Onderkant van de kap zit nog een koker die de boel afdicht - t gat inkijken lijkt het alsof niks afdicht maar dat is dus (redelijk ) wel zo ( blijft idd raar systeem vind ik zelf ook)
Er zit nog een siliconen ring aldaar ook die je dus niet ziet als je het gat in kijkt - zo een ring hoef je niet per sé van Skoda zelf aan te schaffen mocht die weg zijn - een garage weet daar wel raad mee voor weinig zou ik denken.
Oh en ik dook nog eens even in de wijsheid of niet van het helemaal verwijderen van de kap - Behalve dat ze warmte van de motorkap houd, houd ze ook warmte binnen - en t carter is bestens goed warm te houden om sludge vorming tegen te gaan en zo geen verstopte ontluchting te krijgen.. Dus mijn kap blijft zitten helaas toch denk ik
Ik heb een jaar zonder die kap gereden en niks geen last gehad van sludge ondanks dat ik maar op 10 kilometer van mijn werk woon,gewoon af en toe eens wat langer rijden dan maar 5 minuten doet al wonderen.Onderkant van de kap zit nog een koker die de boel afdicht - t gat inkijken lijkt het alsof niks afdicht maar dat is dus (redelijk ) wel zo ( blijft idd raar systeem vind ik zelf ook)
Er zit nog een siliconen ring aldaar ook die je dus niet ziet als je het gat in kijkt - zo een ring hoef je niet per sé van Skoda zelf aan te schaffen mocht die weg zijn - een garage weet daar wel raad mee voor weinig zou ik denken.
Oh en ik dook nog eens even in de wijsheid of niet van het helemaal verwijderen van de kap - Behalve dat ze warmte van de motorkap houd, houd ze ook warmte binnen - en t carter is bestens goed warm te houden om sludge vorming tegen te gaan en zo geen verstopte ontluchting te krijgen.. Dus mijn kap blijft zitten helaas toch denk ik
aaah oh ja - nou ik zal volgend bezoekje alhier aan Ooievaar ogen open houden voor je; als de kap er is dan zit die dop er ook wel bij - zo niet is hij bij mister auto 3€ meen ikMijn kap is jammer genoeg stuk zag ik ( beide ophangpunten ) vandaar dat het ook niet goed ging sluiten.
Maar eens eerdags kijken naar een goed model op de sloop
Als je echt die zwarte sludge hebt zul je toch wat vaker je olie moeten wisselen.Na ja - bij mij in de koelkast blijft de mayo ook niet aan de deksel plakken maar zinkt netjes t potje in XD - sludge me dunkt doet het zelfde. Ik wil die plastic rommel maar al wat graag kwijt hoor dat wel. Stuk beter zicht op alles zo hup met de klep open etc..
De sludge vormt onder t kleppendeksel - als de temp aldaar te koel is condenseert de blow by met de waterdamp en mayo.. Hoe heter t blijft aldaar hoe beter - dan blijft de waterdamp damp en kan t via de kanaaltjes weg en word t verbrand.
Maar ik zal je t nummer van m'n vrouw geven - kun jíj haar zeggen dat ze even nog een rondje moet blazen op de snelweg op de terugweg van haar werk - ík waag mij daar niet aan
Tja - koken met deksel op de pan of zonder - 20% scheelt t kennelijk ^^
Als ze zónder die plastic kappen afkonden, zou waarschijnlijk t metaal van kleppendeksel weer dikker moeten ..
Of isolatie onder de motorkap plakken af fabriek. Wat ze kunnen uitsparen qua kosten en gewicht doen ze áltijd.
Oh mijn vrouw trapt hem graag in hoor +_+ ïk ben t oude vrouwtje achter t stuur..
Onze vorige kar, een Porsche 924 zag maar zelden 120km/u =S
t zou kunnen als je je boze pet op zet dat die rot kap er af halen elke keer in de garage lekker wegtikt op de declaratie….. =_=
De olie wordt zo snel rondgepompt dat het me sterk lijkt dat het veel afkoelt van de rij wind,hier is tijdens de ontwikkeling van het blokje natuurlijk gewoon rekening mee gehouden,na 3 keer die kap verwijderen zijn mensen er zat van en laten ze hem eraf of hij is kapot,als die kap zo goed isoleert zou je motor nooit warm worden als het vriest zonder die kap.Tja - koken met deksel op de pan of zonder - 20% scheelt t kennelijk ^^
Als ze zónder die plastic kappen afkonden, zou waarschijnlijk t metaal van kleppendeksel weer dikker moeten ..
Of isolatie onder de motorkap plakken af fabriek. Wat ze kunnen uitsparen qua kosten en gewicht doen ze áltijd.
Oh mijn vrouw trapt hem graag in hoor +_+ ïk ben t oude vrouwtje achter t stuur..
Onze vorige kar, een Porsche 924 zag maar zelden 120km/u =S
t zou kunnen als je je boze pet op zet dat die rot kap er af halen elke keer in de garage lekker wegtikt op de declaratie….. =_=