Skoda Enyaq

leon-cupra

Forumguru
Tja dan is het aan de bestuurder om daar op te anticiperen :arghh:

Met mijn MX5 kon ik ook veel later remmen dan met de benz nu.

Captain Hook

Forumguru
Nou, de remvertraging van hedendaagse auto's moet aan een wettelijk minimum voldoen. Ongeacht of het nou een lichte of zware auto is, ongeacht de aandrijfbron.

En bij bandentests zie je vaak dat e.e.a. heel sterk afhankelijk is van de gebruikte banden (goh; echt?;)) en van de weersomstandigheden (jeetje zeg, dat had ik nooit gedacht ;)).
Maar een remweg van minder dan 40m, vanaf 100km/h is haalbaar. :jaja:
Een top Michelin band haalt zelfs 32m (Autobild test). Maar dat is uiteraard gemeten zonder reactietijd v.d. remmer...
En in de praktijk wordt het vaak het dubbele; m.a.w. al tegen de 100m remweg bij 100km/h.

Nog afgezien van de traagheid van de weke massa tussen hoofdsteun en stuur uiteraard.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg

https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/reminrichting/remvertraging-bedrijfsrem

Interessant:

Personenauto’s in gebruik genomen voor 1 juli 1967, moeten zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg ten minste 3,8 m/s2 bedraagt

Personenauto’s in gebruik genomen na 30 juni 1967 doch voor 1 januari 2012, moeten zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg ten minste 5,2 m/s2 bedraagt, bij een pedaalkracht van niet meer dan 500 N.

Personenauto’s in gebruik genomen na 31 december 2011, moeten zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg ten minste 5,8 m/s² bedraagt, bij een pedaalkracht van niet meer dan 500 N.

Laatst bewerkt:

SGI84

Lid
Goede morgen,

Nieuw hier op het forum en volgend jaar mijn allereerste Skoda in de lease (60mnd) en wat voor een:

Skoda Enyaq iV80
  • Kleur: Arctic Silver*
  • Velgen: Regulus
  • Interieur: Loft
  • Warmtepomp
  • 125kW Snelladen
  • Comfort
  • Assistentie
  • Klimaat
  • Family
  • Infotainment
  • Uitklapbare trekhaak
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
Akkoord gaat heel erg snel de deur uit en opeens twijfel ik over de kleur. In de brochure komt de Artic Silver erg mooi over. Op foto's in verschillende video's wisselend. Ik vind het een bijzondere kleur ook waarbij de zwarte kuntstof elementen een mooi contrast vormen. Maar toch als ik dan de Quartz Grey zie is dat ook niet verkeerd, maar dat is wel meer 12 in een dozijn. Zijn er nog meer mensen die de Arctic Silver in het echt hebben gezien die hun mening kunnen geven? Zelf was ik bij de preview van de Brilliant Silver en die was leuk maar niet bijzonder. Alvast dank!

Goedemiddag, weet jij of bij Loft uitvoering ook de ledstrip in het dashboard aanwezig is? Ik heb het nog nergens gezien.

Bedankt voor de info, waar heb je dat ontdekt? Ik kon het negens vinden. Zelfs 2 dealers roepen dat hij er wel in zit, maar zoals je zegt ik zie hem nergens terug...

Laatst bewerkt door een moderator:
Als jullie met de strip bedoelen het randje in het dashboard dat van kleur kan veranderen dan is dat standaard. Word niet beschreven bij de verschillende interieurs. Maar als je er eentje configureert en het schuifje standaard opties aanzet dan staat het onder het kopje licht: ambiance ledverlichting etc

Dank je , gezien, geen verschillen in tekst onder het kopje licht inderdaad als je ander interieur kiest, komt goed dus, toppie :yeehaa:

vinom

Actief lid
Volgens mij heb ik van de week een interieur gezien met loft en daar was het niet te zien, vandaar. Dus ook al staat het niet in de tekst zou ik er niet zo zeker van zijn.

Je hebt bij loft ambiance verlichting in de deuren ieder geval, waarschijnlijk dus niet in de dash.

Je hebt bij loft ambiance verlichting in de deuren ieder geval, waarschijnlijk dus niet in de dash.

Sorry, ik moet helaas terugkomen op mijn tekst. Je kunt dus inderdaad niet op alleen de tekst afgaan. Nogmaals de configurator erbij gepakt en dan op het tabblad 'Interieur' de verschillende opties wisselend aangeklikt. Bij Loft verschijnt er dan geen blauw streepje op de dashboard. Bij de andere versies wel.

Zie afbeelding, wijzigen van interieur heeft invloed op verlichting van interieur.

Bijlagen

• Screenshot_20201017-171449_Brave.jpg
    Screenshot_20201017-171449_Brave.jpg
    583,2 KB · Weergaven: 43
Zie afbeelding, wijzigen van interieur heeft invloed op verlichting van interieur.
Deze had ik ook gezien in de folder, en bracht me aan het twijfelen, ik heb ook geen enkele afbeelding gezien met Loft en dashboardverlichting; vanmiddag Skoda Nederland gebeld, deze gaat designafdeling raadplegen, krijg nog bericht via mail hoe het zit. Laat ik weten op forum.

hemi24

Forumguru
@Frankdaan : zou mij verbazen als je een antwoord krijgt, vrijwel zeker dat je de standaard mail gaat krijgen die je naar de dealer doorverwijst, want die kan je het beste helpen zeggen ze dan bij Pon...

redfoxert

Senior Member
Afgelopen week was de roadshow met de Enyaq bij mij in de buurt. Aangezien mijn Octavia in mei 2021 uit de lease zou kunnen gaan heb ik gelijk een offerte laten opstellen:

Enyaq iV 60 - Arctic Silver
Bekleding Suite
Comfort
Klimaat Plus
Family
100kW oplaadmogelijkheid
Electrisch inklapbare trekhaak

Zonder allerlei poespas zoals rijklaar maken etc: 45.075 euro. Aangezien ik toch niet in aanmerking kom voor de subsidie, want corporate lease, is dit het beste wat ik ervan kan maken.

Offerte ligt nu bij de LM ter calculatie en beoordeling. Ben heel erg benieuwd wat eruit komt. Anders moet ik verhuizen naar het Kodiaq deel van het forum ;)

SGI84

Lid
Deze had ik ook gezien in de folder, en bracht me aan het twijfelen, ik heb ook geen enkele afbeelding gezien met Loft en dashboardverlichting; vanmiddag Skoda Nederland gebeld, deze gaat designafdeling raadplegen, krijg nog bericht via mail hoe het zit. Laat ik weten op forum.

Dank voor het navragen. Ik vind de ambiance verlichting in de deuren opzich voldoende. Zou wel leuk zijn als je daarvan ook de kleur kan aanpassen.

Weet iemand hoe bij de standaard led-verlichting de knipperlichten zijn aan de voorzijde ik hoor verschillende ideeën. Of in de LDR strip onder, of nog met een simpel halogeen lampje?

@Frankdaan : zou mij verbazen als je een antwoord krijgt, vrijwel zeker dat je de standaard mail gaat krijgen die je naar de dealer doorverwijst, want die kan je het beste helpen zeggen ze dan bij Pon...
Zojuist bij dealer van Mossel in Tilburg geweest, de mannen van Skoda die daar stonden gevraagd of ze 100% zeker wisten hoe het zat, deze heeft gecheckt op handboek van 120 pagina's op zijn Ipad. Ik mocht er geen foto van maken maar: Vanaf Lodge interieur pas ambiance verlichting in het dashboard. Dus NIET op de Loft. Wisten ze zelf ook niet..... Bij Loft alleen maar in de deurpanelen.

Bovenaan Onderaan