Hoi ik ben via meerdere kanalen informatie aan het inwinnen, dus ook maar de kennis en kunde van hier even aanwenden. Het zit zo. Ik heb een iV80 in bestelling staan met o.a. Assistentie, Warmtepomp en 125kW laden.
Over de warmtepomp ben ik nu erg aan het twijfelen of het wel voldoende voordeel biedt. Ik lees overal dat voor NL-begrippen slechts om 15-30km aan besparing op de range is onder ideale omstandigheden.
Voor de waarde van de warmte a 1200 EUR, kan ik ook Assistentie+ (Travel assist) en Infotainment+ (HUD) als optie nemen. Die optie gebruik ik in principe elke keer als ik rijd.
Ik heb de warmtepomp nu dus alleen bekeken vanuit het perspectief van je accu 80% leeg rijden. De vragen die ik nog heb:
- Heeft een warmtepomp wel veel voordeel als ik wil voorverwarmen, zonder dat ik aan de lader hang (ik kan thuis niet laden)?
- Heeft een warmtepomp wel veel voordeel als ik in de koude tijd van het jaar meerdere kortere ritjes maak, zonder bij te laden?
- Wat hebben jullie die een Enyaq besteld hebben besloten over de warmtepomp en waarom? Of, wat zouden jullie kiezen?
Alvast dank voor de reacties!