Skoda Enyaq

Top dat de warmtepomp niet meer verplicht is.
Was al een heel eind met de LM voor opmaken bestelling. Ik ruil hem direct in voor twee andere opties.
In mijn situatie, altijd thuis kunnen laden en geen lange ritten in de winter kan ik prima zonder.
Het voordeel is er sowieso pas bij echt koude temperaturen (die we hier niet zo vaak meer hebben) zoals ik her en der lees.

Ook nog snel even naar de ID4 gekeken, deze is in de 1st uitvoering wel goedkoper maar er ik kan de complete uitrusting is vrij mager gespecificeerd dus kan niet goed het vergelijk met uitrusting maken. De kofferruimte is sowieso wat kleiner dus ik blijf mooi de de Enyaq.

Hopelijk deze week de bestelling voor een iV80 erdoorheen.

johnboy

Donateur
Inmiddels een offerte aanvraag voor de iV60 gedaan (particulier).

Sinds vandaag is de deze Enyaq ook als te selecteren auto beschikbaar in de lijst voor de subsidie aanvraag (loket is nog (net) open). Misschien gebeurd na contact met Skoda daarover :-).

Als het goed is ga ik de Enyaq live zien a.s. zaterdag bij Ames Dordrecht. Vreemd genoeg geen bevestiging/uitnodiging ontvangen (behalve de sitemelding), ook niet na nogmaals een mailtje.
Net hoofd verkoop Skoda een appje gestuurd, ben benieuwd.

Met de belangrijkste opties komt de iV 60 voor mij op eur 47510, de subsidie komt goed uit zolang loket nog open is. We gaan het zien.

Edit: reactie gekregen, we staan op voor zaterdag...

Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
FYI:

https://www.skoda.nl/modellen/enyaq/roadshow

maar dat led orgel aan de voorzijde, ik weet het niet, heeft voor mij een heel hoog bling-bling gehalte en dat op een no-nonsense auto als Skoda, nee, dat is niet mijn ding.
Idd! Letterlijk en figuurlijk geen porem.

Net zoals al die fancy RGB flikkerleds en lichtslangen in PC-builds. Jakkes...
Je mot er maar van houden. Misschien leveren ze wel een petje met LEDjes mee.:D

product-image-1202886001_800x.jpg

johnboy

Donateur
Vanochtend op bezoek bij Ames Skoda Dordrecht. Geweldige auto. Maandagmiddag op gesprek voor inruil etc. IMG-20201010-WA0013.jpg IMG-20201010-WA0012.jpg IMG-20201010-WA0011.jpg IMG-20201010-WA0010.jpg

Bijlagen

• IMG-20201010-WA0009.jpg
    IMG-20201010-WA0009.jpg
    180,5 KB · Weergaven: 122
  • IMG-20201010-WA0008.jpg
    IMG-20201010-WA0008.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 131
  • IMG-20201010-WA0005.jpg
    IMG-20201010-WA0005.jpg
    162,4 KB · Weergaven: 128
  • IMG-20201010-WA0004.jpg
    IMG-20201010-WA0004.jpg
    159,4 KB · Weergaven: 114

vinom

Actief lid
En wat vond je er verder van? Ik vond via de site Artic Silver super mooi, maar in het echt vind ik er toch teveel groen inzitten. Heel jammer dat ze geen steel Grey hebben.

johnboy

Donateur
Nog wat verdere info.

Deze kleur voor mijn vrouw en mij erg mooi, lijnen komen mooi uit, deze kleur gaat het worden. Ik voelde me gelijk "thuis" in de auto.

Mooi vormgegeven dashbord en ingebouwd kleiner scherm ipv apart ding boven op de dash zoals bij de VW Id. Grote 13 inch scherm is niet in de weg. Erg mooi.

Zitpositie ook oke voor mij, ik ben 2.02 meter. Ondanks wat grotere midden console.

De verlichte grille ook leuk maar dure gadget...

Veel bekijks en in de aanwezige groep positieve geluiden en besteldrang.

EdK

Forumguru
Dus komt de tijd dat de sleurhutbouwers ook eens gaan kijken naar lichtere bouw zodat ze ook achter een E wagen kunnen....:koffie:

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk dat de bouwers wel hun best doen om het gewicht te beperken, maar ook dat de kopers in hun verlangen naar meer luxe ervoor zorgen dat de caravans per saldo toch groter en zwaarder zijn geworden. Dié trend ombuigen is nog niet zomaar gebeurd, vrees ik.

Toen we destijds onze caravan gingen uitzoeken heb ik de prijslijst met de prijzen én gewichten van alle opties in een excelletje gezet. Door dingen al dan niet aan te kruisen werd bovenaan het blad niet alleen de totaalprijs maar ook het totaalgewicht afleesbaar. Zo konden we afwegen wat we belangrijk genoeg vonden om er de extra kilos en Euro's voor over te hebben, met de maximum 1000kg trekgewicht van de toenmalige Fabia in het achterhoofd.
Ik zou het er dus wel mee kunnen doen, maar voorlopig vind ik zo'n Enyac nog veeeeeuls te duur... :pardon:

nakharry

Forumguru
Ja daarom, nog maar even 10 jaar wachten denk ik. Als wij geen caravan hadden gehad had ik ook graag onze auto op kunnen laden met onze zonnepanelen.;)

Bovenaan Onderaan