Update
Net de skoda opgehaald. Even een kopje koffie gedronken en gepraat met de huidige eigenaar. Morgen naar de garage. Twee dingen die mij nu al opvielen aan de auto.
Trok een beetje naar links, volgens de eigenaar komt het omdat hij een tijd stil heeft gestaan en misschien de rem wat vast zit. Morgen dus even een paar keer goed remmen onderweg naar de garage.
De koppeling zit enorm hoog, maar daar heb ik al offertes voor aangevraagd. Eentje waar ik hem waarschijnlijk naar toe breng is 687 euro. Dat is inclusief grote beurt, nieuwe koppeling en APK.
Op een deukje in het linker spatbord voor is hij heel netjes van binnen en van buiten. Klein beetje roest kun je wel vinden, maar blijft een auto van 14,5 jaar oud.
Verder zijn de koplampen wat dof, maar daar zijn genoeg bedrijfjes voor te vinden. Hij is niet meer bij de dealer geweest, maar de eigenaar heeft wel alles zelf bijgehouden. Hij heeft in de boekjes netjes de beurten geschreven en alle bonnen bewaard. Hij is zelf ook monteur geweest, weet dus wel wat hij doet.
Verder rijk uitgeruste Combi, heb mij over sommige opties verbaasd. Zoals 12v in de kofferbak, lampjes in de deuren, mooi pioneer radio systeem.
Maar voor nu het garage moment van morgen af wachten. Als daar niks bijzonders uit komt heeft mijn vriendin een nette fabia voor 1700 euro. Dat is misschien niet goedkoop, maar dan weten wij wel wat wij kopen. Voor 1700 euro gaan wij denk ik niets beters vinden?