Skoda Superb Combi 1.6 TDI (voorheen potentieel Skoda rijder)

CDK

Forumguru
Wat balen zeg! Hier zit je niet op te wachten :( Hopelijk is alles snel opgelost en kan je weer met volle teugen genieten van die mooie S2 :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
Ik zit net weer even bij te lezen in je topic @Oenoud Wat me bij de vakantiefoto's opvalt: je hebt geen extra tent, die als garage voor de Superb dienst kan doen tijdens de vakantie.

Wat het gedoe met de dakhemel betreft: dat is toch wel echt dieptriest, je flink wat km's laten maken in een Dacia (ze konden zeker geen VW-bus of bouwvakkersbusje vinden met voldoende zitplaatsen en laadruimte :shutup:), vervolgens niet alleen een sterkere stof, maar ook nog eens in een totaal andere tint, en dan vervolgens de helft opnieuw bekleden. Als je nu eens persé die beigekleur gekozen had, omdat je geen wit wilde? En dan ook opnieuw een auto afleveren met matig aangebrachte bekleding, en als bonus opnieuw lijmvlekken.:banghead: Ik kan me vergissen, maar ik heb het idee dat de betreffende inbouwer ondertussen een groot probleem heeft.
 

Oenoud

Forumguru
@Ridley. Ik ben er nu onderhand ook wel een beetje klaar mee.
In overleg met de dealer heb ik inderdaad het hoofdkantoor ingeschakeld.
Ben benieuwd wat daar uitkomt. Morgen is er een gesprek tussen Webasto en de inbouwer.

@Cordoba

De tentgarage stond aan de andere kant van het veld. ;)
Het was inderdaad redelijk afzien in die Dacia. Bij het maken van de afspraak had de inbouwer aangegeven een golf station beschikbaar te hebben. Dat had ik prima gevonden voor 2 a 3 dagen.
Echter werd ik opgezadeld met dat gedrocht op wielen. :banghead:
Maar ja omdat het voor een paar dagen was had ik zoiets van. Laten we hier nou maar geen probleem van maken.
Het resultaat zou immers een strak afgewerkte nieuwe hemel in de superb zijn.
Helaas pakt dit een beetje anders uit. En ik heb vrij lang geduld maar de maat was nu wel vol.
Nou ga ik ook op mijn strepen staan. Ik heb bewust voor dit type dak gekozen omdat het dan minimaal zichtbaar is dat het om een after market oplossing gaat. Van buiten is dit ook perfect gelukt.
Aan de binnenkant helaas niet.
Maar goed ik heb er het volste vertrouwen in dat het nu goed komt.

Ik kwam op het hoofdkantoor onderstaande huisregels van webasto tegen.
Met name de 5e spreekt mij zeer aan kan ik zeggen. :D
Oordeel zelf.
image.jpg
 

Oenoud

Forumguru
Weer een update. Vandaag was ik nog even bij de Skoda dealer. En daar wist een medewerker van het magazijn mij te vertellen dat hij in opdracht van de dakinbouwer allerlei onderdelen voor mijn auto moest bestellen.
Iets met a stijlen, c, stijlen en d stijlen.
Navraag bij mijn contactpersoon leerde mij dat ze in overleg besloten hebben om het dak nogmaals te herstellen.
Nu dus weer gebruik makend van de originele stof en dus weer nieuwe raamstijlen in de originele stof.

Hij zou mij er morgen bellen omdat hij de exacte planning nog niet rond had.
Aangezien de inbouwer de onderdelen bestelde gaf mij dit het angstige voorgevoel dat zij het nu voor de 3e keer gaan proberen. Maar dit blijkt niet het geval.
De auto wordt nu op mijn verzoek bij het hoofdkantoor van Webasto aangepakt.
Echter zijn de onderdelen besteld door hun dealer uit het noorden van het land.
Het zal niet meer voor aanstaande zaterdag zijn maar dat maakt niet uit.
Het lijkt nu eindelijk goed te komen. :tegek:
 

andrehj

Forumguru
Gezien al deze ellende, was het nou niet veel makkelijker geweest om gewoon het af-fabriek panoramadak te bestellen? Of was er een goede reden om dat niet te doen? Dat originele dak was in begin een drama met lekkage, maar die problemen zijn al lang opgelost.
 

Oenoud

Forumguru
@andrehj normaal gesproken was dat de beste optie geweest. Echter betrof het in mijn geval een reeds geproduceerde voorraad auto. Op het moment dat ik mijn auto besteld heb werd dit type al niet meer geproduceerd.
In mijn vorige auto had ik een af fabrieks gemonteerd dak. En ik zou dat altijd prefereren boven een achteraf gemonteerd dak.

In dit geval kon het dus niet anders en was ik aangewezen op after market oplossingen.
Ben er echter van overtuigd dat het nu helemaal goed gaat komen.
Auto wordt op 7 oktober onder handen genomen door webasto in Kampen.
Als leenauto krijg ik een Octavia met open dak mee:tegek::tegek:
Kan ik mooi eens een goed vergelijk maken met de Superb:D
 

ElScorpione

Forumguru
Mooie shades! Welke zijn dat precies? Ik ben er ook naar op zoek namelijk (voor een octavia dan).

Wat die extra zitplaatsen betreft zou ik wel even goed op letten hoe het zit met een eventuele ongevallen inzittenden of schadeverzekering voor inzittenden. Die zijn soms gebonden aan het standaard aantal zitplaatsen in de auto. Zit je met meer dan het standaard aantal personen in de auto, dan wordt een eventuele uitkering bij schade naar evenredigheid verdeeld. Check dat dus even bij je verzekeringsmaatschappij of adviseur.
 

Oenoud

Forumguru
@ElScorpione dit zijn originele Skoda shades.
Via Skoda dealer geleverd.

Betreffende die zitplaatsen. Omdat de kinderen tegen de rijrichting in zitten wordt het niet gezien als zitplaats.
Daarom hoeft het niet op het kenteken aangepast te worden.
Komt ook sporadisch voor dat wij met zijn zessen weg zijn. Meestal slechts 5
Maar zal wel even informeren hoe dat zit voor het geval we wel eens met zijn zessen weg zijn en er mocht wat gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan