PON heeft het van geen vreemde...Triest verhaal weer van VAG, zucht.
Denk je ?Overigens ben ik van mening dat (in NL in ieder geval) de prijzen van Skoda en VW elkaar al niet zoveel meer ontlopen.
Tsja daar kan Skoda niets aan doen, dat is de VAG versobering die VAG (VW) wil bij Skoda.Ow en vergeet ook de opties niet die je op een VW wel kunt krijgen maar op een Skoda niet (active info display, en verlengbare ergonomische stoelen).
200% eens!!!Maar al die snufjes aan elektronica op de wagens van tegenwoordig zijn voor groot deel niet aan mij besteed.
Denk dat ze bij velen niet als een hulpmiddel worden gezien maar dat men er blind op vertrouwd en met minder aandacht in het verkeer rijd hierdoor.
En het in vele gevallen dan schijn veiligheid word..
Productie overhevelen, lijkt mij ook niet zo eventjes simpel uit te voeren. Daarvoor zullen ook redelijke investeringen voor nodig zijn en tijd. Robotten die dienen geprogammeerd te worden, logistiek die aangepast moet worden, nieuwe programma's voor de lijnen, ...Eerlijk gezegd zie ik weinig bijzonders aan dit verhaal: door het succes van Skoda zitten de fabrieken in Tjechie vol, maar zijn de Duitse productielijnen minder bezet. Dan kun je zeggen dat de Duitse productielijnen maar een deel van hun capaciteit aan Skoda ter beschikking moeten stellen (dat voorkomt onnodige investering in een nieuwe Tjechische productielij), en dat klikt meer 'simply clever'.
En wat is dáár dan mis mee? ALLE rekeningen worden toch door de kopers betaald - en geheel vrijwillig ook nog. Dat hoort ook zo trouwens, in een vrije markteconomie.En wie mag de rekening betalen : de toekomstige Skoda-koper
als Skoda-liefhebber heb ik graag een Skoda die voor mij nog steeds betaalbaar is en blijft. Met dergelijke strategien wordt een Skoda binnen dit en 10jaar nog enkel voor de leaserijder en de zelfstandigen.En wat is dáár dan mis mee? ALLE rekeningen worden toch door de kopers betaald - en geheel vrijwillig ook nog. Dat hoort ook zo trouwens, in een vrije markteconomie.
Zolang je niet verplicht bent om (weer) een Skoda te kopen zie ik het probleem niet: op het moment dat je aan een andere auto toe bent is het een kwestie van zoveel mogelijk van je wensen proberen te realiseren binnen het beschikbare budget.
Oftewel: gewoon op dat moment prijzen en het daarvoor gebodene tegen elkaar afwegen. En dan zie ik wel waar ik uitkom...
En dan komt daar de komende jaren ook nog eens de verminderde hypotheekrente-aftrek bij.Wat ik ermee wil zeggen is dat Skoda de laatste jaren steeds kostbaarder is geworden.
Geloof me, daar is heus wel mee te leven hoor.Zie mij niet onmiddellijk in een citroen, peugeot,.. rijden.