Skoda Enyaq

Jonkheer

Nieuw lid
Hij ziet er goed uit, moest ik niet onlangs besteld hebben zou deze heel hoog op de lijst gestaan hebben. Ik ben vooral blij dat hij er meer MPV en minder SUV uitziet (net als de ID4). Helaas wel weer de centerverluchting erg laag (blaast te makkelijk op de hand/arm lijkt me).

JeSko

Forumguru
Ik vind hem prachtig, stoere neus, heerlijke daklijn en zijaanzicht, mooie kont, gewoon ene hele dikke auto. Niet bepaald des Skoda's, want als deze zo standaard van de band rolt, is hij al mega dik! Gewoon een ferm machien:jaja::jaja::jaja:

Captain Hook

Forumguru
Ik zag in een ander forum deze opmerking voorbij komen:

Wat ik me nu wel opeens afvraag: Duitse auto's naar Nederland halen, is minder gunstig, omdat je nog een sloot BPM mag afrekenen. Maar op een Enyaq zit geen BPM bij import. Is dat niet de ideale loophole? EV's in Duitsland kopen, importeren, en dan alleen even de importkosten aftikken?

Toen bedacht ik, dat klinkt plausibel.
Ook als je dit zo leest:
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...-voor-ons-allemaal/belasting-elektrische-auto

Wellicht dat iemand genegen is een rekenvoorbeeld met b.v. de Enyaq te maken?
Is op dit moment wel lastig, skoda.nl heeft nog geen prijsconfigurator, terwijl je dat in Duitsland wel al kunt doen.

Okki

Donateur
@leon-cupra misschien wilde hij die sleurhut helemaal niet, maar mevrouw Hendrik38.

Nou ja...om het makkelijk te maken en gewoon iets zeggen: het is een mooie auto

DommelBelgium

Forumguru
Afgaande op de prijzen op de Duitse Skoda-configurator, zal je een '80-versie', netjes aangekleed, al kunnen scoren voor ca €50k ... en dat lijkt me op 't eerste zicht zeker netjes!
Ja, ik overweeg daarom zeker om de Enyaq aan te schaffen (maar heb momenteel de SIII iV combi in bestelling staan, dewelke eind deze maand eindelijk geleverd zal kunnen worden).
Ik plan volgende week afspraak met dealer om de mogelijkheden samen te bekijken ... Als de verwachte levering inderdaad mrt/apr/mei 2021 is én dealer wil meedenken, dan overweeg ik 't zeker ...

philippe bakker

Forumguru
Waarschijnlijk doe ik weer vanalles verkeerd maar op de Belgische skoda site nog niks van te zien ? En als ik bij modellen uit het gamma ga kijken staat er bij de Octavia nog een foto vd FL ???? In plaats vd o4 ?

philippe bakker

Forumguru
Als ik skoda eniaq intik als zoekopdracht kom ik idd juist. Maar er zijn precies alleen nog maar de instap saaie modellen te koop :(

Bovenaan Onderaan