johnboy
Donateur
In de nieuwe brochure zitten lezen:
WARMTEPOMP
In vergelijking met een benzineauto produceren de aandrijfcomponenten van een elektrische auto niet voldoende restwarmte om het interieur te verwarmen. De oplossing: een zeer efficiënt warmtepompsysteem comprimeert koelmedium onder hoge druk. De geproduceerde warmte wordt gebruikt om stromende koude lucht op te warmen. Hierbij wordt minder energie van de accu gebruikt voor de hoogvoltverwarming, waardoor je profiteert van een ten minste 30% grotere actieradius in vergelijking met elektrische voertuigen zonder warmtepomp.
30% is best wel hoog...zomers geen verwarming, in de winter wel...dan ontstaat de vraag: bij welke buitentemperaturen is een omslagpunt?
WARMTEPOMP
In vergelijking met een benzineauto produceren de aandrijfcomponenten van een elektrische auto niet voldoende restwarmte om het interieur te verwarmen. De oplossing: een zeer efficiënt warmtepompsysteem comprimeert koelmedium onder hoge druk. De geproduceerde warmte wordt gebruikt om stromende koude lucht op te warmen. Hierbij wordt minder energie van de accu gebruikt voor de hoogvoltverwarming, waardoor je profiteert van een ten minste 30% grotere actieradius in vergelijking met elektrische voertuigen zonder warmtepomp.
30% is best wel hoog...zomers geen verwarming, in de winter wel...dan ontstaat de vraag: bij welke buitentemperaturen is een omslagpunt?