Shortlist

wimZ

Lid
Als ik naar de leasetarieven kijk dan is een kale V70 ongeveer net zo duur als een full options Superb. Dan zou ik dus ook voor de Superb kiezen.
quote]

Volvo heeft momenteel een actie met de V70, de limited edition, full options, dus ook met leer, navi etc dus zeker geen kale auto!
Voor wat betreft de leaseprijs scheelde dit € 20,00 pm (volvo duurder)

___JC___

Forumguru
Volvo heeft momenteel een actie met de V70, de limited edition, full options, dus ook met leer, navi etc dus zeker geen kale auto!

Okee dat valt erg mee inderdaad, al zal de aanschafprijs (bijtelling) van de Volvo wel wat hoger liggen. Maar welke motoren vergelijk je dan?

plaza

Forumguru
Als ik naar de leasetarieven kijk dan is een kale V70 ongeveer net zo duur als een full options Superb. Dan zou ik dus ook voor de Superb kiezen.
quote]

Je bedoelt die volvo waar het model al 101 jaar bestaat ( polar 240 ) en die elke keer weer een half faceliftje krijgt ?
Dan doe mij maar een compleet nieuw model met extreem veel ruimte en
eigentijds interieur,

Doe maar een zwarte S2, graag, met roodbruine leren bekleding,
velgen waarschijnlijk thermisto

___JC___

Forumguru
Maar goed terug naar mijn shortlist. Ik denk dat deze combinatie gaat winnen. Met cognackleurig leer ingebouwd, 4x4, sunset, chiptuning (als het mag uiteraard), zonnedak (als de hemel niet teveel omlaag komt) en toch iets verlaagd.

Wacht alleen september even af. Misschien dat de combi nog op tijd komt of dat ze toch nog de 2.0TFSI gaan leveren.

Bijlagen

• Antraciet 1.jpg
    Antraciet 1.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 29

Aiii

Lid
De accountmanager hier heeft zijn V50 vervangen door een nieuwe (een week voor aflevering moest hij de auto in België achterlaten wegens een motormanagement issue overigens :D) en ik heb wel 10 keer rond die auto moeten lopen om de verschillen te herkennen. Tot zover ben ik er iig achter dat er ander Lichtmetaal onderligt en dat de antennevin nu meegespoten is i.p.v. zwart.

Aiii

Lid
Maar goed terug naar mijn shortlist. Ik denk dat deze combinatie gaat winnen. Met cognackleurig leer ingebouwd, 4x4, sunset, chiptuning (als het mag uiteraard), zonnedak (als de hemel niet teveel omlaag komt) en toch iets verlaagd.

Zeer sjieke bak. Goede keus dus.

Ik moet zeggen dat mijn mocca bruine Superb vergeleken met mijn vorige auto die grijs was iets vaker om een wasbeurt smeekt.

sitechris

Donateur
open dak is echt een fijne optie, goede keus JC. Ik heb het nu sinds kort op mijn huidige auto en ik dacht vooraf dat ik er nauwelijks gebruik van ging maken. Not! Als de zon schijnt is het heerlijk met dakkie open. Zeker als je in de Alpen rondrijdt. Zalig!

___JC___

Forumguru
open dak is echt een fijne optie, goede keus JC. Ik heb het nu sinds kort op mijn huidige auto en ik dacht vooraf dat ik er nauwelijks gebruik van ging maken. Not! Als de zon schijnt is het heerlijk met dakkie open. Zeker als je in de Alpen rondrijdt. Zalig!

Ja drie auto's geleden had ik m ook (in mn Siera :grin:). Maar daarna eigenlijk nooit meer besteld omdat de hoofdruimte dan beperkt wordt. Het dak moet ergens in kunnen schuiven he, dus dat kost je 5 cm hoofdruimte en die heb ik hard nodig helaas. Moet nog ff kijken of dat in een Superb 2 wel goed gaat maar volgens mij heb ik daarin hoofdruimte zat.

wimZ

Lid
Okee dat valt erg mee inderdaad, al zal de aanschafprijs (bijtelling) van de Volvo wel wat hoger liggen. Maar welke motoren vergelijk je dan?

Motoren zijn bijna gelijk 2.0D ik geloof voor de volvo 138 pk en 140pk voor de Superb.
Fiscale waarde is 750 hoger van de Volvo

MarcoO2

Forumguru
Nou ja, op Anthraciet zie je ook erg veel, dus maak je niet teveel illusies.

Daar denk ik juist tegengesteld over.... wat mij betreft blijft deze kleur juist lang redelijk schoon ogen.

Wacht alleen september even af. Misschien dat de combi nog op tijd komt of dat ze toch nog de 2.0TFSI gaan leveren.

Mooie combi zo, JC! :xyxthumbs: Geen slechte keus. Ik help je hopen dat er nog een mooie 200/210PK-versie voor je beschikbaar komt (en dan kun je evt. alsnog tunen natuurlijk) :D

___JC___

Forumguru
Mooie combi zo, JC! :xyxthumbs: Geen slechte keus. Ik help je hopen dat er nog een mooie 200/210PK-versie voor je beschikbaar komt (en dan kun je evt. alsnog tunen natuurlijk) :D

Sssssssst...;)
Ik heb hier weleens gezegd niet tunen is eeuwig zonde. En ik denk dat jij het nu ook met me eens bent inmiddels.

Aiii

Lid
Daar denk ik juist tegengesteld over.... wat mij betreft blijft deze kleur juist lang redelijk schoon ogen.

Echt? Nu heb ik op het werk wel altijd last van zooi van bomen en vooral van vogels (duiven, kutbeesten!) die mijn auto vies maken (laatst vond een beest het nodig een halve kerse op het dak te gooien), maar op mijn Golf 3 (Groen Metallic) had ik veel minder last van dat ik het zag.

Maar nu ben ik op mijn Octy wel een stuk zuiniger en die wordt ook vaker gewassen. :D

___JC___

Forumguru
Ja daar is ie weer. Net ff langs de dealer geweest en daar stond de 3.6. Of ik even een stukje wilde rijden, nou dat wilde ik wel.

Wat een bak zeg! Was een rossobrunello met Themisto velgen en licht interieur. Mooi combinatie hoor al blijft dat rood wat wennen voor me. Maar het rijden met die 4x4 en zo veel vermogen is echt heerlijk. Je hebt gewoon niet door hoe snel dat ding is als je niet naar je teller kijkt. Erg slecht voor je rijbewijs. DSG blijft niet echt iets voor mij. Ja hij schakelt bizar snel en erg soepel, maar ik vind het gewoon niet zo leuk.

Zat ook een dakje in dus ik was benieuwd naar de hoofdruimte met zo een dakkie. Op zich ging het wel maar wat ik niet verwacht had was dat het zo een klein dakkie is. Als ie helemaal open staat is het gat misschien 35cm bij 50cm ofzo. Dat is de moeite niet wat mij betreft. Plus dat zo een dak altijd iets herrie maakt uiteraard.

Qua kosten gaat het de 3.6 niet worden, maar zeker wel 4x4 en ook de Themisto velgen. Ding had echt bakken grip en die velgen staat echt erg mooi. Sjiek maar toch ook sportief. Nu alleen de kleur nog. Stond daar een Superb in de showroom in Mocca brown. Ook niet verkeerd. Antraciet is mooi maar wel erg saai, Grey platinum zie je vuil het minste op....arrrggg keuzes!!

Bovenaan Onderaan