Shortlist

LenK

Forumguru
Antraciet met cognac
Themisto's

Ik zou nooit typische ander merk velgen nemen, zeker niet als ze van een duur(der) model zijn. Wanna.........

Dit vind ook van die foute velgen onder een Skoda. Komt ook steeds terug. En of ze mooi zijn onder een Audi zelf valt ook nog over te twisten:
127-audi_velgen.jpg

___JC___

Forumguru
Zo wel veel Themisto fans hier. Vind ze zelf ook wel mooi moet ik zeggen.

Nieuwe tussenstand is dus.

Kleurcombo
Bordeaux met creme 2
Antraciet met cognac 3
Zwart met cognac 2

Velgen
Themisto's 6
S8 0
RS6 0

Gaat langzaam de kant op die ik zelf in gedachten had. Heb ik toch smaak.
;)

Roel

Lid
pfff laten we het hopen :crazy:.... :uitlachen: bordeaux :D

Ik vind bordeaux ook zo'n ouwe l*llen kleur.
Maar toch: op onderstaande foto vind ik de kleur niet misstaan.
Zou het de belichting zijn?

Mijn keuze is:
Zwart met creme en natuurlijk Thermisto's

Bijlagen

• Superb001.jpg
    Superb001.jpg
    84,2 KB · Weergaven: 33

LenK

Forumguru
Ik vind bordeaux ook zo'n ouwe l*llen kleur.
Wat is er mis met ouwe l*llen ? Mogen die geen stijlvolle (en dat hoeft niet altijd zwart te zijn) kleur kiezen.
En weet jij hoe oud ___JC___ is. Misschien wel toe aan zo'n kleur.

Vacaro

Senior Member
__JC___ is 30 bijna 31, dus zeker nog geen ouwe l*l...

Kleur is persoonlijk en afhankelijk van auto, de ene auto kan mooi zijn in een bepaalde kleur terwijl een andere juist een "ouwe l*llen auto" lijkt in dezelfde kleur.

Moest ik voor een Superb gaan zou ik Antraciet/cognac gaan.
En dat is de keuze van een veertiger.

___JC___

Forumguru
__JC___ is 30 bijna 31, dus zeker nog geen ouwe l*l...
.

Dank u :)

Kleur is persoonlijk en afhankelijk van auto, de ene auto kan mooi zijn in een bepaalde kleur terwijl een andere juist een "ouwe l*llen auto" lijkt in dezelfde kleur.

Eens, per auto vind ik zelf ook verschillende kleuren het mooiste. Bordeauxrood zou ik normaal niet eens overwegen maar op de Superb staat het best mooi.

___JC___

Forumguru
Nou de velgenvoorkeur is wel duidelijk hier inmiddels

Nieuwe tussenstand is dus.

Kleurcombo
Bordeaux met creme 2
Antraciet met cognac 4
Zwart met cognac 3

Velgen
Themisto's 8
S8 0
RS6 0

En ik kan jullie zeggen de meest gekozen optie was ook mijn eerste optie. Antraciet met cognackleurig leer. De velgen is nog ff een twijfelgevalletje. De Themisto's zijn erg mooi, maar dir RS6 velgen vind ik ook erg mooi. Dan wel in 18inch en niet 19inch zoals Skoda20inch ze heeft (snappen we het nog met al die inches :D).

Psioneer

Actief lid
Er is niks mis met een gedistingeerde kleur op een auto en rosso brunello staat de Superb gewoon erg goed. Het maakt de auto chiquer en optisch groter. Zwart en antraciet zijn anonieme kleuren waar velen uit behoudende redenen voor kiezen. Bovendien vind ik antraciet op de Superb minder goed staan. Misschien ook omdat ik het antraciet van Skoda in z'n algemeenheid niet zo mooi vind. Wellicht aardig voor een taxi. Maar persoonlijke meningen he...
In mijn shortlist zat ook een Leon FR. Als het die was geworden was het zeker een sterke kleur geworden als geel of rood omdat het bij die auto past.

Ps: Zag laatst een witte Superb en hoewel wit zeker niet m'n favoriete kleur is voor een auto vond ik die Sup wel erg goed uitzien. Zo goed dat ik daar volgende keer wel over na zal denken.

(een bijna veertiger...)

floris

Lid
antraciet is zo dodelijk saaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiii........................altijd leukals je 60 bent ofzo.

doe eens gek. neem een rode!!

Aiii

Lid
Er zijn ook gewoon mensen die anthraciet grijs een mooie kleur vinden voor een auto jongens. Waarom moet je persé een kleur als rood kiezen om niet als "behoudend" te worden gezien. ;)

cloink

Actief lid
Ik ben een voorstander van zwart, het geeft zowat elke wagen een meer "gedistingeerde" look, IMHO.

Voor mijn vorige wagen wou ik eens af van dat zwart, want heel erg gebruiksvriendelijk is dat natuurlijk niet (je bent geen 5 meter uit de carwash of ie lijkt alweer vuil). Dus werd het iets tussen zilver en antraciet (niet zo donker als het antraciet van de Skoda, maar ook geen lichte zilverkleur).

Nou, daar heb ik dus spijt van gehad, je bent nl. direkt een "grijze muis" en telkens ik een andere (echte) kleur zag, dacht ik van: "damn!".

De Superb is dus weer gewoon zwart en daar zal ik geen spijt van krijgen... ;)

floris

Lid
Er zijn ook gewoon mensen die anthraciet grijs een mooie kleur vinden voor een auto jongens. Waarom moet je persé een kleur als rood kiezen om niet als "behoudend" te worden gezien. ;)

nee hoor niks ervan dat het persé rood moet zijn, maar die kleur grijs doet zo'n auto veel te kort, maar goed, back to topic!

ik adviseer bordeaux met creme

Psioneer

Actief lid
Ik ben een voorstander van zwart, het geeft zowat elke wagen een meer "gedistingeerde" look, IMHO.

Grijze muis gaat niet zozeer om de kleur als wel om de eenheidsworst. Met een zilveren, zwarte of antraciet auto ga je op in de mainstream omdat het de laatste jaren populaire kleuren zijn. Geen manier om je te onderscheiden dus.
Als ik snel even een blik op de A2 werp (hier naast kantoor) schat ik dat zo'n 50% zwart, zilver of grijs is. En als er dan een leuk kleurtje voorbij komt is het meestal een klein gebakje of een bestelwagen.
Ben zelf ook lang fan geweest van donkere kleuren. Nu vind ik het allemaal wat somber en conservatief. Een leuk kleurtje op een leuke auto is veel speelser en in het geval van een Superb (of andere limousines) gedistingeerder, chiquer, deftiger...

___JC___

Forumguru
Zilver zal ik niet snel meer nemen op een auto. Daar zie je echt veel te veel van rondrijden. Zwart is absoluut een prachtige kleur, maar je ziet er alles op! Bovendien heb ik nu 4 jaar rondgereden in een zwarte en wil ik eigenlijk wel weereens wat anders. Maar het is eigenlijk wel het mooiste....

bat

Lid
Same here qua zwart. Heb nu en zwarte en het staat gewoon erg mooi.

Maar een volgende wordt geen zwarte weer. Nog niet eens vanwege de smerigheid, maar wel vanwege de goede zichbaarheid van de steenslag waar m'n octavia nogal last van heeft. Mijn vorige was grijs en daar zag je dat veel minder op (hoewel er ook minder steenslag op zat).

Pendragon

Donateur
Ik heb een Superb Rosso Brunello en ik vind het zelf een hele mooie kleur. Wel net als zwart een beetje besmettelijk. Elke dag zie ik mensen achterom of opzij kijken als ik voorbij rij, met verwondering te kijken naar de Skoda Superb. En ik zeg dit niet omdat ik hem zelf rij, maar het viel m'n vrouw zelfs op dat zoveel mensen naar die auto kijken. Ik vind dat persoonlijk gewoon erg leuk :)

Mijn shortlist:

kleur: Rosso Brunello
velgen: Mephisto

Ik heb deze velgen niet omdat die niet bij de BL zaten, maar die ik nu heb vind ik ook erg mooi en makkelijker met schoonmaken.

Roel

Lid
Wat is er mis met ouwe l*llen ? Mogen die geen stijlvolle (en dat hoeft niet altijd zwart te zijn) kleur kiezen.
En weet jij hoe oud ___JC___ is. Misschien wel toe aan zo'n kleur.

Deze l*l is al boven de veertig (maar natuurlijk met een geest van 18 :yeah:)

Begrijp me niet verkeerd: ik vind Superb in rosso brunello een stijlvolle combinatie. Maar in het zwart blijft voor mij de S2 toch het mooiste, ondanks dat je er echt alles erop ziet.

___JC___

Forumguru
Is iemand toevallig bij de importeur geweest de laatste tijd? Staan daar een wat Superb's in verschillende kleuren? Misschien is mocca brown ook nog wel een optie namelijk. En op plaatjes blijft het een beetje gokken.....

Bovenaan Onderaan