Skoda Enyaq

EdK

Forumguru
Optimist !
Kodiaq en de SuperB met hun levertijden al vergeten
En kijk nu de CitiGo electric eens met ze veel te lange levertijden
Dus hou maar 2022 aan, en alles eerder leveren is meegenomen

BertSteenbergen

Senior Member
@leon-cupra ik vrees dat de markt voor lease auto's behoorlijk kleiner is geworden door Corona. auto's blijven langer in de vloot en er zullen mensen zijn die hun lease-auto zullen verliezen. Veel belangstelling, wil nog niet zeggen veel verkopen. Ik vrees dat het effect van COVID-19 op de autoverkopen, ook in 2021, niet onderschat moeten worden, zeker niet in Nederland waar zakelijke lease een belangrijk deel van de autoverkopen uitmaken.

leon-cupra

Forumguru
@BertSteenbergen , er zullen uiteraard leasecontracten verlengd worden maar uiteindelijk op een bepaald moment zal de LM een verlenging ook niet meer goedkeuren of het contract zal veel duurder worden. En bij leasewagens is de kostprijs sterk afhankelijk van de restwaarde en de onderhoudskosten. Hierdoor zijn elektrische wagens zeer aantrekkelijk qua leaseprijs.

vandaag nog een NL artikel gelezen over de NL economie en en Corona. De industrie krijgt niet zo zware klappen.ze verwachten niet meer faillisementen dan anders. horeca en consoorten is uiteraard een ander verhaal.

Desperado

Forumguru
Alles wordt duurder. Maar een huis is een investering, een auto een bodemloze put. Tevens is er nog vraag en aanbod, en als er iets is waar genoeg van is zijn het wel auto's, in tegenstelling tot huizen.

Derooke

Forumguru
Mss even off-topic maar om op Leon Cupra te antwoorden. Je hebt gelijk maar de horeca heeft dezelfde omzet als vorig jaar (in BE) het was in het nieuws vanmiddag. Zou komen omdat er meer Belgen gebleven zijn in België dat dit hij jaar alsnog heeft goedgemaakt (samen met overheid maatregelen) .
De echte slachtoffers zitten in luchtvaart en alles errond en alles van feesten/events en kledij blijkbaar. De rest overleeft het wel en ik denk idd bij events dat er nog heel wat wagens worden geleased.
Sorry voor de off topic

leon-cupra

Forumguru
@Derooke , had dat idd ook gehoord maar in de hotel en b&b sector is het beenhard klagen hoor. Mijn partner heeft wat klanten in die sector. Paar van haar klanten die draaien op 20% van wat ze vorig jaar draaide aan omzet.
catering is ook enorm triestig. Mijn schoonbroer is manager van een bedrijfsrestaurant (KBC) en is reeds thuis van begin van de corona. Plan was sept opstarten ... ondertussen uitgesteld voor onbepaalde tijd. :nono:

philippe bakker

Forumguru
Je bert mooie auto ! Ik ga de rs afwachten en die dan misschien 2de hands in Duitsland halen. Want ik vind het ook een hele mooie auto

BigCheese

Forumguru
Doen ze ook, ik heb leuk kunnen onderhandelen tijdens de Coronacrisis toen ik op zoek was naar een andere auto. En ik ben er aardig in geslaagd al zeg ik het zelf :yeah:
Maar on topic: nog even en de tweedehands elektrische markt begint echt te lopen met betaalbare auto's. Kwestie van enkele jaren verwacht ik. Ik ga er van uit dat dit mijn laatste ICE auto is. Moet ik nog wel wat verzinnen voor het opladen aan huis want dat is hier haast niet te doen.

Niek_J

Forumguru
Echt een geweldig mooie auto. Stoer om die stap te nemen om hem te bestellen @WV62

Het blijft voor mij nog toekomst muziek aangezien de combi caravan en elektrische auto nog steeds niet goed is.
Verder echt prachtig.

Bovenaan Onderaan