Update!
Langzaam stromen de onderdelen binnen voor de remmen, de voorste schijven stonden in back order en kreeg de verkeerde remslangen binnen.
Nadat killerbrakes de juiste had verzonden lagen ze 2 weken bij de douane voordat deze binnen kwamen.
De voorste schijven 357 mm
De schijven en blokken voor de achterkant
De voorste remblokken en de remslangen van HEL performance
Zoals jullie zien ligt er ook een stabi stand op de werkbank, via via kwam ik erachter dat een stabi stang van een golf GTI clubsport dikker is als de standaard stabi stang van de VRS.
Na wat zoeken her en der blijkt het in engeland een best populaire mod te zijn.
De stabi stang is origineel 19.7 mm dik en die van de clubsport 21.7 mm. Nu was ik niet direct op zoek naar een andere set stabi stangen maar voor het geld wat ze vragen voor z'n stabi stang wilde ik het wel proberen. Voor 4 tientjes heb ik er een weten te scoren op onderdelen lijn, deze stang komt van een clubsport af met maar 20k km die de hele voorkant eraf had gereden.
Ben erg benieuwd wat ik merk aan de auto
Langzaam zijn we ook bezig om de voorbereidingen te treffen voor de tuning.
Daarbij wil ik een intake mod gaan uitvoeren met een andere inleg filter en turbo in en outlet aanpassing (ik denk Do88)
Ivm een bestelling en het toevallig tegenkomen van een pipercross filter deze maar gelijk meebesteld
Helaas ook een bestelling moeten plaatsen waarvan ik gehoopt dat deze nog niet te hoeven doen haha, ik moest laatst al wat kvs bijvullen en zag vorige week aan de voorkant van het motorblok wat druppels hangen.
een bekend kwaaltje van de ea888 motor is de waterpomp aan de voorkant van de motor.
Aankomende zaterdag gaan we deze vervangen en nemen we gelijk een aantal kwaaltjes mee:
-De bekende brandstofslang wordt vervangen
-Het kvs reservoir wordt vervangen door eentje zonder silicaat (originele opvolg numer vanuit Skoda)
-Carterventilatie klep op kleppendeksel preventief mee vervangen
Foto's van de reparatie volgen en de remmen maak ik binnenkort in kleur.
Er zit nu nog een R logo op de remmen, heeft iemand toevallig nog een adres die remklauw stickers maakt?