Skoda Connect/MySkoda app

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Iets vergelijkbaars krijg ik ook af en toe te zien bij mijn Bluelink-Hyundai app, meestal een server die te druk is, of off-line voor onderhoud.
Ik zag zoiets ook al eerder bij de Kia connect app bij m'n vorige auto.
Meestal een paar dagen (week-weken?) later 'gewoon' weer on-line.
Beetje storend, maar de auto rijdt er niet minder om......(mijn mening).

gerardhein

Senior Member
Haha, dat klopt. Alleen reed ik voorheen weg in een voorverwarmde auto. Dus de eerste kilometers rijdt de auto wel minder comfortabel

Alpha

Donateur
Weer een iets grotere update van de app.

Best geinig mijn Octavia RS iV laat nu ook de buitentemperatuur zien in de app onder doeltemperatuuur / Climate Control in de app.

IMG_1464.jpeg

IMG_1465.png

Sinds vermoedelijk deze update problemen met de app… voorheen een heel jaar foutloos kunnen gebruiken. Heb ondertussen de app al terug geïnstalleerd , de wegen al terug gekoppeld , me terug moeten aanmelden als hoofdgebruiker , maar nog steeds geen verbinding.

De voertuigstatus info is ook anders dan vroeger merk ik op.
IMG_4930.png

johanl

Senior Member
Dit is bij mij schering en inslag, al zolang ik de auto heb (iets meer dan een jaar). Ook 2 keer gehad dat de app een hele week geen verbinding had, dan zag ik in de auto ook onderin een rood kruisje bij dat wereldbolletje. Het ging vanzelf weer werken, maar wel erg irritant natuurlijk.

EdwardP

Actief lid
Als je op de "i" klikt achter "Stand-by" krijg je te zien wat de verschillende statussen zijn en ook kun je dan "automatische voertuigactivatie" aanzetten. Als die aanstaat, gaat je auto op het moment dat je de app opent uit de slaapstand.
Althans, zo werkt het bij mijn Sup. Ik neem aan dat het voor de Octa niet heel anders is.

Bijlagen

• 2025-02-14 09.11.31.png
    2025-02-14 09.11.31.png
    213,3 KB · Weergaven: 9
Normaal zou dit moeten lukken ja. Maar dat is net het probleem. Al van gisteren niet meer actief geweest. Blijft gewoon in stand by staan of in activeren … maar geen reactie . IMG_4941.png

Rob

Forumguru
App is geen drama, de communicatie tussen auto en app loopt niet lekker..

Hier gister en vanochtend ook last van de storing, maar alles werkte wel gewoon.
Zo gaf de app vanochtend een foutmelding na starten klimatisering. Volgens de app werkte het niet maar auto was gewoon lekker warm en ijsvrij.

Screenshot_2025-02-14-06-50-53-51_444dc4eb74c51ce3b2252e98bbce8321.jpg

Dus comm app naar auto gaat prima
maar comm auto terug naar app niet.

Zal wel weer opgelost zijn/worden joh. Software hè :arghh:

SkodaBart

Actief lid
Ik moet eerlijk zeggen dat de laatste maanden de app redelijk stabiel en soepel werkt. Ook nu communiceert hij in een paar seconden met de auto:

IMG_2577.png

• Leuk
Waarderingen: Rob

EdwardP

Actief lid
App werkt bij mij meestal ook goed, maar net als bij @Rob geeft hij vaak een foutmelding bij het voorverwarmen van de auto. Als ik dan instap is hij wel lekker warm.

• Leuk
Waarderingen: Rob

Berrychello

Forumguru
App is geen drama, de communicatie tussen auto en app loopt niet lekker..

Hier gister en vanochtend ook last van de storing, maar alles werkte wel gewoon.
Zo gaf de app vanochtend een foutmelding na starten klimatisering. Volgens de app werkte het niet maar auto was gewoon lekker warm en ijsvrij.

Bekijk bijlage 115384

Dus comm app naar auto gaat prima
maar comm auto terug naar app niet.

Zal wel weer opgelost zijn/worden joh. Software hè :arghh:
Hier ook op hetzelfde moment. Lijkt dus niet aan de auto te liggen maar aan de server van Skoda.

TomDB

Lid
In de app zie ik van mijn Kodiaq II bij Wagenstatus: "Status ramen niet beschikbaar".
Zou dit wel zichtbaar moeten zijn? Ik dacht dat deze regel het voorheen wel deed maar weet het niet zeker.
Van de deuren, dakraam etc wordt de status wel weergegeven.
1739800705750.jpeg

Bovenaan Onderaan