Skoda Tuning ervaringen

Arco

Forumguru
Moest men vragen welke skoda NIET getuned zou zijn, zou het hier maar een stil topic zijn :deuk:
En als ik het hier allemaal lees dien ik dringend eens langs te gaan met mijn standaard vRS:jaja:

Vorige superb was ook getuned bij dvx, van 140 naar 177pk. Was een pompverstuiver diesel, blijkbaar niet echt geschikt voor tuning. Produceerde redelijk wat roetuitstoot waardoor dpf-filter overuren draaide (en zeker bij mijn korte ritten).
Van 220 naar 310 is echt wel een "aardverschuiving" hoor!

Arco

Forumguru
spijtig dat alles gewoon veel te snel went. Jaar geleden kreeg je "kiekenvel" van een kickdown, nu denk je "mmm, is het al? :fool:
Ik ben afgelopen zondag in Essen geweest (Duitsland).
Daar kan je je nog eens laten gaan op de Autobahn. Hier in Belgie geven dergelijke autos alleen nog maar frustratie... tegen 70 rondchaggeren....

leon-cupra

Forumguru
Daar kan je je nog eens laten gaan op de Autobahn. Hier in Belgie geven dergelijke autos alleen nog maar frustratie... tegen 70 rondchaggeren....
ik rij liever door op een boerebaantje dan topsnelheid op een autostrade. Eerste geeft gewoon een veel grotere kick/voldoening. Op boerebaantje is het ook veel minder kans op flitsers. Spijtig genoeg wel meer kans opbwielerterroristen en lopers. (Rij alleen dan ook mazr door op plaatsen die ik 200% door en door ken.)

philippe bakker

Forumguru
ik rij liever door op een boerebaantje dan topsnelheid op een autostrade. Eerste geeft gewoon een veel grotere kick/voldoening. Op boerebaantje is het ook veel minder kans op flitsers. Spijtig genoeg wel meer kans opbwielerterroristen en lopers. (Rij alleen dan ook mazr door op plaatsen die ik 200% door en door ken.)
Bij jou zijn gewoon niks anders dan boere baantjes :)

koreaan

Forumguru
In Groningen genoeg boerenbaantjes te vinden, afgelopen weekend nog lekker getoerd in onze mooie provincie.
Voordeel is dat de A31 20 minuutjes rijden is, voor zowel boerenweggetjes en de autobahn valt wat te zeggen. Ik zal binnenkort weer eens proberen de top te klokken.

B.Stuurder

Forumguru
Wij in het Rotterdamse noemen dat landweggetjes. En als je een stuurfout maakt, moet je je auto weer wassen. Dat is het nadeel. Overigens staan ze hier soms ook langs de landweggetjes te flitsen. Maar de acceleratie komt wel harder binnen op een weg waar je auto net op past, dat moet ik zeggen.

leon-cupra

Forumguru
Wij in het Rotterdamse noemen dat landweggetjes. En als je een stuurfout maakt, moet je je auto weer wassen. Dat is het nadeel. Overigens staan ze hier soms ook langs de landweggetjes te flitsen. Maar de acceleratie komt wel harder binnen op een weg waar je auto net op past, dat moet ik zeggen.
stuurfout is zowiezo niet aan te raden op een boerebaan, meestal zijn er op 1m van de baan grachten :nono:
Zo een keer in een bocht quasi rechtdoor gegaan, was dsg nog niet gewoon in het begin en teveel gas in de bocht. Bijna streep in de broek :D
Op de baantjes waar ik rij, is het onmogelijk om te flitsen :D
Dat is het plezante aan die baantjes: acceleren, remmen, flipperen, acceleren en 100 is zoals 200km/u :yeah:

Joske

Forumguru
Op de baantjes waar ik rij, is het onmogelijk om te flitsen
dat zijn volgens mij dezelfde baantjes als waar dat ze bij den Imschoot gaan testrijden met de wagens ook vermoed ik.. heb een GPS-traceer systeem en was verrast waar ze overal uithangen met die auto. En alles werd goed getest aan de G-krachten te zien ;)

**trouwens ik heb u gemist op de meeting? Want uwen broer was er ook bij las ik in het andere topic??

Frup

Forumguru
Ah, was jij dat die me voorbij flitste ...

leon-cupra

Forumguru
dat zijn volgens mij dezelfde baantjes als waar dat ze bij den Imschoot gaan testrijden met de wagens ook vermoed ik.. heb een GPS-traceer systeem en was verrast waar ze overal uithangen met die auto. En alles werd goed getest aan de G-krachten te zien ;)

**trouwens ik heb u gemist op de meeting? Want uwen broer was er ook bij las ik in het andere topic??
ze rijden meestal daar achter het terrein van Imschoot, denk ik. Hoor regelmatig van mijn broer van zijn ritjes daar.
Tis te zien wat ze moeten testen hé ;) maar van mijn broer moet je geen schrik hebben. Behandelt iedere wagens zoals het zijn eigen wagen zou zijn :jaja:
Was op de meeting, samen met mijn vader, zus, schoonzus en mijn twee broers waaronder Mattias die werkzaam is bij imschoot.

Bovenaan Onderaan