SGI84
Lid
[Q
Ik heb er lang over nagedacht en ik ben nu heel zeker van mijn keuze. Mijn inziens is het bereik bij koud weer sowieso ook met warmtepomp aanzienlijk minder. Naast koude temperaturen heeft een hogere luchtweerstand, wind en/of regen de meeste invloed hier op.
Verder had ik de volgende overwegingen
De basis:
De basis is bewust een iV80 met 19" wielen en snelladen. Obv mijn rijprofiel heb ik aan 200-225km range ruim voldoende.
Beperkt voordeel warmtepomp:
Daarbij wordt het maximale voordeel van 30% pak hem beet 20-30km alleen gehaald onder ideale omstandigheden. Onder 0c en boven 10c wordt het voordeel al snel veel minder.
Beperkte toepassing warmtepomp:
In een jaar is het vaker warmer dan 10c dan dat het kouder is, maar laten we het 50/50 houden. Dan heb ik een optie van €1200,00 die ik maar voor de helft van het jaar gebruik, waar het voordeel voor mijn smaak ook te beperkt is. De opties die ik nu in plaats van de warmtepomp heb, zijn opties waar ik elke keer dat ik rij profijt van kan hebben.
Overige nadelen warmtepomp:
Warmtepomp maakt flink wat lawaai als die aan is. Hoewel je dat binnen niet hoort wil ik een EV die gewoon zo stil mogelijk is als maar kan zijn. Ook van buiten
Extra stuk complexe hardware/software is ook weer meer kans op storingen.
Op dit moment lijkt alles qua leverweek (w22) nog ongewijzigd. Time will tell.
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
Ik heb er lang over nagedacht en ik ben nu heel zeker van mijn keuze. Mijn inziens is het bereik bij koud weer sowieso ook met warmtepomp aanzienlijk minder. Naast koude temperaturen heeft een hogere luchtweerstand, wind en/of regen de meeste invloed hier op.
Verder had ik de volgende overwegingen
De basis:
De basis is bewust een iV80 met 19" wielen en snelladen. Obv mijn rijprofiel heb ik aan 200-225km range ruim voldoende.
Beperkt voordeel warmtepomp:
Daarbij wordt het maximale voordeel van 30% pak hem beet 20-30km alleen gehaald onder ideale omstandigheden. Onder 0c en boven 10c wordt het voordeel al snel veel minder.
Beperkte toepassing warmtepomp:
In een jaar is het vaker warmer dan 10c dan dat het kouder is, maar laten we het 50/50 houden. Dan heb ik een optie van €1200,00 die ik maar voor de helft van het jaar gebruik, waar het voordeel voor mijn smaak ook te beperkt is. De opties die ik nu in plaats van de warmtepomp heb, zijn opties waar ik elke keer dat ik rij profijt van kan hebben.
Overige nadelen warmtepomp:
Warmtepomp maakt flink wat lawaai als die aan is. Hoewel je dat binnen niet hoort wil ik een EV die gewoon zo stil mogelijk is als maar kan zijn. Ook van buiten
Extra stuk complexe hardware/software is ook weer meer kans op storingen.
Op dit moment lijkt alles qua leverweek (w22) nog ongewijzigd. Time will tell.
Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
Laatst bewerkt door een moderator: