Skoda Octavia combi VRS Brandweerrode familie kanon

Tomtomm

Senior Member
an de week zat ik nog eens door het multimedia systeem te scrollen en kwam het skoda connect gedeelte tegen.
Even ingelogd via skoda connect en een proef abbo besteld.

Kan nu via de skoda app allemaal dingen in de gaten houden, waar de auto staat en of hij op slot staat bijvoorbeeld.
Ook laat hij zien of er bijvoorbeeld storingen zijn ontdekt.
Mooie app, denk dat ik wel een jaar abbo bestel.



 

EdK

Forumguru
Tsja leuke app, heb hem alleen niet verlengd.
Storingen geeft de wagen zelf ook aan
Of de deuren op slot zijn dat controleer ik liever handmatig
En ja laten knipperen of toeteren.......leuk maar na 3 keer verveeld het ook en de buren zeker....
 

EdK

Forumguru
wel eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het knipperen en toeteren 1x echt gebruikt heb om me wagen te vinden.
Was bij evenement en leek wel of een ieder met een zilverkleurige wagen was gekomen en zag me eigen wagen hierdoor niet meet één twee drie.
En toen de app gebruikt om mijne tussen de andere eenheidsworsten terug te vinden....
Maar of ik dit jaarlijks 50 euro waard vind ??? neuhhhhhhh, koop ik dan liever een goede fles rum voor.... :cheers:
 

Tomtomm

Senior Member
Ik zie het ook meer als een leuke gimmick, heb je het nodig? Nee denk het niet.
Vind het wel gewoon leuk om alles uit te proberen wat z'n wagen kan qua functionaliteiten.
 

Rallye

Forumguru
Dan klopt het dus niet wat @Tomtomm zegt? Het was wel specifiek voor de O3: bij koud en vochtig weer en gasgeven sloeg soms zelfs de achterruit dicht van het vocht uit de uitlaat. Bij mijn beide O2’s en nu de Golf had/heb ik dit niet.
 

Arjan1985

Forumguru
Wellicht wat ongeduldig van mijn zijde maar hoe is het met je nieuwe remmen set? Ben benieuwd naar het verschil en hoe je het ervaart met je originele schijven. Dat moet dan toch heel bruut remmen met die nieuwe set:D
 

Tomtomm

Senior Member
Hoi Arjan,

Helaas liggen de remmen nog op de werkbank. ik ben op dit moment ook de zolder aan het verbouwen, de vrije tijd die ik heb gaat daar even inzitten. Gelukkig komt het einde wel in zicht en kan ik eind van deze maand beginnen met het spuiten van de remmen en de delen bestellen.
 

Tomtomm

Senior Member
kleine update, helaas komen we nog niet erg aan de remmen toe ivm de verbouwing.

Het slot lv had het nu echt begeven en moest vervangen worden.
ivm de hoge prijs van een nieuw exemplaar (350 euro) op onderdelenlijn een jong gebruik slot op de kop getikt en deze gemonteerd.

Deurpaneel bij deze modellen is heel makkelijk te verwijderen, 2 schroefjes en een sluitschroef onderaan.


Als deurpaneel eraf is zie je al deze mooie kabeltjes lopen.


Even het kapje weghalen en je kunt bij het slot


De oude en de nieuwe gebruikte. Werkt allemaal weer top.


Bij toeval er ook achter gekomen dat het slotje van de tankklep niet werkt. Daar gaan we van de week nog even naar kijken wat dit is.
 

Tomtomm

Senior Member
Weer een kleine update van de Octavia.

Ivm een codering die ik wilde proberen de Rs vanmorgen meegenomen naar mijn werk.
Ik had al eerder gelezen dat een Rs erg zuinig kan zijn als je je rechter voet in bedwang kan houden. Ik had niet verwacht om deze cijfers te halen haha


Waar ik mij al langer aan stoorde was dat de Octavia bij gebruik van acc niet rechts wilde inhalen. Ik weet dat het niet mag maar met de eeuwige midden rijstrookplakkers vind ik het af en toe toch prettig om er rechts voorbij te kruipen als ik op de rechterbaan zit.

Met het uitzetten van dit bitje blijft de auto nu gewoon rijden zonder in de ankers te gaan.

Ook hebben we via marktplaats een mooi setje sonniboy zonweringen weten te bemachtigen.
De leon Fr had ik laten blinderen met folie, in de zomer echt top voor onze kinderen. Nadeel is dat tijdens de donkere wintermaanden je echt niks zag met achteruitrijden.
Nu we wat zonnige dagen te hebben gehad bleek de af fabriek tint qua zon weinig tegen te houden en ben ik marktplaats gaan afstruinen.
Al vrij snel een mooie set tegengekomen en deze vanavond ingebouwd.





Qua pasvorm echt super en ook heel makkelijk te monteren, ben benieuwd wat het tegenhoud qua zon.
Het mooie van deze setjes is dat de ramen achter gewoon bedienbaar blijven.

Ook hebben we een kleine bestelling gedaan bij killerbrakes te voorbereiding van de upgrade remmen.
Als deze binnen zijn laat ik dit uiteraard weer weten!
 

EdK

Forumguru
Sonnyboys in twee skoda's gehad en altijd zeer tevreden over geweest.
Kleine meid van vriendin zat voldoende uit de zon en als ze wou kon raampje ook gewoon lekker open zonder dat er vliegen of ander ongedierte naar binnen vloog....
 

Tomtomm

Senior Member
Update!

Langzaam stromen de onderdelen binnen voor de remmen, de voorste schijven stonden in back order en kreeg de verkeerde remslangen binnen.
Nadat killerbrakes de juiste had verzonden lagen ze 2 weken bij de douane voordat deze binnen kwamen.

De voorste schijven 357 mm


De schijven en blokken voor de achterkant


De voorste remblokken en de remslangen van HEL performance


Zoals jullie zien ligt er ook een stabi stand op de werkbank, via via kwam ik erachter dat een stabi stang van een golf GTI clubsport dikker is als de standaard stabi stang van de VRS.
Na wat zoeken her en der blijkt het in engeland een best populaire mod te zijn.
De stabi stang is origineel 19.7 mm dik en die van de clubsport 21.7 mm. Nu was ik niet direct op zoek naar een andere set stabi stangen maar voor het geld wat ze vragen voor z'n stabi stang wilde ik het wel proberen. Voor 4 tientjes heb ik er een weten te scoren op onderdelen lijn, deze stang komt van een clubsport af met maar 20k km die de hele voorkant eraf had gereden.



Ben erg benieuwd wat ik merk aan de auto

Langzaam zijn we ook bezig om de voorbereidingen te treffen voor de tuning.
Daarbij wil ik een intake mod gaan uitvoeren met een andere inleg filter en turbo in en outlet aanpassing (ik denk Do88)
Ivm een bestelling en het toevallig tegenkomen van een pipercross filter deze maar gelijk meebesteld





Helaas ook een bestelling moeten plaatsen waarvan ik gehoopt dat deze nog niet te hoeven doen haha, ik moest laatst al wat kvs bijvullen en zag vorige week aan de voorkant van het motorblok wat druppels hangen.
een bekend kwaaltje van de ea888 motor is de waterpomp aan de voorkant van de motor.
Aankomende zaterdag gaan we deze vervangen en nemen we gelijk een aantal kwaaltjes mee:

-De bekende brandstofslang wordt vervangen
-Het kvs reservoir wordt vervangen door eentje zonder silicaat (originele opvolg numer vanuit Skoda)
-Carterventilatie klep op kleppendeksel preventief mee vervangen



Foto's van de reparatie volgen en de remmen maak ik binnenkort in kleur.
Er zit nu nog een R logo op de remmen, heeft iemand toevallig nog een adres die remklauw stickers maakt?
 

Fmoon

Forumguru
Lekker dat je het zelf kan, heb 2x die waterpomp en thermostaat huis moeten laten vervangen, eerste keer garantie, 2de keer €1100,- toen begon die weer… auto weg gedaan.
 

Tomtomm

Senior Member
Dat is inderdaad erg fijn moet ik toegeven, onderdelen zijn soms al niet te betalen laat staan als je iemand een dag laat sleutelen...
 

Arjan1985

Forumguru
Ziet er vet uit hoor!
Even een domme vraag van mijn kant. Die stabilisator stang die je hebt liggen is dat degene die een normale Octavia 3 FL ook heeft?
Ik heb die stang laatst opgemeten om rubbers te vervangen maar ik kwam op 23,2 mm uit. Front anti roll bar. Of heb je een extra stang van boven in een RS?
 

Tomtomm

Senior Member
Is geen domme vraag hoor, ik ga de achterste stang vervangen.

Op de voorkant zit er een enkele stang en die is bij 23.2 mm dik.
 

Tomtomm

Senior Member
Afgelopen zaterdag de waterpomp vervangen, zoals jullie zien een aardige slooppartij.
Om wat ruimte te maken hebben we het spruitstuk eraf gehaald om er een beetje bij te kunnen.
Gelukkig is dat redelijk goed te doen.


Gelijk de beruchte brandstofslang meegenomen, wel echt een vervelende om te vervangen. Bij de slang die vanaf de tank komt zit een hele nare klem. Gelukkig kregen we hem los, geeft toch wel een fijn gevoel dat er een frisse op zit.


Het nieuwe kvs reservoir, oogt weer fris en zonder het silicaat zakje.


We konden niet echt een duidelijk lek spoor zien, voornamelijk veel kleine spoortjes waar vermoedelijk wat kvs verlies is ontstaan,
Bij de o ring zie je een bruine plek zit waar hij waarschijnlijk gelekt heeft.

Ook hier weer een paar plekjes die twijfelachtig zijn.

Aankomende weken even goed het kvs peil in de gaten houden, hopelijk blijft hij nu netjes op peil.
Vanavond bestel ik de spuitbussen voor de remmen, dan kunnen die in kleur.
 

Fmoon

Forumguru
Je ziet inderdaad wel wat kleine sporen, de laatste keer dat ik KVS verloor kon ik niks vinden bij de pomp, ook bij afpersen was er niks te zien maar het ging best hard. Schijnt ook dat het wel eens wil lekken bij de versnellingsbak (op een sensor) maar daar had ik destijds geen zin meer in. Wellicht gezien je aardig handig bent zo te zien dat je die plek ook eens kan bekijken.
 
Bovenaan Onderaan