Skoda TSI kopen

Desperado

Forumguru
Normaal gesproken zou een turbo ook niet kapot gaan. Zal vast wel eens gebeuren, maar is zeker niet gezegd dat elke turbo bij 100k kapot gaat. En wat betreft de motor, ik neem toch aan dat ze tegenwoordig geen slechtere motoren gaan maken als vroegah en dat deze ook gewoon tonnen mee kan.

jered

Lid
Volgens mij heb ik je vraag op autoweek.nl forum ook voorbij zien komen of niet :) Daar gingen ze inderdaad gelijk de negatieve hoek in.

De auto heeft 130k op de teller staan en is hierdoor wat mij betreft aardig aan de prijs voor een benzine.

Waar ik benieuwd naar ben.. heb je al de onderhoudshistorie via de dealer weten te achterhalen?

Mijn vraag wat daar in de buurt komt staat inderdaad ook op autoweek, en daar kan ik echt niemand wijs maken dat ik voor een skoda wil gaan. Ik heb een mail gestuurd naar de dealer bij ons in de buurt als er iets bekend is van de historie van de auto.

jered

Lid
Volgens mij heb ik je vraag op autoweek.nl forum ook voorbij zien komen of niet :) Daar gingen ze inderdaad gelijk de negatieve hoek in.

De auto heeft 130k op de teller staan en is hierdoor wat mij betreft aardig aan de prijs voor een benzine.

Waar ik benieuwd naar ben.. heb je al de onderhoudshistorie via de dealer weten te achterhalen?

Wat voor prijs zou beter bij deze auto passen volgens jouw?

Falcon

Donateur
Ik zou een bod van 11k neerleggen. Daarna komt hij misschien met 12500.. daarna doe jij een bod van 12k.. incl afleverkosten ;)

Maar goed eerst maar even wat onderzoek doen naar de onderhoudshistorie.. misschien kan je hierdoor de prijs ook nog omlaag krijgen.

jered

Lid
ik heb net een bericht terug gehad van Skoda Nederland. wegens privacy mogen ze geen gegevens verstrekken over het verleden van de auto.

jered

Lid
hele mooie auto maar ik heb niets aan een 2.0 tsi voor datgene waarvoor ik de auto ga gebruiken

Rooney

Nieuw lid
Mijn keuze zal nu gaan tussen een skoda octavia 1.2 of 1.4 of een mazda 6 1.8.
Wat voor mij vooral belangrijk is is de duurzaamheid van de motor en de onderhoudskosten. Ik vind het mazda model vanaf 2009 iets mooier dan de octavia. Echter de 1.4 motor van de octavia schijnt wel veel beter te rijden dan de 1.8 (geen turbo)van mazda.
Over de duurzaamheid kan ik niks zeggen, ik hoop dat jullie daarvoor met argumenten komen.
De onderhoudskosten zullen wel ongeveer gelijk zijn.

jered

Lid
via via erachter gekomen waar de auto is geleverd. Bij een Skoda dealer uit Groningen dus even mailen eens kijken wat zei zeggen

jered

Lid
auto is nieuw geleverd aan een leasemaatschappij maar daar loopt het dood ze willen mij niet vertellen welke

jered

Lid
deze informatie heb ik al gekregen

43-LVK-3 (juli 2010)
Octavia Combi Combi Elegance Businessline 1.2 TSI DSG-7
Kleur: Black Magic Mica
Opties:
Verwarmbare voorstoelen
Isofix op passagiersstoel

38-PSF-6 (maart 2011)
Octavia Combi Combi Elegance Businessline 1.2 TSI handgeschakeld
Opties: