Skoda Octavia combi VRS Brandweerrode familie kanon

GertD

Actief lid
Wat gebeurd er met de brandstofslang als ik mag vragen?

Die pipercross inlegfilter, doet die iets? Is dit een exemplaar die je niet moet inolieën, enkel afspoelen onder water heb ik eens gelezen? Ik twijfel om er zo eentje te kopen in de originele box, wel een inlaatslang en turbo elbow.
 

Tomtomm

Senior Member
Een bekend euvel bij de brandstofslangen die vanuit de fabriek worden geplaatst is dat ze vanbinnen verpulveren.
De rubber deeltjes komen in de brandstofpomp terecht en in het ergste geval loopt je motor stuk. Dit ivm een te arm mengsel en temperaturen die daarbij oplopen.

Bij de slang die ik nu heb geplaatst zou het niet moeten gebeuren.

Het inleg filter zou meer lucht moeten doorlaten dan het orignele, dit is een droog filter voor zover ik zag. Hoef je niks mee te doen, enkel vervangen na 60.000 km.

Mocht je er een willen kun je het beste even kijken bij autodoc, daar kosten ze 3 a 4 tientjes.
 

Tomtomm

Senior Member
Een aantal weken geleden dacht ik even snel de andere stabi stang achter te monteren.
Dat viel eigenlijk een klein beetje tegen omdat het uitlaatsysteem moest zakken.
Daarvoor moet je onder andere de sierstukken weghalen, een klusje waarvan ik dacht ik 15 min te doen duurde toch iet langer.


Alles met nieuwe bouten vastegezet en op het juiste moment.


grappig om te merken dat de auto het nu leuker lijkt de vinden om in te sturen.

Vorig weekend de octavia nog even goed kunnen testen in duitsland.
In wolfsburg dit jaar voor het eerst het GTI festival, mooie gelegenheid om weer even een kijkje te nemen.





Erg leuk evenement wat super goed georganiseerd was door VW, veel inspiratie op gedaan.
En je wordt toch een soort van hebberig als je al die mooie auto's ziet.
Marktplaats is mijn favo app geweest afgelopen weken haha.

Op de terugweg ook de octavia even uitgelaten, ondanks 3 man en behoorlijke tegenwind deed de 2.0 tsi het erg goed.

Uiteindelijk 247 gps gehaald, die laatste 3 kilometers zaten er net niet in haha.
Waar wij ons 3en allemaal over vebaasde was toch weer het comfort waarmee de auto op hogesnelheden over het asfalt raast.

De remlkauwen zijn ook in kleur, dat was meer werk als van te voren gedacht en 1 spuitbus was kapot.
Hulde aan crop voor de snelle klantenservice.

De achterste drogen op dit moment en dan is het nog even wachten tot na de vakantie voor montage.

Gisteravond nog even de tijd genomen om de wielkuipen voor even los te schroeven aan de achterkant om het vuil weg te halen

Bizar wat een troep er weer achter zat



Met OBD eleven ook nog wat codeer dingetjes geprobeerd, wat eerder niet lukte nu wel voor elkaar gekregen.
Rechter spiegel zakt nu bij achterruitrijden en nog een nerd dingetje :geek: voor het instrumenten paneel, nu ook zichtbaar hoeveel liter er getankt kan worden.

 

1983jeroen

Forumguru
Mooie upgrade!
Spiegel laten zakken heb ik laatst ook geprobeerd te activeren. Verscheen wel in het menu, maar deed niets. Binnenkort nog maar eens een poging doen
 

Rallye

Forumguru
Mooi hoor, zeker ook die remmen. Ik zou niet weten waar te beginnen - alleen die site van killerbrakes geeft al zoveel mogelijkheden, zonder de voors en tegens te vermelden.
 

Tomtomm

Senior Member
Mooi hoor, zeker ook die remmen. Ik zou niet weten waar te beginnen - alleen die site van killerbrakes geeft al zoveel mogelijkheden, zonder de voors en tegens te vermelden.
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze remmen, een volgende keer koop ik wel een complete set denk ik.
Was toch veel meer werk als ik had verwacht
 

Tomtomm

Senior Member
Upgrade tijd!

Vandaag eindelijk tijd om de remmen te monteren.
De auto is inmiddels bijna een jaar in bezit en omdat we eens in het jaar onderhoud doen konden we het onderhoud samen met de remmen mooi combineren.

De oude remmen aan de voorzijde, 340 mm met een enkele zuiger


De achterzijde, 272 mm niet geventileerd. Hier is ook mooi te zien hoe klein deze schijven eigenlijk zijn achter de 19 inch bbs'sen


Ik weet niet of het goed zichtbaar is maar op de buitenste rand zijn wat kleurverschillen zichtbaar.
het viel mij nu pas op, misschien dat dit de trilling die ik nu had bij hard remmen vanaf hoge snelheden wel veroorzaakt.
Dit is gekomen na een harde rem actie op de autobahn afgelopen Juli.


De achterste schijven


Na het aflaten van de olie en deze weer netjes gevuld te hebben zijn we aan de voorzijde gestart met demontage.


Standje rammen en niet veel laten zat dit pakket er op.

In eerste instantie dacht ik de ankerplaat weg te halen, maar met een klein beetje bijbuigen pasten de schijven er mooi voor.

Daarna door naar de achterzijde



Achter ging ook als een tierelier, en alles mooi plug and play.

En als eindresultaat



Na montage en de eerste meters voel je echt nog dat alles op elkaar in moet slijten, we gaan de komen kilometers de remmen inremmen en ben dan erg benieuwd wat het doet tegenover de standaard remmen.
Ook naar het remgevoel, zeker in combinatie met de HEL rvs omvlochten remslangen.

Buiten de upgrade op was het misschien wel het leukste om het samen met mijn oude heer te doen. Heerlijk om zo samen te rommelen.
 

Tomtomm

Senior Member
Kleine update,

Vorige week de Rs op de brug gehad voor een uitlijn controle. We hebben een brug op het werk staan maar ivm trainingen die we geven is deze niet altijd beschikbaar.
Vorige week wel dus even snel de brug op!



Achter stonden zowel de sporing als camber verkeerd, deze zijn erg makkelijk aan te passen.
Voor stond was de sporing links en rechter verkeerd en linksvoor stond het camber ook behoorlijk verkeerd.
Dit is niet echt een afstelpunt maar door de boutjes op het veerpootlager los te halen konden we nog toch een beetje afstellen.
Auto stuurt weer super strak.

Voor de BBS velgen ook nog een setje andere naafkappen besteld, ivm het faillissement van BBS was het even spannend of de spullen wel echt geleverd zouden worden. Via de mail werd verzekerd dat het goed zou komen dus de gok maar gewaagd.

Na het openen kreeg ik wel een kleine hartverzakking, dit was niet wat ik besteld had haha. Gelukkig zit er onder de beschermfolie de juiste kleur.
Ze liggen nu op de plank en na het opknappen van de gepolijste randen kunnen ze er volgend voorjaar in.

Met de winter in zicht ook de winterset naar voren gehaald waarvan ik wist dat 1 band een inrijding had. Dit was al toen ik de auto kocht en ivm de wintersport dit jaar wilde ik dit voor elkaar hebben. Je wilt er niet aan denken om bij hoge snelheid een klapband te krijgen op de autobahn..




Dus een band besteld en op het montage apparaat, ivm de hoge profielen ervoor gekozen om 1 band te bestellen.

Volgende week gaan we met een dremel beginnen aan de intake mod..

Keep you posted
 

EdK

Forumguru
Tsja vervelend als je al die apparaten tot je beschikking hebt............ maakt het leven een stuk makkelijker dan voor op straat liggend op de keien
 

Tomtomm

Senior Member
Tijd voor een update!


Een week of wat geleden de eerste stap genomen om die 100 pk extra te krijgen haha.
Met de gedachte dat we de originele luchtfilter bak willen behouden gestart met de bekende inlaat mod.
Het wegvrezen van d e dichte vlakken aan de rechterkant.



Na een rondje bewerken


Mr dremel kon ik van een collega lenen, super fijn apparaatje


Hierna het pipercross filter gemonteerd, onder het originele filter zit nog een sneeuwvanger. Ook deze heb ik weggehaald.

Deze kun je zo omhoog trekken





Het filter is verder plug and play. Tijdens het rijden hoor je nu iets meer het turbogeluid.
Verder merk je er hier nog weinig van.


Afgelopen maanden ook eens goed gekeken wat we nog meernodig hebben om wat meer vermogen uit de 2.0 te krijgen.
Daarbij ook de prijzen een beetje bij elkaar opgeteld en gewacht tot er ergens echte black friday kortingen te vinden waren.

In eerste instantie was ik van plan om een en ander van Do88 te bestellen, bij toeval kwam ik een kortingsactie tegen bij 24Tuned op racingline en gfb. Ivm de korting die ze hadden en de goede verhalen die ik hoorde van JD toch de bestelling gedaan.

Wat hebben we besteld:
-Racing line inlet hose rood (want rood is 10 pk plus toch )
-Racing line turbo inlet
-Racing line tubro mufler delete
- GFB diverter valve upgrade

Hier een plaatje van het complete pakket


De mooie rode slang


De turbo inlet, wat mij opvalt is de kwaliteit van de lassen en hoe het in elkaar zit. Heb er op weleens eentje in mijn handen gehad van hf series en die vond ik er een stuk minder mooi uitzien.
Wat ook prettig is dat je een reserve setje o ringen bij geleverd krijgt.




De GFB diverter valve, deze had ik ook op mijn Leon fr zitten en daar was ik erg over te spreken.


Verder verwacht ik ook nog een pakketje van hg motorsport, iets met racevonkjes wat we ook bij Arne in het toppic van zijn vrs voorbij hebben zien komen.

Als het qua tijd uitkomt probeer ik nog even een log te maken met het pipercross inlegfilter en na montage van de andere upgrade spulletjes.
 

Tomtomm

Senior Member
Zonder de software aan te passen niet heel erg, als straks de software opnieuw geschreven wordt ga je het zeker merken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tomtomm

Senior Member
Thanks! Rode bobines geven 10 pk extra toch ? hahah.

De originele zitten er nu 100.000 km in, ter voorbereiding op de tuning wil ik er graag verse in hebben.
Het voordeel van deze specifiek is dat ze volgens HG motorsport 10% sterker zouden zijn. Of dat echt het geval is valt moeilijk te achterhalen.
 

hemi24

Forumguru
Zo’n ding geeft toch alleen maar stroomstoot voor een vonk? Hoe kan dat dan 10% sterker zijn…?!?
 
Bovenaan Onderaan