Skoda Enyaq

johnboy

Donateur
Ik sluit me aan bij JeSko, de Enyaq vind ik veel mooier, onderhuids zal het niet veel verschillen maar dat zie je niet :).
Ik heb met de ID3 gereden, weliswaar een kale versie maar naar mijn mening erg lelijk. Inderdaad, smaken verschillen :jaja:.
10 oktober kan ik de Enyaq passen en bekijken, ben benieuwd.

philippe bakker

Forumguru
Ik zou de eniaq zeker durven kopen. Ik vind hem heel mooi. Voor mijn vrouw volledig zelfstandig parkeren met geheugen functie, heel comfortabel rijden vanwege geen motor trillingen, .... En ik hou mijn Octavia rs toch als 2de wagen dus zouden we met die op reis kunnen gaan. Ik ga misschien eens afwachten wanneer de eniaq rs in Duitsland 2de hands komt om hem te kopen

johnboy

Donateur
Goed punt, eerst de Enyaq. ID4 zal voorlopig op foto en film zijn. Voor mij denk ik voldoende om keuze te maken.

Derooke

Forumguru
Ik vind de enyaq wel mooier ,sportiever, maar de ID4 vind ik dan weer tijdlozer (wat goed is), de VW wagens zijn altijd een beetje "saaier" maar na 10 jaar zijn het nog mooie wagens (bewezen door restwaarde want betrouwbaarheid is hetzelfde enz).
Maar moest ik kiezen kies ik toch voor de enyaq,

WV62

Lid
Inmiddels is er door het land een roadshow gepland bij de dealers. Meer info op de dealersite.
Op deze dag is de Enyaq life te bekijken

Captain Hook

Forumguru
Een VAG Enyaq of een VAG ID.4? Het zal voornamelijk van prijsstelling afhangen...

Tja, en wat de een mooi vindt, vindt de ander weer niet mooi. Tjonge, jonge; vertel eens iets nieuws... ;)

vinom

Actief lid
Hij is te configureren en te bestellen in Nederland:
https://configurator.skoda.nl/

Typisch is: op de iV 80 is een warmtepomp verplicht en Skoda Sound System is niet bestelbaar. Plus de prijs ligt toch wat hoger, omdat alle opties net allemaal wat duurder zijn dan de rest.

Captain Hook

Forumguru
ZESTIGDUIZEND euro voor een log blik op wielen met een elektromotor?!? :sterretjes:
Met een levensduur van... ik ben bang... maar verhouding schrikbarend kort...

De aandrijfbron is niet het probleem; nee zelfs een groot pluspunt! :jaja:
Maar de energiedrager is wel een, letterlijk, blok aan het been... :(

Hij is te configureren en te bestellen in Nederland:
https://configurator.skoda.nl/

Typisch is: op de iV 80 is een warmtepomp verplicht en Skoda Sound System is niet bestelbaar. Plus de prijs ligt toch wat hoger, omdat alle opties net allemaal wat duurder zijn dan de rest.

Dealer belde vanmorgen om te zeggen dat hij configureerbaar is. Gaf idd aan dat de warmtepomp bij de iV80 verplicht is. Gaf aan dat het sowieso zeer aan te raden is in de koudere maanden omdat het accupakket op temperatuur blijft, dit zou nogal schelen in het verbruik, en tevens is de auto veel makkelijker te verwarmen van binnen.
Alle opties zijn inderdaad duurder dan in BE en NL heb ik al gezien. Als je wat zaken aankruist die in mijn optiek gewoon 'nodig' zijn ga je al snel naar de 60K voor de iV80.

Flem_nl

Forumguru
ZESTIGDUIZEND euro voor een log blik op wielen met een elektromotor?!? :sterretjes:
............. :(

Een Tesla Model 3 Long Range (om accu pakket een beetje te vergelijken) is er ook pas vanaf € 58.980,-. Dus in verhouding is een aangeklede IV80 een koopje!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan