Update chip op maat bij Van Vugt Tuning.
Gister was het dan eindelijk zover, na een slechte nacht (toch een soort van zenuwachtig) Smorgens vroeg vertrokken richting Marum.
Ik moest er om 08:00 zijn, dat betekende om 06:15 al in de wagen.
Onderweg weinig verkeer, hoe meer ik naar het noorden kwam hoe witter het werd. Op sommige plekken was het ook link glad!
Even een sanitaire stop in winter wonderland haha.
Om 07:45 aangekomen bij vvt en super netjes ontvangen door Johan.
Even door besproken wat er precies ging gebeuren en klein overleg wat de eventuele wensen waren
dyna
Een collega van Johan nam de auto mee naar de dyno om hem vast te snoeren, dit kon je vanuit de nette wachtruimte allemaal zien.
Leuk om dit van zo dichtbij te kunnen volgen.
Johan was echt mega relaxed en ik mocht ook meekijken in de dyno ruimte.
Na de kalibratie van de dyno zijn ze gestart met een eerste run om te zien wat de octavia met de standaard software deed en of alles er in de logs gezond uit zag.
Dit laatste was gelukkig het geval een de octavia presteerde standaard al een nette 252 pk en 372 nm. Voor zover ik weet presteren deze motor over het algemeen vaak al iets meer dan de fabrikant opgeeft. Het gaf in iedergeval wel een lekker gevoel
Tijd voor een stukje software, de software word eruit gehaald en vervolgens zelf aangepast met WinOLS ( het programma om de software mee aan te passen)
Ik heb door het raam even staan kijken hoe johan daar door heen klikt, aardig abacadabra haha.
Na de aanpassing weer een run!
Hier kwam een mooie 316 pk uit, het koppel van deze run weet ik niet. Johan was nog niet helemaal tevreden over het vermogen in de hoge toeren. Hij ging daar nog een en andere aan tweaken.
Tijdens het wachten ook nog even staan kwijlen bij deze 2 porsches, wat een apparaten blijven dit toch.
In de tussentijd kwam er ook nog een golf 7.5 gti clubsport voor een chip op maat en stonden er nog 2 auto's voor een stage 1 binnen.
Leuk om met de heren van die auto's over dezelfde hobby te ouwehoeren.
Na nog 2 aanpassing in de map de laatste run vanuit de wachtruimte bekeken.
Daar kwam uiteindelijk een hele mooie 320 pk en 465 nm uit, Johan vertelde dat er nog wel meer uit te halen viel maar dit is nu veilig afgesteld.
Hierna zijn we samen even de weg opgegaan om samen een proefrit te maken of alles goed voelde en of het naar wens was.
En of het naar wens was haha, wat een mega verschil al op dat kleine stukje. Wat verder ook meteen opviel was de DSG, dat kan ik echt iedereen aandraden.
Het rijdt zoveel prettiger nu deze 250 toeren hoger pas doorschakelt. Ook de manuele stand is nu echt manueel, eerste indruk echt top.
Ook nog leuk om mee te krijgen, een sticker, sleutelhanger en geurhanger.
De terugweg helaas weinig kunnen testen ivm het slechte weer.
Savonds nog wel even een ommetje gemaakt, en wat ben ik onder de indruk van de ea888 motoren DSG bak.
Het blijft comfortabel maar gaat nu zoveel harder als wat het origineel deed, eerste indrukken zijn echt top.
Aankomende weken goed testen en dan op wintersport naar Oostenrijk.
Al met al een top ervaring bij de mannen van vvt.
Op de werkbank ligt de volgende upgrade al klaar in de vorm van een usb aansluiting in de middenconsole voor de achterbank. Die plaats ik binnenkort.