Skoda Superb Combi 1.6 TDI (voorheen potentieel Skoda rijder)

kansberg

Forumguru
@Oenoud : Welk merk haak is het, en wat is de precieze afstand tussen hart kogel en bumper? De wettelijk minimum afstand is 65 mm. Dat kan dan wel wettelijk zijn, maar met een forse stabilisatorkoppeling heb je er niet zoveel aan kunnen wij concluderen als ervaringsdeskundigen.
 

Oenoud

Forumguru
@kansberg ik zal morgen eens meten en kijken naar het merk van de trekhaak.

@jonbongoofy ik heb bewust voor een afneembare trekhaak gekozen omdat ik zo'n lelijke kogel achter de auto niet mooi vind. Voor de veiligheid mbt de extra achterbank in mijn auto hoeft de kogel niet per se gemonteerd te zijn.
Het frame van de trekhaak zelf vangt grotendeels een eventuele klap op. Dus gaan de kids ook lekker mee als de caravan niet gekoppeld zit.

Ik vraag mij trouwens wel eens af wat andere weggebruikers denken als ze achter mij rijden.
Daar heb je weer zo'n halve gare die de kids gewoon los in de kofferbak heeft. :nono:
 

kansberg

Forumguru
Ik vraag mij trouwens wel eens af wat andere weggebruikers denken als ze achter mij rijden.
Daar heb je weer zo'n halve gare die de kids gewoon los in de kofferbak heeft. :nono:

Laat de mensen maar denken, maar het kan ook zo maar zijn dat de sterke arm je staande houdt en de details wil weten van je inmiddels 'MPV'........Gelukkig hebben zij dan een keer wat uit te leggen ;)
 

Oenoud

Forumguru
Die sterke arm had ik ook al eens aan zitten denken.
Ze zullen het vast wel eens eerder zijn tegengekomen.
Het bedrijf wat het inbouwt doet gemiddeld 2 auto's per week.
Dus die kans is best aanwezig. We gaan het vast nog wel eens meemaken denk ik.
 

jonbongoofy

Forumguru
Is je kenteken bewijs dan ook aangepast? Daarop staan toch de zitplaatsen benoemd? Duidelijk verhaal met je trekhaak. Is hij afneembaar of wegklapbaar? Zag in Duitsland dat wegklapbaar mogelijk is maar kom die hier nergens tegen.
 

Oenoud

Forumguru
@jonbongoofy die vraag heb ik destijds bij het bestellen van de auto ook gesteld. Dit is niet nodig omdat het bankje tegen de rijrichting ingeplaatst is. En niet geschikt voor gebruik door volwassenen. Alleen kinderen met een maximale lengte van 135 cm mogen er gebruik van maken. En worden voor de wet gezien als "bagage". Door mij in sommige gevallen ook trouwens. ;)(Laat mijn vrouw het niet horen). Hierdoor is een aanpassing van het aantal zitplaatsen op het kentekenbewijs niet nodig.
 

Oenoud

Forumguru
@kansberg Het merk van de trekhaak is Westfalia en de afstand hart kogel naar de bumper is 75 mm.
hiermee voldoet hij dus aan de "wettelijke" eisen. Maar het houdt niet over kan ik zeggen.
Heb dit ook nog niet eerder gezien dat het dusdanig krap is.
 
Kijk een aan, dan heb je nu dus een echte Mercedes én een Tsjechische Mercedes! :yeehaa:

Meer on-topic, hoe bevalt je audio-upgade? kan je er wat meer over vertellen? Ik vind zelf de kwaliteit van de standaard speakers nogal bedroevend...
 

Oenoud

Forumguru
@florist
Ik noem het zelf meer een Tsjechische Audi A6. Ik vind hem er toch vrij veel van hebben.
De audio upgrade bevalt perfect. Ik ben zelf nog al een audio liefhebber en vond de audio installatie van de Passat die ik hiervoor had ook niet alles.
Via de dealer ben ik geattendeeerd op deze mogelijkheid en moet zeggen het is een goede keuze geweest.
De Match PP52DSP zorgt ervoor dat de versterker van de radio gebypassed wordt. De Match unit neemt dit over en kan meer en beter geluid uit de standaard speakers halen zonder deze over de grens te laten gaan.
Op youtube staat een demofilmpje van deze set.
Tevens kan je de dsp aansluiten op een laptop en daarmee helemaal inregelen op je auto. (formaat en dergelijke)
Via een programma op je laptop kun je zelf ook settings aanpassen en meerdere settings op een sd card opslaan.

De subwoofer zorgt voor mooie diepe bassen en door de plek waar hij weggewerkt is heb ik er totaal geen last van.
Als je op 5 september naar de meeting in Varsseveld komt kun je het "live" aanschouwen. ;)
 

andrehj

Forumguru
@kansberg Het merk van de trekhaak is Westfalia en de afstand hart kogel naar de bumper is 75 mm.
hiermee voldoet hij dus aan de "wettelijke" eisen. Maar het houdt niet over kan ik zeggen.
Heb dit ook nog niet eerder gezien dat het dusdanig krap is.
Ik heb een vaste Westfalia, en (net gemeten) deze heeft 80 mm afstand van hart kogel tot de bumper. Ik vind dat eigenlijk wel prima, maar heb dus nog nooit iets met een anti-slingerkoppeling er achter gehad.
Overigens heb ik mijn trekhaak bij montage maximaal naar voren geschoven in de ovale montagegaten. Als ik de trekhaak maximaal naar achteren had getrokken was ie zeker 20 mm verschoven, en die 80 mm dus 100mm geworden.
@Oenoud: misschien kun jij je trekhaak ook nog verder naar achteren trekken? Dit kun je snel zien door rechtsachter even een bodembeschermplaatje los te maken.
 

Oenoud

Forumguru
.
@Oenoud: misschien kun jij je trekhaak ook nog verder naar achteren trekken? Dit kun je snel zien door rechtsachter even een bodembeschermplaatje los te maken.

Dat is een goede tip. Ik zal er na de vakantie eens naar (laten) kijken.
Ga er nu voor de vakanties niet meer mee lopen klooien. Alleen tijdens krappe bochten even rekening mee houden en dan komt het vast goed.
 

Oenoud

Forumguru
Zo weer terug van een heerlijke vakantie in Duitsland. Zoals verwacht geen enkel probleem qua trekkracht met de caravan ( ruim 1.350 kilogram) er achter. We hebben fijne weken gehad met in de laatste week heerlijk vakantieweer. Nu nog een paar dagen thuis genieten en dan begint het kilometervreten weer. Waarschijnlijk morgen de 10.000 kilometer aantikken met de superb. :D

Voor de liefhebbers nog een paar plaatjes van de combinatie en ons vakantieoptrekje.
Op de heenweg had ik redelijk gewicht achter in de auto liggen waardoor hij iets verder doorzakte maar dit was nog maar slechts ruim 1 centimeter t.o.v. de normale hoogte. Dus viel best mee. Eibach set is fantastisch i.c.m. caravan.
image.jpg

image.jpg

image.jpg


En uiteraard na de vakantie de auto even weer lekker schoongemaakt van binnen en buiten.
Nou ziet hij er weer fatsoenlijk uit.


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

Oenoud

Forumguru
En ja hoor uiteraard ook de sprong naar de stand van 10.000 kilometer gemist.
Als goedmaker dan maar een foto van deze stand.

Ook leuk toch. image.jpg
 
Bovenaan Onderaan