Skoda Enyaq

vinom

Actief lid
Het is jammer dat we tot nu toe alleen maar dikke uitvoeringen hebben gezet van de Enyaq. Ik ben juist benieuwd naar de standaard led verlichting en achterlichten, de normale stoelen, het 10 inch scherm, etc.

johnboy

Donateur
@vinom dat had ik ook wel willen zien. Het rondje van de importeur langs de dealers doen ze idd met dikke preproductie auto's. Verder ook geen foto's via Google helaas.

johnboy

Donateur
Vanmiddag mijn handtekening gezet...het wordt een Enyaq iV 60.

Ik zeg, maak maar een nieuwe groep op het forum aan :jaja:.

Gekozen opties:
- Arctic silver Metalic
- Vega 20 inch
- Comfort pakket
- Assistentie pakket
- 100 KW opladen
- achteruitrij camera en sensoren voor
- Chroom pakket
- Inklapbare trekhaak
- Multifunctioneel suur incl. drive mode select

En zonet de subsidie aangevraagd.

Op dit moment staan de Enyaqs op productieweek 17. We zullen zien :pieker:.

@vinom dat had ik ook wel willen zien. Het rondje van de importeur langs de dealers doen ze idd met dikke preproductie auto's. Verder ook geen foto's via Google helaas.

Op div. internationale websites staan wel andere foto's hoor. Beetje creatief googlen. Vanmiddag foto's met o.a. het loft interieur gezien op Tweakers waar een actief topic over de Enyaq loopt. Tevens staan daar foto's van de standaard led verlichting vs het Light pakket.

johnboy

Donateur
@johnboy : komt de catalogusprijs niet boven de €45.000? Dit ivm de subsidie.
Net niet, de afleveringskosten worden niet meegeteld. Ik zit eur 55 er onder.

Heb ik nagevraagd bij RVO:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 12 oktober 2020. Hierin vraagt u hoe het zit met de afleverkosten. Graag beantwoord ik uw vraag.

Cataloguswaarde
De catalogusprijs voor nieuwe personenauto’s vindt u terug in de brochure van de fabrikant. In het koop- of leasecontract van nieuwe personenauto’s wordt ook de catalogusprijs genoemd. Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zullen worden aangebracht, voordat het kenteken wordt afgegeven. Het gaat dus ook om opties die zijn aangebracht voor datum eerste toelating.
De afleverkosten vallen niet onder de catalogusprijs! Deze worden immers pas in rekening gebracht nadat de auto op kenteken is gezet.

vinom

Actief lid
Op div. internationale websites staan wel andere foto's hoor. Beetje creatief googlen. Vanmiddag foto's met o.a. het loft interieur gezien op Tweakers waar een actief topic over de Enyaq loopt. Tevens staan daar foto's van de standaard led verlichting vs het Light pakket.
Dat was mijn eigen post, haha. Ik ben daar al jaren actief :)

Goedemorgen, ben nieuw op Skodaforum, weet iemand ( zeker ) als je het chromepakket voor 400,- niet pakt, de dakrailing mat zwart of glanzend zwart is?
Op de foto's van de Founders edition zijn ze volgens mij glanzend, wil natuurlijk niet zeggen dat dat zo is bij de "normale" uitvoering....dit geld overigens alleen voor de 60 uitvoering de 80 is standaard met chrome.
Vindt zwart erg sportief , maar voor mij dan niet in matzwart.

Krijg tegenstrijdige berichten van Skoda medewerkers en dealers...

Heb eerder op forum gelezen dat er twijfel is over de aanwezigheid van lichtstrip op dashboard bij Loft uitvoering, kan iemand hier iets zinnigs over berichten, twijfel nu ook, dealers van Mossel en van Udenhout zeggen dat hij er wel zit....

Net orderbevestiging getekend:

-Artic Silver
-Comfort plus
-Sport plus
-Parkeersensoren voor en achteruitrijcamera
-Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
-Electrische trekhaak
-100 Kw laden
-Bekleding Loft
-21 inch velgen Betria

Laatst bewerkt:
Hoi,

Al jaren lid maar weinig van me laten horen. Als ik me dan toch weer even moet voorstellen in "meet en greet " dan hoor ik dat graag ;)

Vandaag getekend voor de Enyaq 60:
Energy Blue
standaard velgen
Loft bekleding
Comfort
Assistentie
Klimaat Plus
100Kw laad
Camera en parkeersensoren voor
elect. verstelbare voorstoel met geheugen
multifunctioneel stuurwiel
trekhaakvoorbereiding
mattensets

Had ik alleen maar het forum iets eerder gelezen. Wist niet zeker of afleverkosten nu wel of niet meetellen bij de subsidiegrens (de dealer wist het ook niet zeker) en voor de zekerheid er maar wel vanuit gegaan dat ze er bij zitten.

Had ik eigenlijk nog voor 1000 euro meer erop kunnen zetten ;)

Levering eind mei 2021. Subsidieaanvraag nog geaccepteerd in het systeem. Of het tot uitkeren komt is afwachten

hemi24

Forumguru
Trommelremmen achter voldoen al jaren.....
Die EV's zijn vaak in topsnelheid (flink) begrensd, dus in combinatie mer de regeneratie zal dat genoeg zijn.

Alleen weegt een EV van cross-over formaat bijna het dubbele van een Fabiaatje, en moet het remsysteem ook toereikend zijn als de elektro uitvalt.

hemi24

Forumguru
Ook jammer dat de eerste Enyac’s pas na de winter uitgeleverd zullen worden; ik voorspel dat vanaf volgend jaar er rijtrainingen zullen worden aangeboden...

Het is een echt fun-mobiel zodra het glad wordt!

leon-cupra

Forumguru
Rij nu al twee jaar achterwielaandrijving ... zou nooit meer anders willen. In winterse omstandigheden had ik met mijn MX5 meer grip dan met mijn voorwielaangedreven RS. De benz die op 245 banden achteraan staat, als ik het beest uit hang op de plezante baantjes zie je de elektronica amper ingrijpen ... was wel wat anders dan met de RS.

Sneeuw en ijzel ... tja ... ander verhaal maar dan s*ckt een voorwielaandrijving ook :arghh:

Goede winterbanden dan is het probleem echt wel opgelost. In Tsjechië en Duitsland hebben ze meer sneeuw dan wij dus daar is echt wel naar gekeken. En hoe vaak sneeuwt het nog...

Bovenaan Onderaan