Skoda Octavia 3 1.6 TDI ratelend geluid bij distributie riem auto rijd verder prima

PizzaPieter

Forumguru
Denk dat @Ronald_B een punt heeft, echter.....in de chaos van de zomervakantie...drukte...bezetting door studenten met een beldraaiboek (er zitten niet alleen ex-monteurs met 50jaar ervaring achter de knoppen maar ook wannabe experts en studenten) én een garage die denkt hier goed geld aan te kunnen verdienen (natuurlijk een aanname, geen zekerheid)..

Meeste vertrouwen heb ik in dit soort gevallen om er zelf bij te zijn. Probeer een tolk te fixen die je kan helpen, eventueel via rechtsbijstand, die je kan helpen om het echte verhaal te achterhalen. En iemand die (doet alsof hij) er verstand van heeft.

Succes!

Kanerr

Forumguru
upload_2021-8-5_11-7-7.png

Bron: https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa

Ik ben een simpel mens en ik snap dat het erg moeilijk is @Roeland80 maar ik heb vaker in jouw schoenen gestaan.
Kapotte turbo, kapotte motor, differentieel waarvan lagers stuk waren gelopen etc. (allemaal met andere autos lol)

Regel is simpel, als het niet in 2 dagen gerepareerd kan worden, wordt de auto afgesleept. Mochten ze het wel in 2 dagen kunnen maken, dan maken en betalen ongeacht hoogte van je factuur.

Zo staat het ook bij de ANWB en dit is ook altijd wat mij is verteld. Je bent nu onderhand een x aantal dagen bezig en je auto ligt nog steeds uit elkaar. Kan echt niet en mag ook echt niet.

Roeland80

Forumguru
Nou nou pfffff… eindelijk heeft de ANWB ook door dat de situatie uit de hand loopt….. zouden vandaag om 10:00 gebeld worden over diagnose maar om 10:15 niks maar zelf weer met ANWB gebeld die geven aan geen contact te kunnen krijgen met garage. tijdens gesprek bericht dat er contact is en ze om 14:00 diagnose weten ANWB vind dit onacceptabel en laten nu de auto afslepen naar Nederland en reparatie kan dan in Nederland plaats gaan vinden….. auto word afgesleept naar JB autoservice in Dieverbrug die gaan de auto helemaal nakijken. En mocht er reparatie nodig zijn waar aan hun twijfelen dan gaan ze dat ook doen…. Nu genieten van de vakantie die nog over is…..
Zijn onderweg naar Oostenrijk:
5F56F8FA-2EF3-474E-9FFE-DBDB396661DF.jpeg
Na de vakantie maar kijken wie de kosten gaat betalen van dit alles ik heb rechts bijstand gelukkig

Duijzer

Donateur
Uiteindelijk toch goed nieuws. Auto naar een goed adres en nu zelf van je vakantie genieten. Stuur die foto ook even naar JD, zodat ze even kijken wat die Italianen allemaal los gehad hebben en even checken of dat weer goed zit. Om latere problemen te voorkomen…

Roeland80

Forumguru
Nou we zijn aangekomen in Oostenrijk! Rijd wel heerlijk zo’n Volvo V60 B3 nog niet eens gekeken wat voor motor erin ligt maar je merkt niks van de caravan erachter:
1D489F46-70FE-4263-A15C-30CD37CBF123.jpeg
Klopt heb de hele week al contact met Jos van JB autoservice die zei meteen al weg halen daar die auto maar wilde het nog een kans geven…. Heeft hij toch gelijk gekregen….. hij kan over 2a3 weken de auto verwachten en gaat hem inderdaad helemaal nakijken heeft inderdaad de foto’s ook gezien….
Foto’s gaan ook naar de ANWB om te laten zien hoe buitensporig dit allemaal is….

Bijlagen

• EBAD4A70-44D1-47A9-9CFF-A54ADA99131E.jpeg
    EBAD4A70-44D1-47A9-9CFF-A54ADA99131E.jpeg
    55,2 KB · Weergaven: 30

catch me

Forumguru
@Roeland80 gelukkig gaat je auto richting Nederland naar een bedrijf die wel verstand van zaken heeft, hoop dat er niet teveel ellende over blijft en dat ze alles netjes weer gemonteerd hebben.
Voor nu, genieten van de resterende vakantie die jij en je gezin nog tegoed hebben.

Cordoba

Forumguru
Uiteindelijk toch goed nieuws. Auto naar een goed adres en nu zelf van je vakantie genieten. Stuur die foto ook even naar JD, zodat ze even kijken wat die Italianen allemaal los gehad hebben en even checken of dat weer goed zit. Om latere problemen te voorkomen…

Ik neem aan dat je JB bedoelt, geen idee wat ze in Lochem met die foto's moeten doen. ;)

Gelukkig lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan. Garage waar al zo'n 20 auto's met NL-kenteken staan, doet mij direct al denken dat men probeert om geld van buitenlandse toeristen binnen te halen. Stond er trouwens ook auto's (voor reparatie) met Italiaans kenteken in die garage? Als je in een garage waar tientallen auto's staan, geen auto's voor reparatie/onderhoud ziet uit het eigen land, weet je eigenlijk al genoeg. Ik ben benieuwd of JB de oorzaak van het probleem nog kan achterhalen, of dat er zoveel geklooid is in Italie dat dit niet meer is te achterhalen.

Roeland80

Forumguru
@Cordoba klopt hij gaat naar JB autoservice in dieverbrug!

Er stonden ook ander kentekens Italiaans maar ook Oostenrijks deze garage heeft een contract met de ANWB…. Je zou zeggen dat als deze de boel flest de ANWB het contract niet meer zou verlengen….
JB gaf meteen al aan dat het waarschijnlijk de brandstof is in Italië… schijnt beter te zijn waardoor de brandstof pomp meer geluid maakt…. We gaan het zien. Ben benieuwd hoe de auto naar Nederland komt ik neem toch aan dat ze hem weer in elkaar sleutelen….

Heb net bericht van ANWB dat de auto is aangemeld voor transport naar Nederland….. hoop dat hij er snel is….

Kreeg ook nog een bericht van ANWB dat er diagnose kosten zijn gemaakt in Italië en dat ze die voorschieten voor mij haha. ik heb al gebeld ik heb gevraagd of er dan toch een diagnose is? Dat wisten ze niet gingen ze achteraan

JeSko

Forumguru
JB gaf meteen al aan dat het waarschijnlijk de brandstof is in Italië… schijnt beter te zijn waardoor de brandstof pomp meer geluid maakt….

Je zal maar hebben dat ze in NL deze kennis wel hebben, en in Italië zelf niet, waardoor je hele auto uit elkaar geschroefd word :sterretjes:

Crazy!!!

hemi24

Forumguru
Ik geloof nog niet zo in het verhaal van de dieselkwaliteit die het harde geluid zou veroorzaken, dat gaat echt niet zo’n harde klop geven…

Cordoba

Forumguru
@Roeland80 Je hebt zelf gemerkt hoe accuraat de ANWB reageert, als je zelf niets had ondernomen zou je auto daar nog steeds staan, zonder uitzicht op een oplossing. Voor mij een beetje vergelijkbaar met huurauto's die ineens duizenden euro's schade hebben als de mensen die ze ingeleverd hebben weer thuis zijn. Er zijn altijd bedrijven die misbruik maken van taalbarriéres, en mensen die ver van huis zijn. Misschien eens vragen aan de ANWB hoe het zit als de garage (onnodige) schade aan je auto heeft gemaakt, krijg je dan ook geld van de ANWB?

PizzaPieter

Forumguru
Na mijn debacle met de ANWB destijds heb ik ze aansprakelijk gesteld voor geleden schade, gederfd vakantieplezier, reiskosten, telefoonkosten etc etc. 2 weken gezever -€1500.

Conclusie ANWB: "we hebben gefaald, je krijgt daarom je €50 contributie voor Europa dekking terug." Dat was het. €50 voor 2 weken gezeik en gezever.

Reisverzekering betaalde gelukkig een boel kosten wél, maar gederfd vakantieplezier etc....nope.

Bovenaan Onderaan