Skoda Connect/MySkoda app

Vind je in het dashboard kastje een simkaartslot?
Dit heb ik gevonden op dit forum.
Bij de hudige multimediasystemen van Skoda heb je de mogelijkheid om een losse sim kaart te plaatsen in de basiseenheid welke gemonteerd zit in het handschoenenkastje.
Wie heeft hier ervaring mee en welke provider wordt er dan gebruikt.
Ik heb begrepen dat, wanneer je 1 Gb data hebt over een heel jaar, dit in de regel voldoende zou moeten zijn.
Ik denk wel dat het dan kan.
 
Vind je in het dashboard kastje een simkaartslot?
Dit heb ik gevonden op dit forum.

Ik denk wel dat het dan kan.
Ik heb daar alleen 2 sleuven zitten voor Sd kaarten. In de linker zit de navigatie kaarten. Rechts is leeg. Maar dat zal mss aan het type entertainment systeem liggen. Ik heb een O3 station uit 2020
 

Rallye

Forumguru
Mogelijk is dat een e-sim, dus geen fysieke sim-kaart. Als je weer voor Skoda Connect gaat betalen zou die gewoon weer actief moeten worden.

Volgens mij heb je dan een MIB 2.5 Amundsen.
 
Ah top dank! Ik denk dat mijne ook nooit bijgewerkt is.
Vandaag de auto naar Skoda gebracht. Ik mag voor de software-update 200 euro betalen, iets meer dan ik had verwacht, maar goed dan werkt het gewoon weer prima. Blijkbaar een tijdrovend proces want ik kan de auto pas morgen afhalen, wel een tijdelijke leenauto meegekregen voor een kleine meerprijs van 50 euro. Prima.
 
Dag iedereen,

Het infotainment is geupdate naar de nieuwste versie. Skoda connect werkt echter maar 'half'.
De app op mijn telefoon werkt prima, maar online navigatie,... werkt dan niet in de auto terwijl dat abonnement wel actief is...
 
Privacy instellingen staan goed. Ik was vergeten dat de auto niet automatisch koppelt aan de hotspot van mijn iPhone.
Weeral zo'n leuk iOS dingetje, eens ik naar de instellingen van mijn telefoon ga, waar je de hotspot zou configureren, connect die helemaal prima. Eens dat was gebeurd werkte de online navigatie voor mijn gevoel, ook is die geupdate naar de nieuwste navi-versie.
Ik had ergens gelezen dat de eSim (zolang er geen datapakket is aangeschaft) enkel goed is voor de functies binnen de MySkoda app?
Ik heb een onbeperkt datapakket op de telefoon dus dan gebruik ik deze omweg dan maar.
Vindt de Skoda navi toch wel beter in combinatie met de virtual cockpit, het is toch fijner om een of andere reden om eventjes naar beneden te kijken op het cockpit dan op het infotainment scherm.

Toch wel 'vreemd' dat er vroeger op het menu scherm ook echt fysieke apps waren (dat las ik op het forum hier) en dat deze nu 'verdwenen' zijn?
 

Rallye

Forumguru
@OlivierDS Via https://availability.skoda-auto.com/004/en-com#/ kun je zie wat je kunt met jouw auto. Skoda heeft verschillende abonnementen. Voor sommige zaken, zoals kaartupdates en verkeersinfo, werkt de e-Sim op kosten van Skoda nadat jij voor je Connect-abonnement betaald hebt. Voor andere zaken, bij mijn VW zijn dat bijvoorbeeld webradio en het kunnen afspelen van Apple Music via het infotainment, is datategoed nodig. Vraag is dus of wat jij wilt met het systeem niet ook zonder de wifi van je telefoon kan.
 
Voor andere zaken, bij mijn VW zijn dat bijvoorbeeld webradio en het kunnen afspelen van Apple Music via het infotainment, is datategoed nodig.
Apple Music kun je dan toch ook gewoon via Apple CarPlay afspelen?
Dan gaat het wel van je eigen data tegoed af uiteraard
 

Rallye

Forumguru
Klopt. Dan zit je wel aan je eigen provider vast, terwijl de e-Sim volgens mij gewoon het beste signaal pakt. Ik dacht daar een YouTube-filmpje over te hebben gezien, maar dat kan ik niet terugvinden.
 
Voor de zoveelste keer weer geen verbinding met de Skoda Connect app naar mijn Kamiq. “activatie niet mogelijk” kan Hoofdgebruiker ook niet wissen. De vorige keer deed alles weer na een tiental pogingen. De dealer kwam er vorige keer ook niet uit. Wel een factuur die terecht kwijtgescholden werd. Waarom telkens deze storing?
 
Bovenaan Onderaan