Skoda Octavia 3 1.6 TDI ratelend geluid bij distributie riem auto rijd verder prima

catch me

Forumguru
:itwasntme::pieker: wordt wel beetje verdrietig van de foto's van hoe je auto erbij staat momenteel....hoe zit het met de gemaakte kosten? In Nederland betaal je alleen de nieuwe onderdelen en niet de arbeid. Is dat nu ook zo? Leuk dat ze je auto zo even gedeeltelijk uit mekaar trekken, staat ie wel bij een skoda dealer? Of..

Kanerr

Forumguru
Oef dat is een pijnlijke foto om te zien zeg. Precies zelfde gedachte als @catch me wie draait op voor de kosten?

Ik vind het maar raar dat er zo los wordt geschroefd zonder dat ze uberhaupt weten wat er aan de hand is...

Roeland80

Forumguru
@JeSko
Klopt rijd er goed! Maar hebben gisteren spul afgebroken van de caravan maar dat spul past niet in de achterbak bij de Octavia makkelijk zelfs ruimte over…..

@catch me
Diagnose kosten zijn voor mijn rekening de ANWB in Nederland kijkt ook of ze auto kunnen maken ter plaatse maar als hij naar de dealer afgesleept word omdat ze dat niet kunnen betaal je die ook gewoon zelf hoor….. hij staat bij de ACI niet bij een dealer…..

@Kanerr
ACI is de ANWB van Italië maar dan nog groter ik ga er vanuit dat ze weten waar ze mee bezig zijn…. En waar ze naar zoeken deze mensen zien veel auto’s stonden nog 20 Nederlandse auto’s Is geen plaatselijke garage achteraf ofzo…..

Ja ik ben ook benieuwd wat ze vinden…. maar heb liever dat ze het snel fixen….

hemi24

Forumguru
In Nederland betaal je alleen de nieuwe onderdelen en niet de arbeid.

linksom of rechtsom:
óf je betaald beide, óf je betaald heel veel geld voor de onderdelen…

Ben ook heel erg benieuwd welk defect ze nu aan het opsporen zijn, want eerlijk gezegd geloof ik niet zo in het verhaal van vacuüm verlies.
:pieker:

ze zijn in elk geval wel blij met je gascilinders tussen de motorkap!
:D

Ik weet niet hoe het met de voorwaarden zit bij de ANWB, maar bij mijn verzekering gaat de auto op een transporter terug naar Nederland mocht hij niet binnen 48uur gerepareerd kunnen worden.

Zelf al eens meegemaakt met een kapotte injector. Garage gaf meteen aan dat ze de auto niet binnen 2 dagen konden repareren, dus stond de auto na een week weer bij mijn vaste garantie In Nederland.

Roeland80

Forumguru
@hemi24
Ik heb geen verstand van auto’s dus laat ik dat over aan de mensen die dat wel hebben….
Ik geloof er niks van dat ze de auto zo ver uit elkaar halen als ze niet weten waar ze mee bezig zijn……

haha klopt dat zag ik ook de prof elke steun ligt op de radiateur haha

@Ronald_B
klopt zo gaat dat ook bij de ANWB maar dan moet je weer eerst weten wat er aan de hand is…. En dat weten ze dus niet…..

PizzaPieter

Forumguru
Weet iemand waarom ik in de Tapa-app de foto's niet kan zien van Roeland?

Edit: post geopend in browser, toen lukte wel. (V.w.b. foto's zeg ik ff niks, behalve dan dat de Volvo er stuk beter uitziet dan voorkant Skoda momenteel)

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
@PizzaPieter heb ik ook, als er Gallery foto's gebruikt worden geeft Tapatalk die niet weer. Geen idee waarom, misschien een post in Feedback eraan wijden?

@Roeland80 ontzettend balen dit zeg! Ziet er treurig uit als je je wagen zo ver uit elkaar ziet liggen (al valt het in de praktijk denk ik redelijk mee, maar t ziet er zo ingrijpend uit).

Roeland80

Forumguru
Je leest wel eens van die horror verhalen over pech met de auto in het buitenland en een garage die z’n gang maar gaat en maar niks van zich laat horen….. ik ben bang dat ik in zo’n verhaal terecht ben gekomen….. auto staat sinds vrijdag bij de ACI je gaat er van uit dat zo’n grote organisatie dat goed aan pakt maar het is nu woensdag avond en ze weten nog niet wat er met de auto is…. en we zouden gisteren al naar Oostenrijk af reizen….. zijn dus ik extra nachten gebleven om het een kans te geven maar ik ben er bang voor dat onze auto niet meer klaar komt voor we vertrekken we gaan morgen met de huur auto door naar Oostenrijk vandaag nieuwe caravan spiegels gekocht voor de huur auto….

het is allemaal makkelijk praten door te zeggen ik zou dit of ik zou dat doen maar je bent hier overgeleverd aan de ANWB en de ACI hier in Italië kan bijna niemand die Engels moet allemaal in het Italiaans… dus moet je alles wel via de ANWB laten lopen….. ook voor vervangend vervoer ben je dan aan hun overgeleverd en ook aan hun voorwaarden…..

Ik wil gewoon graag dat de auto weer gemaakt word en ik hoop dan nog een auto te hebben waar we een aantal jaar zonder problemen en vertrouwen in kunnen rijden….

Probleem is als je de auto laat afslepen door de ANWB ben je 3 weken verder als ze hem dan hier repareren en in Nederland is het toch niet helemaal goed zie dan nog maar eens verhaal te halen 1200km verder op….

allemaal dingen die zo makkelijk lijken vanaf de zijkant maar als je er zelf in zit toch even niet zo makkelijk zijn…..

Wat een gedoe zeg! Je mag toch hopen dat de ANWB de auto naar Nederland laat repatriëren en je je reis kan vervolgen in de huurauto. Dit lijkt mij wel de normale gang van zaken.

PizzaPieter

Forumguru
Supervervelend. Hoopte op een betere status-update.

Ik heb ooit een vergelijkbare situatie gehad in Frankrijk. Uiteindelijk zelf naar garage gereden, omdat ANWB technisch zwetsverhaal ophield (dank aan Ford Mondeo Forum o.a.) en heb zelf met de monteur gesproken. Die kon t koelprobleem gewoon niet vinden...... (Bleek bij thuiskomst losgeraakte koelvinnen in pomp).

Ik ben toen zó boos geworden aan de telefoon (had ze ontelbaar keer aan foon gehad) dat ik uiteindelijk manager in Parijs aan telefoon kreeg en toen werd alles geregeld .... Goddamn....wat was ik boos. Overgeleverd aan een organisatie die er juist dán moet zijn voor je en je keihard laat hangen....

Sterkte in de strijd! Sta oo je strepen

Cordoba

Forumguru
Pfff, sterkte Roeland. Dat je een bumper en/of een wiel loshaalt om er beter bij te kunnen, kan ik nog wel begrijpen, maar er is wel heel veel losgehaald. Ik krijg het idee dat er van allees is losgehaald om te voorkomen dat je de auto meeneemt. Gevoelsmatig denk ik ook dat je in een horrorverhaal bent belandt. Misschien is het verstandig om de foto van je gestripte auto ook naar de ANWB te sturen, en daar wat vragen bij te stellen. Het lijkt bijna alsof je auto gebruikt is als sloopauto om onderdelen voor andere auto's te leveren.:nailbiting:

@PizzaPieter In die periode hadden meer merken (ook VAG) problemen met waterpompen met volledig kunststof schoepen, die relatief snel kapot gingen. Bij VAG zijn daar destijds ook vervangende onderdelen voor gekomen met metalen schoepenwiel.

PizzaPieter

Forumguru
@Cordoba grap is (offtopic) dat ik het uiteindelijk zelf thuis ontdekte omdat ik opmerkte dat de koelvloeistof niet 'door het reservoir stroomde'. Maar terug naar TS.

Mijn inziens heb je een goed verhaal om een serieus gesprek met de ANWB te voeren. Als ze géén idee hebben waar ze het moeten zoeken, is het demonteren van je halve auto zonder 'reasonable clue' wat ze aan het doen zijn/waar ze naar zoeken behoorlijk 'overdone'.

Ondanks dat er meerdere NL auto's staan....hoeft niet te betekenen dat dit een 'ANWB-garage is'. Waarschijnlijk een lokalo met een contract met de ANWB die wel vaart bij de door hen gecreëerde chaos. Vakantiegangers in stress die wel willen betalen om hun auto terug te krijgen (ANWB schiet wrs voor?), maar éénmaal weg, moet de rekening betaald worden.

Als je rechtsbijstand hebt....zou ze alvast even inlichten en als het lukt gesprekken met de ANWB opnemen.

Ik post het wat 'zakelijk', maar ik besef me terdege dat dit een heel onaangename situatie is. Daarom wens ik je bovenal veel rust, wijsheid en sterkte toe. Onafhankelijk van hoe groot het probleem echt is of wordt; dat je nu bent waar je bent is erg vervelend

Gr P

Laatst bewerkt:

Arjann

Forumguru
Heb al verschillende keren 1.6 tdi's gehad die klonken alsof er een paar knikkers in het carter lagen te rammelen (bij wijze van spreken dan hè ;)). Oorzaak is vaak de kwaliteit van de brandstof. Oplossing is dan een originele brandstof additief toevoegen. Gezien de huidige staat van jouw auto is dat nu niet meer "even" te proberen helaas.

Roeland80

Forumguru
Dank voor jullie reacties!

@Ronald_B
Ja daar komt het waarschijnlijk op neer naar aanleiding van laatste gesprek met ANWB gisteren maar dat zou betekenen dat ik pas over 2 a 3 weken de auto in Nederland heb….

@PizzaPieter
Ja ik ben ook erg boos geworden en zelfs gedreigd met rechtsbijstandverzekering die ik gelukkig heb…. Dit gaat zoiezo nog een staartje krijgen via rechtsbijstandverzekering.
Ben ook blij dat in nog wat spullen heb opgehaald bij de auto en wat foto’s heb kunnen maken…. Wat begon met een geluid in de motor en hoe de auto er nu bij staat vind ik zelf ook erg over done nu….

@Cordoba
Ja dat gevoel krijg ik nu ook steeds meer….. gisteren ochtend vroeg nog contact gehad met garage ik hoorde toen vluchtig iets in het half Engels Italiaans dat ze dachten aan injection pump…. Ik mag toch niet hopen dat ze het over hogedruk brandstof pomp hebben want dat is precies nou het probleem waar het geluid vandaan kwam…..
en volgens mij hoef je voor het vervangen van die pomp niet de halve voorkant er af te halen toch?
Pomp is ook niet goedkoop en wat als dat het ook niet is en de nieuwe pomp zelfde geluid maakt….? Tja we wachten af…..
Zal straks ANWB vragen of ik foto’s kan sturen zodat ze die kunnen toevoegen aan het verhaal

@Arjann
Deze ratel tik komt echt bij brandstofpomp / distributieriem vandaan de motor pruttelt wel wat meer maar niet echt harder geluid van de motor zelf….. ik was vrijdag zelf bang dat de distributieriem er half af lag of ging knappen vandaar voor de zekerheid ANWB gebeld…. En nu zit ik met dit…..

catch me

Forumguru
Misschien optie weer naar de garage te rijden ( weet niet of je nog in italie bent? ) en dan proberen verhaal te halen,
Dit mag en kan nooit zo lang duren, als ze niks kunnen vinden alles weer opbouwen en auto terug naar Nederland laten brengen

Ook bij de ANWB zouden ze moeten begrijpen dat, als alleen al het stellen van de diagnose zoveel tijd kost, het altijd gezeik met de rekening oplevert. Niemand gaat natuurlijk al die diagnose uren betalen. Auto naar Nederland is verreweg het goedkoopst.

Bovenaan Onderaan