Skoda Enyaq

nakharry

Forumguru
Ook al Bridgestones bij Ames zie ik. Bij Tilburg Bastianen ook al. Moet niet gekker worden :maakmegek:
 

Bijlagen

  • IMG-20201010-WA0011.jpg
    IMG-20201010-WA0011.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 29

hemi24

Forumguru
Ik dacht dat er ook een versie was die meer dan 1.000 kg zou mogen trekken, of moet die nog komen?
 

johnboy

Donateur
Ik dacht dat er ook een versie was die meer dan 1.000 kg zou mogen trekken, of moet die nog komen?
In eerdere communicatie stond 1200 kg (iig voor de 80 versie). Op aantal dealersites staat nog 1200 kg. Ook in Duitsland. Ofwel verkeerd vermeld nu of bij keuring in NL maar voor 1000 kg toegelaten?
 

hemi24

Forumguru
Heb het al gevonden;
  • achterwiel aangedreven versies : trekgewicht 1.000 kg;
  • 4-wiel aangedreven versies : trekgewicht 1.200 kg.

Vraag is natuurlijk of Pon die besluit naar NL te gaan helen...
 

Derooke

Forumguru
En als je iets trekt van 1000 kg gaat de batterij waarschijnlijk ook heel snel leeg. Misschien rij je er dan geen 200 km meer mee
Leuk, zo’n elektrische SUV, maar wat moet je doen als je met de caravan op vakantie wilt? Je buurman zal misschien beweren dat elektrische auto’s geen aanhanger kunnen trekken. Dat is bij sommige elektrische auto’s ook zo, maar niet bij de ŠKODA ENYAQ iV. Die mag gewoon een vouwwagen, boedelbak of caravan trekken, met, afhankelijk van je batterijen, een gewicht van minimaal 1.000 tot maximaal 1.200 kilo. Als je kinderen vragen of je hen wilt verhuizen, hoef je ze met deze elektrische ŠKODA niet teleur te stellen.


gevonden op de NL Skoda Newsroom het is wel afhankelijk van je uitvoering

Edit. Hemi is voor
 

nakharry

Forumguru
Heb het al gevonden;
  • achterwiel aangedreven versies : trekgewicht 1.000 kg;
  • 4-wiel aangedreven versies : trekgewicht 1.200 kg.

Vraag is natuurlijk of Pon die besluit naar NL te gaan helen...


Weet haast wel zeker van niet..

1200 kg is leuk, maar het wordt pas interessant bij minimaal 1500 of liefst 1700 kg naar mijn mening.
 

nakharry

Forumguru
Ja standaard 1500 kg een 1.5 TSI en een mooie af fabriek wegklapbare trekhaak die te voorschijn komt met een druk op de knop in de kofferbak.

Deze meneer doet het even voor.

 

hemi24

Forumguru
Gelden de restricties niet meer voor de Kodiaq icm bepaalde meeruitvoeringen?
Of heb jij er met de configuratie rekening mee gehouden?
 

nakharry

Forumguru
Okay, sorry @hemi24 maar ik kon deze eerdere discussie niet.

Als ik er geen 1500 kg mee kon trekken was dus keuze niet op onze huidige auto gevallen.

Ik denk dat er een hoop onduidelijk was bij de introductie van de Karoq met 1.5 TSI als ik het zo snel even het topic doorlees. Opties hadden geen effect op het trekgewicht.

Hieronder een foto van de RWD van mijn onze auto:


thumbnail_IMG_8506_LI.jpg thumbnail_IMG_8507_LI.jpg
 
Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Alle Karoqs hebben nu af fabriek trekhaak voorbereiding als ik het goed zeg en in het verleden niet.

Weer zo'n domme gewichtsbesparing volgens mij en ditmaal met het koelsysteem, wat voor problemen zorgt zodra je er serieus gewicht achter gaat hangen...

De andere was de gewichtsbesparing in de 7 traps DSG automaat (droge koppeling ipv nat).

Just my 2 cents..:laugh:
 
Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Ja mijn Fabia II Combi uit 2008 ook op Bridgestones destijds, maar omdat PON ook eigenaar is van Conti hoor je vaak dat alles van VAG op Conti's afgeleverd wordt of is dat een "broodje aap"?
 

hemi24

Forumguru
Ik weet vrijwel zeker dat deze Enyac(s) weer terug moeten naar Tsjechië, dus daar mag Pon geen Conti-truukje mee uitvoeren..!

Alhoewel, mijn Kodiaq is ook afgeleverd op Pirelli’s...
 

EdK

Forumguru
dat alles van VAG op Conti's afgeleverd wordt of is dat een "broodje aap"?
Nee geen broodje aap.
Mijn Fab is op Vredesteins afgeleverd maar toen hij door PON bij dealer gebracht werd zaten er nog Conti onder.
De Fab 1 en de RR hadden ook Conti en als ik zakelijk kijk dan worden alle VW's / Skoda's ook afgeleverd met Conti ! Ook mijn Caddy met 4 seizoens was nu Conti
 
Bovenaan Onderaan