Skoda Enyaq

bmq

Lid
Ik heb zelf niet de warmtepomp genomen. Deze heeft voornamelijk zin in de wintermaanden en dan maak ik normaal gesproken geen echt hele lange ritten, in ieder geval niet dusdanig dat ik inschat dat ik meer dan één keer bij een Fastned moet stoppen. Zelfs als het bereik terug zou vallen richting 300km.

Als ik een wintersporter zou zijn, zou ik er niet over twijfelen om een WP te nemen, in alle andere gevallen zal je denk ik zelf moeten bedenken wat je gebruikspatroon gaat zijn...

Captain Hook

Forumguru
Deze is ook wel interessant:

https://www.skoda-storyboard.com/en/emobility/a-chamber-that-turns-up-the-heat-on-electric-cars/

Hierin 'bakken' ze de Enyaq om te zien of 'ie het volhoudt! :cool:

1_DSC4590-1-2560x1709.jpg

Jdbigg

Senior Member
Weten jullie al wanneer je je bestelde auto krijgt? Ik heb een iV 60 besteld in black magic. Verwachte leverweek is 21...

Jdbigg

Senior Member
Ik heb zelf niet de warmtepomp genomen. Deze heeft voornamelijk zin in de wintermaanden en dan maak ik normaal gesproken geen echt hele lange ritten, in ieder geval niet dusdanig dat ik inschat dat ik meer dan één keer bij een Fastned moet stoppen. Zelfs als het bereik terug zou vallen richting 300km.

Volgens EV databse, dat realistische cijfers geeft, is het bereik op in de winter van een iV 60:
Snelweg - Winter *225 km
Gecombineerd - Winter *265 km

Zo, tijd geleden dat ik hier op het Skodaforum was. Mijn huidige Octavia gaat uit de lease en er moet dus iets nieuws komen. Zoals dat nu lijkt is de Enyaq grote kanshebber. Ook omdat mijn werkgever elektrisch rijden extra motiveert.
Qua samenstelling ben ik er wel uit. Echter zag ik op de Duitse site de optie voor een Family Plus pakket. Zelfde als het family pakket in NL maar met extra tafeltjes in de voorstoelen en slaapsteunen bij de hoofdsteun.

Skoda NL kon mij niet helpen maar weet iemand de bestelcode voor deze optie? Dan probeer ik die er ook in te krijgen.

Alvast mijn hartelijke dank.

Van wat ik begrepen heb verschilt per land de optiepakketten die aangeboden worden. Voor zover ik het weet komt het slaappakket incl. tafeltjes niet beschikbaar in NL

Zoals ik het (van de dealer waar ik hem besteld heb) begrijp ten aanzien van de warmtepomp is dat het niet 30% meer range is, maar 30% minder minder range is (dus als door winterse omstandigheden je niet 390 km haalt, maar slechts 300, dan zou je met warmtepomp uit kunnen komen op 327 (30% van 90 km). Weet niet of dat waar is.
Daarnaast vertelde hij me dat er bij andere EV's met warmtepomp meer in ordergrootte van 10 a 15% wordt gesproken.

Ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen

In een ander topic op dit forum las ik dat de prijzen van de Superb en Octavia per 1-1 flink omhoog gaan. Heeft iemand gehoord of dat voor de Enyaq ook het geval gaat zijn?

Ik maak me namelijk zorgen of ik dan nog wel onder de subsidiegrens blijf.

bmq

Lid
In de startpost van het Enyaq forum op Tweakers.net wordt een overzicht bijgehouden van bestelde auto's en levertijd.

Captain Hook

Forumguru
In een ander topic op dit forum las ik dat de prijzen van de Superb en Octavia per 1-1 flink omhoog gaan.
Da's niks bijzonders, dat geldt voor vrijwel alle auto's. En BPM plichtige ICE vehikels nog een beetje erger...

https://www.rtlnieuws.nl/economie/l...pm-btw-2021-bovag-kabinet-vijlbrief-belasting
https://www.autoblog.nl/nieuws/autos-worden-in-2021-per-ongeluk-nog-duurder-door-bpm-regels-176305

https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ingwijzigingen-voor-ons-klimaat/autobelasting

Van wat ik begrepen heb verschilt per land de optiepakketten die aangeboden worden. Voor zover ik het weet komt het slaappakket incl. tafeltjes niet beschikbaar in NL

Dank voor je reactie. Dat zou jammer zijn maar ben bang dat je gelijk hebt.
Ik blijf het raar vinden al die pakketten per land. Maar goed, typisch eerste wereld probleem.

Dat is opgelost

Trump is president af......:maakmegek::cheers:

Dat probleem is opgelost inderdaad.

On topic, de Enyaq is bestelt. Wel spannend zo’n overstap van diesel naar elektrisch maar ik heb er wel vertrouwen in. Levertijd weet ik nog niet. Wel begreep ik dat er niet heel veel productieplaatsen meer beschikbaar waren.

ljo13

Lid
Als je nu uitgaat van minimaal 6 maanden tot een jaar , dan valt alles mee als die eerder word afgeleverd.

Eigenlijk wel niet normaal. Bij de lancering van de Superb III waren er ook al zo'n lange wachttijden. Nu hebben ze een aantrekkelijk elektrisch model op de markt en zijn ze weer beperkt in hun productie. Welke VAG wagen is eigenlijk wel vlot verkrijgbaar?

Bovenaan Onderaan