Skoda Enyaq

Ik ben een Nerd en vind dit geluid wel grappig eigenlijk....niet te hopen dat het na tig km's gaat vervelen en anders vinden we wel uit hoe andere geluiden up te loaden want het is toch een PC op wielen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Zal ook zo gekozen zijn om bepaalde minder gewenste geluiden te overstijgen..?
Als je in een trein zit hoor je ook vaak van die electronisch geluidjes; die ‘maskeer’ je natuurlijk vrij eenvoudig met een dergelijke ‘soundfile’.

Jdbigg

Senior Member
Ter geruststelling van de haters van het geluid: het is bedoeld om voetgangers en fietsers te waarschuwen. Binnen in de auto dus nauwelijks hoorbaar verwacht ik...

Ter geruststelling van de haters van het geluid: het is bedoeld om voetgangers en fietsers te waarschuwen. Binnen in de auto dus nauwelijks hoorbaar verwacht ik...

Denk inderdaad ook wel dat het afrolgeluid van je banden boven 60kmph zullen bijdragen aan het totaal aan geluiden.

Flem_nl

Forumguru
Comfort Plus (PDB) (aanvullend op Comfort)
  • Virtual pedal (Dit is inclusief de elektrische kofferbak. Zonder dit pakket is hij dus handmatig)
Hier speciaal voor gebeld. Heb ik dit nodig voor een elektrische achterklep? Blijkbaar wel dus! :mad::banghead::angry:

Defense

Nieuw lid
Ook ik heb deze week een Enyaq besteld. Op mijn werk wordt elektrisch rijden (ook waterstof) erg gestimuleerd, dus het is voor mij financieel aantrekkelijker dan een benzinemotor.
Deze is het geworden.

Skoda Enyaq IV 80
Kleur: Black Magic
Verdere opties: Comfort Plus, Lodge, klimaat pakket, Vega 20'' en Skoda Sound system.

Ik zag hierboven al levertijden genoemd van week 30 tot 40....dus de mijne zal wel na de zomer komen...

Wat ik wel vreemd vond, dat er standaard geen stoelverwarming op zit (zit in het klimaatpakket) . Dat vind ik persoonlijk wel prettig. Stuurverwarming zit er bij de 80 blijkbaar wel standaard op.

Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Wow; dat is nog eens een aantrekkelijk aanbod:

https://www.autobild.de/artikel/skoda-enyaq-iv-80-2021-leasing-preis-elektro-suv-18747525.html

Pünktlich zum Marktstart des Skoda Enyaq gibt es interessante Leasingangebote für das Elektro-SUV. Privatkunden können den Enyaq iV 80 ab 299 Euro brutto leasen!

Uiteraard met de nodige randvoorwaarden, maar toch. Dit zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren...

Privatkunden bekommen das Elektro-SUV bei "Sparneuwagen" für 299 Euro brutto pro Monat. Allerdings muss die BAFA-Umweltprämie in Höhe von 6000 Euro als Anzahlung in Vorleistung erbracht werden. Bei korrekter und fristgerechter Beantragung beim BAFA (Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle) wird der Betrag jedoch voll erstattet. Voraussetzung hierfür ist, dass die Mindestvertragslaufzeit von 24 Monaten eingehalten wird. Im Fall des Enyaq iV 80 läuft das Angebot über 48 Monate mit 10.000 Freikilometern pro Jahr.

Captain Hook

Forumguru
https://forms.skoda.nl/site/enyaq-iv-bezichtiging-aan-huis

Ben jij, nu onze showrooms tijdelijk dicht zijn, nog niet in staat geweest om kennis te maken met de ENYAQ iV? Vanaf 12 februari 2021 starten we met een aantal ENYAQ iV bezichtigingen aan huis. Hij rijdt zelf weliswaar nog niet, maar je kunt er wel in zitten en 'm goed bekijken. Daarnaast beantwoordt een productexpert graag al je vragen. Heb je interesse in een bezichtiging aan huis? Laat onderstaand je motivatie, gegevens en voorkeursdag achter, dan laten we zo snel mogelijk weten of we bij je langs kunnen komen. Uiteraard houden we hierbij rekening met de RIVM richtlijnen rondom COVID-19.

Wel bijzonder; blijkbaar rijden ze 'm op een trailer voor. Zodat je er wel in kunt zitten, maar niet rijden...

Canon-Eye

Forumguru
Dat snap ik wel - anders zou zo'n demo in korte tijd wel erg veel extra (aan- en afrij)kilometers moeten maken om alle adressen te bereiken. Dat is alleen al qua opladen niet bij te benen, lijkt me.

Japanese Power

Donateur
Kreeg de mail ook vanmorgen, maar niet rijden klinkt een beetje als... mwah, laat maar.
Ik snap de redenatie van @Canon-Eye wel, dan maar even op een trailertje, even eraf rijden, rondje proefrijden, opladen en door, kun je makkelijk een dag mee vullen zonder een lege accu te krijgen. Nu moet ik nog wel 1,5 jaar met m'n huidige Kodiaq maar rondsnuffelen kan geen kwaad. Alhoewel ik momenteel meer neig naar mobilteitsbijdrage dan naar een nieuwe leasebak, maar goed, da's off-topic ;)

Captain Hook

Forumguru
Dat is alleen al qua opladen niet bij te benen, lijkt me.
Het zou juist stoer zijn en getuigen van vertrouwen in het eigen product door Skoda, en -eigenschappen zoals snelladen, om dit juist wel te doen en te laten zien dat er geen reden is tot oplaadstress...

Toch? ;)

Mitico

Actief lid
Eindelijk na een jaar geen Skoda straks weer toeren in een Enyaq. Vandaag is het leasecontract getekend en is week 29 aangehouden als voorlopige afleverdatum. Klein beetje hopen op een meevallertje en misschien dat hij dan eerder wordt geleverd.

Overigens heb ik de optie van de verlichte grille en het 10 speaker soundsysteem laten vervallen als optie. Hierdoor zou de vermoedelijke levertijd naar eind 2021/begin 2022 worden verplaatst, en dat was wel een behoorlijke afknapper. Dan maar geen verlichte grille. Dat geluidsysteem laat ik dan achteraf wel inbouwen.

Op 1 mei loopt mijn huidige contract af en moet ik nu dus echt nog even geduld hebben.

Dit topic dus maar weer nauwlettend in de gaten houden voor de ontwikkelingen en nieuwtjes.

Laatst bewerkt:

SGI84

Lid
Hier in afwachting van het doorvoeren van een wijziging in configuratie. Ik heb gekozen de warmtepomp te droppen en daarvoor in plaats te kiezen voor Infotainment+ en Assistentie+. Vandaag is de opdracht vanuit de LM bij de dealer beland. Nu eens zien of dit nog iets doet met de verwachtte leverweek. Fingers crossed!

DB200

Lid
[Q
Zonder warmtepomp reduceer je het bereik van een EV bij koud weer aanzienlijk. Weet je het zeker?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan