BertSteenbergen
Senior Member
Prijzen prijzen prijzen...Zoals wel vaker gebeurt bij de introductie van een nieuw model lijken de prijzen van de auto en de opties nog niet helemaal goed. In een eerdere post heb ik aangegeven dat mij de iV80 erg duur overkomt. Ik ben eens gaan nadenken en de vermoedelijke NL prijs van de iV60 gaan vergelijken met de Belgische prijs voor de iV60. In Belgïe begint de iV60 bij EUR 38.500, dat is zonder afleverkosten. In Nederland is het tegenwoordig gewoon om de prijs inclusief afleverkosten te vermelden en de iV60 wordt in Nederland binnenkort bestelbaar voor EUR 39.990, als je daar nu de EUR 1025 aflever en overige kosten van af haalt kom je op een bedrag van EUR 38965...behoorlijk vergelijkbaar met de Belgische prijs.
De iV80 begint in Belgïe bij EUR 44.800, exclusief aflevering. In Nederland begint de iV80 bij EUR 45.965, ex aflevering. De Nederlandse versie wordt op dit moment alleen aangeboden met Warmtepomp, een optie van EUR 1200, deze optie wordt als je de wagen configureert echter weer in rekening gebracht en eerlijk gezegd denk ik dat dat niet de bedoeling is. Als je van de NL prijs EUR 1200 aftrekt kom je op EUR 44.765...wel heel erg vergelijkbaar met EUR 44.800 in Belgïe. Zowel Nederland als Belgïe hebben 21% BTW, dus dat moet vergelijkbaar zijn. Ik hoop en vermoed dat Pon dit forum ook leest en dat het weeffoutje zeer binnenkort wordt rechtgezet...zou mooi zijn als we dan de Enyaq iV80 ook zonder warmtepomp kunnen configureren.
Wat denken jullie?
De iV80 begint in Belgïe bij EUR 44.800, exclusief aflevering. In Nederland begint de iV80 bij EUR 45.965, ex aflevering. De Nederlandse versie wordt op dit moment alleen aangeboden met Warmtepomp, een optie van EUR 1200, deze optie wordt als je de wagen configureert echter weer in rekening gebracht en eerlijk gezegd denk ik dat dat niet de bedoeling is. Als je van de NL prijs EUR 1200 aftrekt kom je op EUR 44.765...wel heel erg vergelijkbaar met EUR 44.800 in Belgïe. Zowel Nederland als Belgïe hebben 21% BTW, dus dat moet vergelijkbaar zijn. Ik hoop en vermoed dat Pon dit forum ook leest en dat het weeffoutje zeer binnenkort wordt rechtgezet...zou mooi zijn als we dan de Enyaq iV80 ook zonder warmtepomp kunnen configureren.
Wat denken jullie?