Skoda Enyaq

mister9

Actief lid
WTH. Dat geluid. Lijkt we een tram!
Takke zeg, baal hier wel van. Heb m net besteld 2 weken terug.

Is het een “gemaakt” geluid dat uit kan?

mister9

Actief lid
Zou er een specifieke speaker zijn alleen voor dat geluid? Had er niks over gelezen ergens. Baal er best wel van als ik eerlijk ben.

In de 'story' gaat het over een module met een volume van iets meer dan 1 liter met een waterdichte breedband speaker er in, zit onder de motorkap ( al is die benaming ook niet meer helemaal de lading dekkend) voor het rechter voorwiel. Zal wel een foutmelding creëren als je die zomaar afkoppeld....maar een stuk geluiddempend materiaal er omheen zal ook wel helpen. Disclaimer: zal vast niet mogen dus niet klagen als je toch ruzie met een geschrokken voetganger krijgt.

Ik blijf de laadopties en de laadtijden heel verwarrend vinden. Voorlopig ook niemand gevonden die het me klaar en duidelijk kan vertellen, misschien is er hier wel iemand die het weet.

Laat ons ervanuit gaan voor de 80 versie.

- Standaard is er de Mode3-kabel (de gele) meegeleverd. Volgens de documentatie kan je die gebruiken om op te laden met een vermogen tot 11kW per uur op openbare AC-laadpunten. Kan je die dan ook gebruiken als je thuis een laadpaal hebt? En is die dan volledig opgeladen op 8 uur (gedurende de nacht bvb)? En heb je hiervoor 3 fasen nodig thuis?

- Er is een optie voor de Universele AC-Laadoplossing zodat je overal kan laden met een gewoon stopcontact. Deze lijkt me niet nodig als je met die meegeleverde kabel thuis kan laden met een laadpaal?

- De optie 'Supersnel laden op gelijkstroom van 125kW' is ideaal als je onderweg (bij een hele lange rit) wil laden naar 80% op een 40-tal minuten.

LKS

Lid
Hallo Beckero,

Met een laadpaal op 3 fasen stroom thuis kun je 11 kw/h laden. Dan is na 8 uur je accu inderdaad vol. Je hebt wel drie fasen nodig (3x3600w/h).
Gewone kabel dan niet nodig, zou ook veel langer duren.
Wat je zegt over snelladen klopt ook.

Groeten, Leo

Jdbigg

Senior Member
Mogelijk weten jullie dat al, maar op Tweakers is een heel actief Enyaq forum, waar veel informatie wordt uitgewisseld. Oók op Tweakers een speciaal forum over (thuis) laden van alle EV's.

goedemorgen allemaal,
Ook ik heb een Enyaq mogen bestellen :)
Configuratie:
Enyaq 80
Black Magic
Family pakket
Klimaat pakket
125KW oplaadmogelijkheid
setje dakdragers voor de surfplank :)
besteld in de fabriek op 8 december en de dealer heeft een "K"nummer gehad.
verwachte productiedatum week 34...
ik hoop hem op te halen in week 44 :) duimen maar....
PS zonder navi besteld, maar dit schijnt nu standaard gratis mee te komen, dat is weer mooi meegenomen LOL

EdK

Forumguru
zonder navi besteld, maar dit schijnt nu standaard gratis mee te komen
gefeliciteerd met bijna een jaar wachten !! :koffie:

Enne gratis in NL en B is een utopie !!
Links of rechtsom betaal je dat ding gewoon zelf !
Alleen zie je de prijs niet meer apart staan en je dus het gevoel geeft dat je er extra voor betaald.....:pieker:

jesse_s93

Forumguru
Gefeliciteerd met de bestelling en succes met het wachten :)

En wat @EdK hierboven zegt, niets is gratis helaas. Heel toevallig is de vanafprijs van zowel de iv60 (was 39.990, nu 40.780) als de iv80 790 euro duurder geworden in de configurator. En wat is een optie van 790 euro conform de prijslijst :pardon:

Ik ben van mening dat een navigatiesysteem ook wel tot de standaarduitrusting mag behoren bij een auto van meer dan 40k.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan