Skoda Tuning ervaringen

Frup

Forumguru
Zeker, ik reed zondag over de 3 langs Leverkusen richting Arnhem. van Zwitserland terug naar huis.
Ik zag veel snelle wagens langskomen, terwijl ik zelf slechts 140 reed (eco-modus :cry:). Waaronder meerdere Belgen met vaak mooie kentekens, viel me op.
Het leukste waren een razendsnelle knalgele Ferrari die op de voet (bijna letterlijk) werd gevolgd door een Porsche.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Arco

Forumguru
Zeker, ik reed zondag over de 3 langs Leverkusen richting Arnhem. van Zwitserland terug naar huis.
Ik zag veel snelle wagens langskomen, terwijl ik zelf slechts 140 reed (eco-modus :cry:). Waaronder meerdere Belgen met vaak mooie kentekens, viel me op.
Het leukste waren een razendsnelle knalgele Ferrari die op de voet (bijna letterlijk) werd gevolgd door een Porsche.
Even 210 gereden idd., harder durf ik niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

leon-cupra

Forumguru
De wat als gedachte... bijv klapband...
Maar tegen 210 is dat al niet veel beter...
:ot:
in principe kan alles boven de 80 dodelijk zijn. Dus tja ...
Het gevaar bij hoge snelheden is gewoon de medeweggebruiker die jouw hoge snelheid verkeerd inschat of jou niet ziet aankomen. Onlangs nog gehad, was niet snel aan het rijden maar het verschil met de andere was iets hoger en op het moment dat ik aankom begint die te pinken. Gelukkig heeft de vRS zeer goede remmen en had die persoon het uiteindelijk ook gezien dat ik aankwam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Arco

Forumguru

Met een 300+ PK op de Duiste Autobahn
Dat durf ik dus niet en dan nog met een rustig muziekje op de achtergrond :-)
(ik ben dit dus niet voor alle duidelijkheid :nailbiting:)
 

Canon-Eye

Forumguru
En dan heb je nog mazzel dat het iemand is die nog aan het ouderwetse "pinken" doet ;)
Ik begrijp nog steeds niet dat zo veel mensen pas in hun spiegel beginnen te kijken en pinken (als ze überhaupt al kijken en pinken tenminste) op het moment dat ze echt naar links achter die vrachtwagen vandaan moeten.

Ik ben zelf nog van de school dat ik heel frequent de spiegels scan, dus bijna altijd weet of er iets aankomt en met welk snelheidsverschil, zodat ik redelijk kan inschatten of-ie voorbij zal zijn voordat ik "moet" gaan inhalen of dat het net zo uitkomt dat ik opgesloten dreig te raken achter m'n voorligger. In het eerste geval is er niets aan de hand, in het laatste geval zal ik doorgaans ruim van tevoren alvast naar links gaan (5 tot 6x pinkend) zodat de auto achter me dan wellicht even de gasvoet iets moet liften (voor zover zijn eventuele ACC dat niet oplost). Maar omdat ik standaard toch altijd zo'n 4-5 km/u (gps) boven de lokale Vmax zit, voel ik me daar echt niet schuldig over...

Omgekeerd, als ik zelf in rol van inhalende auto verkeer - wat bij mijn genoemde standaardsnelheid nog verrassend vaak het geval blijkt te zijn - dan probeer ik liefst te voorkomen dat ik een ander "opsluit". Afhankelijk van onderlinge afstanden en snelheidsverschillen kan dat soms door even de CC uit te zetten en dan "voetmatig" iets minder gas te geven, maar vaak ook is het een kwestie van tijdig extra gas geven zodat ik er ruim voorbij ben voordat de ander gehinderd kan worden.
Dat laatste is de vlotste oplossing dus die heeft mijn voorkeur - behalve bij een flitslocatie natuurlijk... :D
 

Goofy@5E

Forumguru
@Arco ben het volledig met u eens, 200 is ook zo ongeveer mijn bovengrens, ooit 1 x de 230 aangetikt in D wel te verstaan, maar die fritsen zijn op da gebied helemaal Gaga, lees regelmatig dat ze bij st1 of st2 zeker de begrenzer laten optrekken tot 270, blijkbaar oem staat hij op 250, dit is reeds ver voorbij mijn manier van knallen, en ja ik hoor al de commentaar, maar ik word beroepsmatig dagelijks geconfronteerd met de gevolgen ervan......en dan houde uwe ,,kak,, wel in zene
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Rosinfield

† In Memoriam
Wat betreft het pinken, wat mij betreft en zo is het dacht ik ook voorgeschreven, op het moment dat men van rijbaan verwisselt. Wat me vaak stoort, is het te vroeg pinken als men wil gaan inhalen of invoegen, zodat je niet weet of je al dan niet ineens in de ankers moet. Beter geen misverstanden denk ik dan
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
@Arco ben het volledig met u eens, 200 is ook zo ongeveer mijn bovengrens, ooit 1 x de 230 aangetikt in D wel te verstaan, maar die fritsen zijn op da gebied helemaal Gaga, lees regelmatig dat ze bij st1 of st2 zeker de begrenzer laten optrekken tot 270, blijkbaar oem staat hij op 250, dit is reeds ver voorbij mijn manier van knallen, en ja ik hoor al de commentaar, maar ik word beroepsmatig dagelijks geconfronteerd met de gevolgen ervan......en dan houde uwe ,,kak,, wel in zene

1 keer 255 gehaald (op de teller dan) en daarna de auto laten uitlopen.
Ik ben niet al te bang in de auto als ik alleen rij. Heb toch alleen mijzelf en de vangrail te pakken. Verder houd ik het op 180 op de autobahn.
Ben meer van het optrekken en de achterweggetjes.
Laatst nog wel met een andere rs mee gereden vlak voor de autobahn. Helaas moest hij eraf. Nog wel ff duimpje opgestoken. :thumbsup:
Miss iemand van hier uit de regio enschede die zondag een rs hachback heeft gezien achter hem????
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Octaaf

Forumguru
1/ wie zijn Skoda getuned heeft en welk model
  • Superb II Combi Greenline, 1.6tdi (105pk, 5-bak). nu 197.xxx kilometer mee gereden
2/ bij welke tuner
  • ATM in Naarden (dichtbij en goeie recenties, in willekeurige volgorde)
3/ Welke stage
  • Stage 1
4/ Hoeveel NM en PK + eventuele grafiek
  • +250pk, +600nm*
5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...
  • Telefonisch contact was prettig, de rest zal ik aanvullen als het zover is
6/ Hoeveel km jullie al met de getunede wagen gedaan hebben
  • nog niet van toepassing


* afspraak is gemaakt voor 1 april aanstaande


Vandaag 1 april, kikker in je bil.....
Wel bij ATM in Eemnes geweest, wel de aanpassingen gekregen, niet de (overdreven*) extra pk en nm erbij. Maar wel blij met het resultaat!

*En natuurlijk gelachen om de personen die er instapte...

Ga me nu verdiepen in de opmerking dat het roetfilter "48" vol zit en bij "70" vervangen zou moeten worden (over ongeveer 50k kilometers).
 
Bovenaan Onderaan