure kant...
:407:

Dat is balen .... maar dat maakt je dilemma wel wat makkelijker
 

___JC___

Forumguru
Die Ford heeft 220pk en is 100kg lichter dan een Superb. Zal toch echt wel sneller zijn lijkt me.
 

jaspernl

Actief lid
Heb een paar maanden terug met een 2.5T gereden, 5-cylinder klinkt helemaal top in een Mondeo.

Minder goed nieuws is dat ik vanavond hoorde van een collega dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden geen goed nieuws betekenen voor onze leaseregeling. Mogen geen V-power meer tanken, leasebudgetten zijn naar beneden bijgesteld voor nieuwe contracten en dat soort ellende...... Mooi ruk dus!
De Mondeo wordt dus steeds lastiger want die was al wat aan de dure kant...
:407:

Elluk nadeel hep zun voordeel:

Volgens mij kan dit topic dicht, want we zijn er uit. We hebben een winnaar:

Skoda Superb !!

Gefeliciteerd, JC !!
 

cloink

Actief lid
Het is nochthans erg simpel hoor: ofwel leg je de nadruk op rijsensaties en dan ga je voor de Mondeo, ofwel heb je liever degelijkheid en luxe en dan ga je voor de Superb.

Persoonlijk kon ik ook niet leven met het interieur van de Mondeo (ik bedoel: welke kleuter heeft dat bij elkaar getekend?!), maar dat is dus geheel persoonlijk. Ik vrees dat niemand deze keuze kan maken buiten jijzelf, JC... ;)
 

Psioneer

Actief lid
Geen 230? Wat een ramp!
Ik ben niet zo'n maniak met betrekking tot veiligheid en regeltjes (die zijn er om te overtreden). Maar of ik nou met 230 of met 200 door Duitsland kan rijden zal me werkelijk worst wezen. In de praktijk zal ik het namelijk zelden of nooit doen of het nou mag of niet. Bovendien worden de mogelijkheden in Duitsland ook steeds meer ingeperkt. Kwestie van gezond verstand vind ik persoonlijk.
 

___JC___

Forumguru
Geen 230? Wat een ramp!
Ik ben niet zo'n maniak met betrekking tot veiligheid en regeltjes (die zijn er om te overtreden). Maar of ik nou met 230 of met 200 door Duitsland kan rijden zal me werkelijk worst wezen. In de praktijk zal ik het namelijk zelden of nooit doen of het nou mag of niet. Bovendien worden de mogelijkheden in Duitsland ook steeds meer ingeperkt. Kwestie van gezond verstand vind ik persoonlijk.

Eens, maar die laatste 30 km is gewoon leuk. Vooral als de rest van de karavaan af moet haken bij 200. :grin: Ja, we blijven net kinderen he...
 

sitechris

Donateur
Eens, maar die laatste 30 km is gewoon leuk. Vooral als de rest van de karavaan af moet haken bij 200. :grin: Ja, we blijven net kinderen he...

idd, het is fijn als een standaard TDI-tje, 316/318 etc etc die met 200 voor je rijdt op de linkerbaan toch even mooi kunt opvegen. Is altijd goed voor je ego ha ha ;). Ja, die 30 km scheelt. En er zijn ook op de Autobahn zeker nog wel momenten waarop je zo'n snelheid kunt rijden. Ik ga binnenkort weer op zaterdagochtend vroeg naar Zwitserland. Zat ruimte dan op de Autobahn :). Zeker op een heerlijk 3-baans stuk tussen Keulen en Frankfurt, of mooi 3-baans asfalt bij Karlsruhe op de A5. Echt genieten!

@allen die iets kwijt willen over gevaar, onverantwoord gedrag etc. Save your comments please, discussie is al 90 keer gevoerd hier.
 

LenK

Forumguru
@allen die iets kwijt willen over gevaar, onverantwoord gedrag etc. Save your comments please, discussie is al 90 keer gevoerd hier.
Ja en het omgekeerde -iemand voorbij kunnen, die het niet verwacht- is al 91 keer langs gekomen :crazy:
 

VEEJAY

Forumguru
Toch vind ik dat je de laatste tijd ook niet echt hard meer kan gaan in DLD, of drukte, wegwerkzaamheden, snelheidslimitieten of 2 baanswegen. Helaas maar waar.
 
Bovenaan Onderaan