Tuulster
Forumguru
Mercedes, de nieuwe Opel Kadett
https://www.autoweek.nl/nieuws/mercedes-benz-vergroot-voorsprong-op-audi-en-bmw/
Mercedes, de nieuwe Opel Kadett
Kan ik alleen maar beamenEn wees eerlijk, het zijn mooie verschijningen tegenwoordig waar je zeker niet mee voor schut rijd.
koop ook tweedehands hoor, indien het interessant is. Ook gewoon omdat wagens belachelijk duur beginnen te komen. Zelfs in BE.Ik heb in het verleden vel merken gereden. Ook ander VW modellen, maar een auto kopen is een soort emotie....
Ik selecteer mijn 2e hands auto's (nieuw is niet interessant voor mij i.v.m. veel te hoge afschrijving) op meerdere punten die voor mij belangrijk zijn.
Ik geef eerlijk toe, dat ik Skoda heel erg waardeer, maar mijn vorige auto (een Peugeot 307 SW) beviel ook erg goed.
Zoals je ziet, ben ik dus niet merk gebonden, en zoals anderen ook al schrijven.... Is het maar net wat er voor het geld wat er op dat moment beschikbaar is, en aan mijn eisen voldoet, dat komt er, en ja ik zal ook zeker weer naar een Skoda kijken, maar zeker niet alleen naar dat merk........
Moet ik daaruit afleiden dat je andere merken tot nu toe vooral (of alleen) van de plaatjes kent?het feit dat ik eigenlijk privé nog nooit met een niet-vag merk gereden heb
Tja, over die twee zaken lees je bij Skoda nou nóóóóit eens wat...allemaal kleine elektronische akkefietjes, [...], automaat niet van de beste, ...
heb nooit gezegd dat een Skoda de beste auto is. Heb het puur over een PERSOONLIJK gevoel. Ik ga niet rijden met een wagen die mij visueel niet aanstaat en zal hiervoor ook geen offerte voor opvragen.Moet ik daaruit afleiden dat je andere merken tot nu toe vooral (of alleen) van de plaatjes kent?
Vind ik niet zo'n heel erg sterk fundament voor een vergelijkend oordeel.
heb mij tijdje geleden eens verdiept in de Talisman: ging niet over 1 probleempje maar over heel veel problemen en wat het meest opviel was dat niet 1 probleem terug kwam bij velen maar allemaal. Zelfs die-hard renault fans vreesden voor een tweede laguna-fiasco. En uiteraard zijn er ook problemen bij de andere merken. Maar laat mijn ervaring met Skoda en VAG nu helemaal top zijn, nog nooit een herstelling dienen uit te voeren bij onze wagens, enkel onderhoud(laten we het zo houden ). Mijn vader rijdt al 35 jaar VAG, quasi geen noemenswaardige herstellingen moeten doen, mijn broers idem. Dus tja het vertrouwen in VAG is iets groter dan bij een renaultTja, over die twee zaken lees je bij Skoda nou nóóóóit eens wat...
Mercedes ??
Ok nu zijn het terug mooie modellen geworden, maar betrouwbaarheid ??
Ik las onlangs een tevredenheidsenquete en wat bleek ??
Skoda stond ver boven Mercedes qua betrouwbaarheid.
Vooral elektronica die veel zou mankeren.
Mss dat jullie het via dokter Google kunnen terug vinden.
Even wat olie op het vuur gooien…
Waar staat Skoda vraag ik me af, wordt deze op 1 hoop gegooid met alle VAG-producten?
Er staat niet dat VAG slecht is, wel dat het minder betrouwbaar is...
Consumer Reports publiceert lijst van 29 betrouwbaarste automerken 2017
Onderzoeksmethode
Consumer Reports stelt de lijst samen op basis van gegevens van meer dan een halfmiljoen auto’s van de periode 2000 tot 2016, bestaande uit driehonderd modellen. De onafhankelijke instantie kijkt onder meer naar meldingen van gebreken en problemen met de auto tijdens het gebruik. Er wordt ook rekening gehouden met zaken die onder garantie worden verholpen, zodat een nauwkeurig beeld van de betrouwbaarheid van modellen en merken ontstaat.
Meest betrouwbaar
1 Lexus – 86 punten
2 Toyota – 78
3 Buick – 75
4 Audi – 71
5 Kia – 69
6 Mazda – 68
7 Hyundai – 66
8 Infiniti – 62
Betrouwbaar
9 BMW – 57 punten
10 Honda – 57
11 Subaru – 54
12 Acura – 53
13 Nissan – 52
14 Mini – 47
15 Chevrolet – 45
16 Porsche – 45
17 Mercedes-Benz – 44
18 Ford – 44
Minder betrouwbaar
19 Volvo – 40 punten
20 Lincoln – 33
21 Cadillac – 32
22 Volkswagen – 30
23 Jeep – 30
24 GMC – 29
25 Tesla – 28
26 Dodge – 28
27 Chrysler – 26
28 Fiat – 17
29 Ram – 16
https://autorai.nl/betrouwbare-automerken-2017/
Niet te koop ? Ooooh !!! Die Amerikanen hebben nu ook gene smaak hehoe meer electronica des te meer problemen. de nieuwe mercedes zit vol met die dingen. De C klasse van mijn vader is het zelfde niet normaal meer wat er allemaal moet worden gedaan en wat er ingesteld kan worden.
die is alleen voor de amerikaanse markt. en volgens mij is skoda daar niet te koop
Inderdaad zeg, even gegoogled: nooit geweten. Dat verklaart een hoop en de post van mij kan de prullenbak in .die is alleen voor de amerikaanse markt. en volgens mij is skoda daar niet te koop
Niet te koop ? Ooooh !!! Die Amerikanen hebben nu ook gene smaak he
Inderdaad zeg, even gegoocheld: nooit geweten. Dat verklaart een hoop en de post van mij kan de prullenbak in .
Het is maar net welke statistieken je gelooft. Sla de pech statistieken van de ADAC er maar eens op na dan scoren de Japanners niet eens zo goedEven wat olie op het vuur gooien…
Waar staat Skoda vraag ik me af, wordt deze op 1 hoop gegooid met alle VAG-producten?
Er staat niet dat VAG slecht is, wel dat het minder betrouwbaar is...
Consumer Reports publiceert lijst van 29 betrouwbaarste automerken 2017
Onderzoeksmethode
Consumer Reports stelt de lijst samen op basis van gegevens van meer dan een halfmiljoen auto’s van de periode 2000 tot 2016, bestaande uit driehonderd modellen. De onafhankelijke instantie kijkt onder meer naar meldingen van gebreken en problemen met de auto tijdens het gebruik. Er wordt ook rekening gehouden met zaken die onder garantie worden verholpen, zodat een nauwkeurig beeld van de betrouwbaarheid van modellen en merken ontstaat.
Meest betrouwbaar
1 Lexus – 86 punten
2 Toyota – 78
3 Buick – 75
4 Audi – 71
5 Kia – 69
6 Mazda – 68
7 Hyundai – 66
8 Infiniti – 62
Betrouwbaar
9 BMW – 57 punten
10 Honda – 57
11 Subaru – 54
12 Acura – 53
13 Nissan – 52
14 Mini – 47
15 Chevrolet – 45
16 Porsche – 45
17 Mercedes-Benz – 44
18 Ford – 44
Minder betrouwbaar
19 Volvo – 40 punten
20 Lincoln – 33
21 Cadillac – 32
22 Volkswagen – 30
23 Jeep – 30
24 GMC – 29
25 Tesla – 28
26 Dodge – 28
27 Chrysler – 26
28 Fiat – 17
29 Ram – 16
https://autorai.nl/betrouwbare-automerken-2017/
Dat is alle belasting die er op zit. Euro - overheden vragen steeds meer belasting, we gaan zo langzamerhand van kapitalisme naar communisme op economisch gebied.koop ook tweedehands hoor, indien het interessant is. Ook gewoon omdat wagens belachelijk duur beginnen te komen. Zelfs in BE.
Doet me denken aan de Laguna die ik had, de eerste serie met de ronde kont op de estate. Weer dezelfde fout bij Renault?De talisman blijkt niet echt uit te blinken in betrouwbaarheid (allemaal kleine elektronische akkefietjes, vermogen niet behalen, automaat niet van de beste, ....)
Uiterlijk dan?Persoonlijk zie ik de Skoda en Saet lijn veel liever als de VW lijn ook al zit er voor vele mensen geen verschil op.
Jaja, een sigaar uit eigen doos is het. Wat ik straks minder aan loonbelasting betaal, laat ik aan BTW bij de Jumbo achter. Als de kinderen de deur uit zijn, dán gaat het wel goed schelen denk ik. Iemand interesse in twee jongens? Ze doen niks, zijn bijdehand en kosten vreselijk veel geld. Iemand?Maar als werkende en met je belasting verlagingen die er aankomen kun jij ook straks wel een kodiaq prive kopen hoor....