Skoda Superb deel 2

MennoW

Forumguru
image.jpg Eeuwige roem voor jou Eddiea!
Idd Overfinch (de tuner van Landrover)
Plaatje bij het praatje "onder een rocco"
Love or hate, soon under my estate ;)

s-line

Forumguru
Ben benieuwd of het gaat passen, ik hoop het voor jou maar een scirocco kan iets andere maten kwijt als een superb. En als ze 9 j zijn, zou ik de voorpoten maar niet inkorten want daar kom je niet mee weg. Dan loopt de binnenkant aan!

• Leuk
Waarderingen: CDK

eddiea

Forumguru
Patrick heeft ook 9J michiel met een 235. Ik denk dat het wel goed komt. Volgens mij zijn de velgen ook aangepast in ET toch?

CDK

Forumguru
het zijn idd wel dikke wielen! ben benieuwd hoe ze onder je superbee staan! en of ze écht 100% gaan passen! kom maar op met die pica's hoor :)

Der Einser

Forumguru
Gaat wel passen hoor.
Misschien dat hij een spacer van 5mm moet plaatsen, dan passen ze zeker.
Velgen zijn:
9 x 20"
ET 50
5 x 112 (custom made)
225-30-20

MennoW

Forumguru
Grote remmen is de nu net de reden dat ze niet meer onder de rocco zitten.
Na het monteren van de dikke klauwen pasten de wielen niet meer.

Noord26

Forumguru
Dan hadden ze de juiste remmen moeten kiezen. Qua diameter is het meer als groot genoeg, maar dan hebben ze niet gelet op de breedte van de klauwen. Sportauto's staan puur op grotere maten velgen om de remmen kwijt te kunnen die nodig zijn, niet omdat ze er sneller oid van worden..

Daarom vind ik het foeilelijk als er achter mooie (te) grote velgen een setje standaard remmen achter zit van etterlijke diameters kleiner.

Laatst bewerkt:

eddiea

Forumguru
Ja op een vw is big brakes en wielen echt een probleem ben ik al achter. Daarom zie je de meeste met OZ wielen want die hebben hele dunne spaken. Ik moest met mijn RS3 set een 8mm spacer monteren en had ik een vrij loop van 0.8mm. Heb nu een andere set gekocht met 6 pots voor een 4 pots achter met hele slanke klauwen en hoop nu wat meer ruimte te hebben. Als je andere remmen wilt die wat groter zijn en ook nog passen kan je de remmen van een R32, S3 of R20 pakken. Deze zijn plug and play en passen ten alle tijde.

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirkie996

Forumguru
Grote velgen, grotere velgen, te grote velgen... nu ja, elk zijn meug, maar deze zijn toch enorm groot. Ben echt benieuwd hoe dit er zal uitzien op een superb. Zal zeker niet geschikt zijn voor het Belgische wegennet:nono:

Der Einser

Forumguru
Grote velgen, grotere velgen, te grote velgen... nu ja, elk zijn meug, maar deze zijn toch enorm groot. Ben echt benieuwd hoe dit er zal uitzien op een superb. Zal zeker niet geschikt zijn voor het Belgische wegennet:nono:

Vind je 20" al heel groot?
Tegenwoordig is dat al vrij geaccepteerd hoor.

eddiea

Forumguru
Als je voor een RS3 set wil gaan let dan op dat je de schijven van een TTRS pakt. Bij RS3 schijven Moet adapters maken voor je klauwen maar dat is heel veel werk voor niks. TTRS is plug and play.

Bovenaan Onderaan