Skoda Scala met Amundsen (MIB3?)

hemi24

Forumguru
Ik zou er wel al lang klaar mee zijn, als ik iets geleverd had gekregen wat vervolgens alleen maar bij de hersteller staat..! Op die manier krijg je niet echt waar voor je geld!

Johndoe44

Actief lid
Ik zou er wel al lang klaar mee zijn, als ik iets geleverd had gekregen wat vervolgens alleen maar bij de hersteller staat..! Op die manier krijg je niet echt waar voor je geld!
Ja dat is waar maar ik kan er toch niets aan veranderen. Op het moment dat het gemaakt is en alles het doet dan ga ik bepaalde acties ondernemen tegen de dealer.

Johndoe44

Actief lid
Update... garage gesproken vandaag en de sos knop module is kapot dus dat is nu besteld. Ze krijgen binnen 2 dagen te horen wanneer het geleverd kan worden. wederom weer afwachten

Koentje

Donateur
Net gebeld door de dealer dat er een terugroepactie staat voor mijn Scala vanwege het infotainment systeem.......
Het is woensdag....ik heb hem maandag gehaald..... :pardon:

Het systeem moet een update hebben.
Al iets meer bekend over de update van het infotainment systeem? Ik heb nog niets gehoord van de dealer. Misschien dat het systeem iets beter wekt na de update. Veel last van “hikken” van het geluid na het starten van de Scala. Duurt ongeveer 3 minuten en is dan weg

Tuulster

Forumguru
Ik sta ingepland voor volgende week woensdag. Duurt een uurtje.

Ik heb gelukkig helemaal nergens last van.....

Johndoe44

Actief lid
Even een update allemaal! Ik heb mijn Scala style vandaag eindelijk na 5 weken garage weer mogen ontvangen. Alles doet het weer. 2 modules vervangen. Van de amundsen scherm en de SOS module. Ik heb voor het eerst kunnen horen hoe de geluidsinstallatie is. Hij klinkt goed! Morgen even flink mee cruisen om te kijken hoe dat allemaal voelt.

Koentje

Donateur
Ik hen een scala 1.0 DSG business
Quartz grey metallic. Is OK. Alleen last van hikkend geluid na het starten. Duurt het ongeveer 10 minuten en wordt langzaam minder. Alleen last als de auto ( motor) koud is. Gemeld bij de dealer. Even afwachten

Johndoe44

Actief lid
Ohh okay! Ook een gave uitvoering! Heb ik gelukkig geen last van. Ik zit meer met internet in de auto. En die skoda connect is op dit moment een ramp. Hij doet het niet. Ik krijg hem niet verbonden. Ik kan mezelf ook niet als hoofdgebruiker aanmelden. Ik heb 2 accounts aangemeld maar ik kan mezelf niet als hoofdgebruiker aanmelden. Ik heb alles gevolgd in de boekjes.. Ik ga denk ik maar weer neerleggen bij de dealer. Ik kan ook geen gebruik maken van de online entertainment, geen verkeersinformatie etc. Heb jij trouwens wel travel assist?

Koentje

Donateur
Ik heb wel travelassist. Verkeersinformatie werkt ook. Alleen de parkeerplaatsen en weer app kan ik niet vinden. Ws nog niet beschikbaar in Nederland.
Ik heb mij aangemeld bij Skoda connect met mijn PC. Daarna op het entertainment systeem aangemeld. Dit
ging goed. Kon eerst niet zien of ik via de e-sim op internet kon komen maar nu lijk ik het gevonden te hebben. Helaas weten dealers het vaak ook niet. Moeten dit dan navragen bij Skoda Nederland. De handleiding is geen “goede@ handleiding

Johndoe44

Actief lid
Ja mijn dealer is ook zo een vrees ik. Hoe kom jij op het internet via de e-sim? En heb je de travel assist op je virtual cockpit of op de amundsen zelf?

Hij rijdt wel lekker voor de rest hoor

Koentje

Donateur
Travel assist heb ik op zowel mijn Amundsen en op de virtuele cockpit.

Ik heb 2 Gb data gekocht via:
Menu-Shop-data pakketten 2 Mb gekocht.
via menu-setup-data verbinding. Heb ik Geïntegreerde dataverbinding (eSIM) aangezet.
Dit omdat geen data van mijn Iphone wil gebruiken

Johndoe44

Actief lid
Okay ik heb dus geen travel assist lijkt het. Heb jij die zelf aangezet? Het kan ook zijn dat ik eerst met de sim online moet koken voordat ik de online service van skoda kan gebruiken.

Ik wil juist mijn mobiel gebruiken omdat ik een data bundel heb van 30gb per maand.

Bovenaan Onderaan