hemi24
Forumguru
@Roeland80 : Wat heb je daar voor kastje achter je luchtfilter, boven het reservoir van de remvloeistof?
geldklopperij.
Ja precies daarom ook maar gekozen voor diagnose…. Klinkt in het echt nog harder hoor…Kan aan de opname liggen, maar ik vindt dat de motor wel heel hard tikt, meer dan je zou verwachten…
Andere diesel kan wel iets andere loop geven, maar dit klinkt wel anders dan wat ik van de Golf herinner met dezelfde motor!
Sterkte. Als een garage dat tegen mij zegt terwijl de auto nog rijdt, haal ik hem op en neem ik risico. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de auto lucht aanzuigt terwijl hij verder goed loopt. Klinkt echt als geldklopperij.
Heb het filmpje nogmaals geluisterd naar @hemi24 zijn reactie. Tikt hard inderdaad maargoed, als je verder geen rare dingen hoort zou ik me er geen zorgen om maken, vooral niet als je onderhoudsgarage dat zegt.
Lucht bij je brandstofpomp kan volgens mij maar op 2 manieren ontstaan:
Bij het laatste zou ik ook lekkage verwachten…
- Defecte opvoerpomp in je tank;
- Lek tussen opvoerpomp en brandstof waardoor valse lucht aangezogen kan worden;
@Cordoba en mijn ervaring?Ik zie nog een 3e mogelijkheid:
- lucht zit opgelost in de Italiaanse diesel, en door de HD-pomp komt dat er onder hoge druk als luchtbelletjes uit. Dit kan ook prima het extra geluid verklaren, en doordat de luchtbelletjes door de ECU worden gecompenseerd door extra brandstof in te spuiten, blijven de prestaties gelijk. Als deze aanname klopt, zal het natuurlijk wel ten koste gaan van de levensduur van de onderdelen voor de inspuiting, maar 1 tank op een autoleven zal geen significant verschil maken.