Skoda logo kofferklep verwijderen Superb Combi

s-line

Forumguru
Maar die superbs hebben wel een facelift, naar de "moderne" maat staven van skoda. En daar past het nieuwe logo veel beter bij!
En minder bij de rondere lijnen van de pre facelift, daarom klopt in mijn opinie de facelift ook niet de "ronde lijnen "van zijkant met de scherpe lijnen van de voor en achterkant.
@ Maar ik vind het wel jammer dat jij een Peugeot niet leuk vind!:D;) (Echt ziek van!!:cry:)
Maar als er vanaf de fabriek een skoda logo op zou zitten vonden jullie hem wel mooi! Want dan was het een skoda.;)

Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
@kansberg, als ik op de link klik welke jij hebt aangegeven krijg ik een hele rij met logo's voor verschillende prijzen te zien. Maakt het uit welke ik hiervan pak of.....? Alleen voor de stickers voor op de naven van de velgen, voor de motorkap en achterklep bestel ik dan inderdaad 2 losse via de andere link welke jij reeds hebt aangegeven.
Deze link bedoel ik --> http://www.aliexpress.com/af/Free-shipping-2007%252d2013-skoda-Octavia-Fabia-superb.html?ltype=wholesale&SearchText=Free+shipping+2007-2013+skoda+Octavia+Fabia+superb&d=y&origin=n&initiative_id=SB_20141028103446&isViewCP=y&catId=

EDIT: Al gevonden en bestelling geplaatst :D:thumbsup:

Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
@Chicco_Himself : Zie dat het al gelukt is, kon je post niet eerder beantwoorden i.v.m. m'n werk.
De 'echte' logo's voor de voor en achterklep zijn iets bol van vorm waardoor ze niet helemaal perfect aansluiten. Dit heb ik opgelost door ze met kit (Technobond) te monteren. Als je heel goed kijkt zie je dat ze iets bol staan en wat wijken aan de zijkanten. Op mijn (zwarte) Superb valt het vrijwel niet op aan de achterzijde. De voorkant is chroom dus daar valt het meer op. Met veel beleid en wijsheid kun je het logo enigszins 'vormen' waardoor deze beter aansluit op de grille.

Ik heb bij mijn aankoop van mijn superb het nieuwe logo gekregen van de dealer. Ik vind het nieuwe logo gewoon mooier. Deze zat al op mijn citigo en nu ook op de superb

Chicco_Himself

Forumguru
De nieuwe logo's zijn binnen, straks maar eens kijken hoe ik ze fatsoenlijk los krijg en, nog belangrijker, weer goed vast krijg :D

Chicco_Himself

Forumguru
@Chicco_Himself : Met veel beleid en wijsheid kun je het logo enigszins 'vormen' waardoor deze beter aansluit op de grille.
@kansberg : Mag ik vragen hoe jij het logo iets hebt kunnen "vormen"? Warm gemaakt met föhn of....?

Het oude logo heb ik er vanaf, heb meer tijd nodig gehad met het verwijderen van de lijmresten dan het verwijderen van het logo :( Morgen maar even kijken waar ik de Technobond hier in de buurt uit kan halen.....

Laatst bewerkt:

Taffy

Forumguru
Het oude logo heb ik er vanaf, heb meer tijd nodig gehad met het verwijderen van de lijmresten dan het verwijderen van het logo

Serieus ??!!
Bij mij kwam er al n groot gedeelte mee met t oude logo. De restanten kon ik er letterlijk zo aftrekken. Daarna opschonen met wasbenzine.
Ik heb overigens wel de logos van Superskoda, geen "vormen" nodig.
Gewoon plak & play
Succes met jouw logos

CDK

Forumguru
Het er af halen is het gemakkelijkst met een visdraadje, daarna de oude lijmresten met wasbenzine verwijderen en de nieuwe er simpelweg netjes recht op plakken.

Chicco_Himself

Forumguru
Niet echt bedreven..... Maar als ik het hier zo lees kun je ze beter pakken van Superskoda, die van mij heb ik niet 100% recht gekregen (mbv de föhn). Als ze er op zitten zie je het bijna niet maar toch...

chris2709

Senior Member
Niet echt bedreven..... Maar als ik het hier zo lees kun je ze beter pakken van Superskoda, die van mij heb ik niet 100% recht gekregen (mbv de föhn). Als ze er op zitten zie je het bijna niet maar toch...

Heb je misschien een foto van hoe het er nu uit ziet? Ben wel benieuwd!

Chicco_Himself

Forumguru
Het duurde even, maar hier zijn de resultaten (aan de voorzijde is er meer speling dan op de achterklep, doch ook dit is vrij moeilijk te zien). Er zit gewoon een lichte kromming in die er héél moeilijk uit te krijgen is....

VOOR:

ACHTER:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Highway

Forumguru
Vandaag de achter logo van mijn combi verwijderd. Auto stond in de zon (20 graden buiten). Pasje erachter en binnen een paar seconden had ik het oude logo in mijn hand.

Ik heb reeds 2 nieuwe logo's van superskoda binnen. Deze zijn idd plat, net als mijn originele logo. Echter zitten de pinnetjes bij de nieuwe logo op een andere plaats. Wordt dus toch nog een beetje gokwerk om deze er netjes op te krijgen.

EdK

Forumguru
Wordt dus toch nog een beetje gokwerk om deze er netjes op te krijgen.
Valt wel mee, met een fijnschrijver ( stift ) op logo de horizontale lijn uitzetten op hartmaat
Dit ook op de wagen doen en dan vanuit één punt uitlijnen en plakken.
Stift lijnen kun je weer met wat spiritus verwijderen na afloop

Highway

Forumguru
Heb idd een aantal manieren bekeken hoe dit het beste te doen is. De pinnetjes op de nieuwe logo ga ik verwijderen, en dan via schilderstape (nou ja - speciaal voor de auto wordt gebruikt in schadeherstel) precies afmeten waar de logo moet gaan komen.

Zal pas over een aantal dagen zijn, de achterklep heb ik recent voorzien van een nieuw laagje lak (klep kwam tegen bumper -> alle lak weg+behoorlijk stukje geroest). Logo ligt er nu af, wil eerst alles gepolijst hebben voordat ik de logo terug plak (maakt het polijsten een stukje makkelijker).

Bovenaan Onderaan