Skoda Connect/MySkoda app

Okki

Donateur
Ik krijg in de SEAT CONNECT app ook het advies om de nieuwe MY SEAT app te installeren.

Beetje vreemd want er was eerst een My Seat app, maar die was voor auto's tussen 2008 en 2020 (met dataplug)
Voor de nieuwere modellen was er de Seat Connect app.

Bij het aanmelden van de "nieuwe" My Seat wordt overigens wel gevraagd of je auto van voor of na 2020 is. Dus blijkbaar hebben ze de 2 mogelijke opties nu samengevoegd in 1 app.

Eender dus als bij SKODA (wat uiteraard logisch is)

En, inderdaad grappig, de juiste auto (kleur en uitvoering) staat nu als plaatje. Wel nog met de origine velgen overigens)

Collage_2024-05-16_17_46_49.jpg
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Mijn Seat App
Daarna My Seat App
Daarna Seat Connect
En nu My Seat


Screenshot_20240516-165815.png

Dit is de nieuwe...

Screenshot_20240516-175221.jpg
 
Goedemiddag,
Zal me allereerst even voorstellen>
Arjan 47, sinds kort in het bezit van een prachtige zwarte Skoda Superb IV L&K uit 2020 (Zal binnenkort foto's plaatsen).

Vorige week heb ik per ongeluk mezelf als hoofdgebruiker eruit gegooid in Skoda Connect en sindsdien lukt het me met geen mogelijkheid meer om mezelf als hoofdgebruiker aan te melden.
Gekke is dat ik zie dan mij account synchroniseert, maar telkens krijg ik de melding: "Registratie kan niet worden gestart".

Heb inmiddels al zoveel geprobeerd, systeem naar fabrieksinstellingen, reset (10 sec), app verwijdert van mijn telefoon, auto uit garage gehaald (online Skoda Connect), niets helpt.

Iemand nog een idee.
 

Antera

Donateur
Komt vaker voor. Laat even weten welke software versie erop draait. Soms kan dit opgelost worden door de nieuwste software op het mediasysteem Te installeren. Hiermee kan ik je eventueel helpen
 
Beste forumleden,

Sinds ruim een week heb ik een 2dehands Skoda Scala in mijn bezit en ik ben er enorm tevreden van.

Een dingetje wat niet werkt is Skoda Connect.
Via de nieuwste MySkoda app heb ik het chassisnummer van mijn Scala ingevoerd, vervolgens kwam er op dat ik me met de twee sleutels naar mijn auto moest begeven en daar de stappen verder moest volgen om de auto te activeren. Wanneer ik me probeer in te loggen met mijn e-mailadres en het correcte wachtwoord invoer, komt er na ca. 30 seconden op het beeldscherm, de volgende boodschap: ”Gebruikersprofiel kon niet worden geladen”.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Ik heb dit proces op 4 verschillende locaties herhaald, met als gedachte dat het mobiele netwerk niet sterk genoeg was, maar tevergeefs.
- Ik heb de auto verbonden via de hotspot op mijn telefoon, weeral, geen resultaat.
- Ik heb een soft reset uitgevoerd, dus de aan/uit knop van het infotainment zo’n 10 seconden ingedrukt gehouden, tot het Skoda logo verscheen, maar zonder resultaat.
- Als laatste heb ik het infotainment terug naar de fabrieksinstellingen gebracht, zoals je al kunt raden, geen resultaat.

Nu weet ik echt niet wat ik zelf nog kan doen vooraleer ik contact opneem met Skoda zelf.
Iemand ervaringen hiermee, of tips? Alles is welkom!

Om meer gedetailleerd te zijn: het is een Scala uit december 2019 met het Amundsen infotainment. Ook heb ik gelet of het wereldbolletje wit was i.p.v grijs.

Groeten,
Olivier
 

jesse_s93

Forumguru
Hi Olivier,

Gefeliciteerd met de Scala!

Ik zou eerst eens kijken wat de software versie is van het infotainment. Meest recente versie zit op 0330 of wellicht al iets later. Als je hem pas een week hebt, zou ik naar de dealer rijden voor garantie zodat zij kunnen updaten. Heb je geen garantie, dan zijn er leden als @Rainesh of @Antera die je kunnen helpen met updaten.
 

Bedankt! Ik vind hem echt goed vlot rijden, super comfortabel ook! De softwareversie kan ik morgenvroeg eens opzoeken in de auto. Jij denkt dat het gewoon aan de software ligt? Ik had ook ergens iets gelezen om een zekering er even uit te halen en er terug in te steken, al weet ik niet zeker of dat bij de Scala van toepassing zou zijn.
 
Dag Daryl,

Ik zal hetzelfde doen! Ik heb gisteren zekering nummer 15 getrokken en na 10 minuten deze teruggeplaatst. Geen resultaat bij mij.

Ik heb voor volgende week maandag een afspraak staan bij Skoda voor een software update.

Ik zag dat ik echt een enorm verouderde software heb. Versie 0156 om precies te zijn. De nieuwste is 324 dacht ik. Wie weet is dat de oplossing.

Het SOS systeem werkt bij mij nog wel, geen idee of dat cruciaal is om te vermelden, maar het kan een handig detail zijn. Het lijkt me dat de module nog werkt.

Heeft iemand een Scala met een Connect dat wél werkt? Ik zou graag willen zien hoe de app eruit ziet. Het infotainment vergeet helaas soms instellingen, bv. de duur van de coming home functie. Nog een reden om dit systeem werkende te krijgen.

Daryl, ik hou je verder op de hoogte.
 
Ah top dank! Ik denk dat mijne ook nooit bijgewerkt is, heb wel soft reset gedaan maar helaas geen soelaas. Reden dat ik graag wil updaten is dat om de rit mijn bluetooth eruit knalt, heel irritant en onvoorspelbaar...
 
Komt vaker voor. Laat even weten welke software versie erop draait. Soms kan dit opgelost worden door de nieuwste software op het mediasysteem Te installeren. Hiermee kan ik je eventueel helpen
Antera, kan je het hele systeem updaten als eindgebruiker of moet een dealer dat doen?

MiC
 
Ik heb 4 jaar geleden gratis die Skoda connect erbij gekregen en werkte ook. Echter daarna verliep dat en kon ik ook niet meer de positie van de auto remote bekijken. Ik heb de auto nu overgenomen uit de lease en dacht laat ik eens kijken of ik het eea weer aan de praat kan krijgen. Auto via hotspot verbonden aan internet. Weten te registreren via de App. Echter is mijn vraag. Die sim kaart die de auto 4 jaar geleden met internet verbond. Werkt die alleen als je dat Skoda connect abonnement neemt op die nutteloze diensten? Ofkan ik daar zelf ook een sim in proppen? Wie weet daar meer over te vertellen?

MiC
 
Bovenaan Onderaan