Skoda Tuning ervaringen

TDifan

Lid
1.Octavia 2011 1.4Tsi CAXA-motor
2. JD-Engineering
3.150pk/265Nm
4. Alleen maar positieve ervaring, pittiger, zuiniger (bij constante snelheden). Kortom aanrader voor €600.
5. na tuning 100.000km

• Leuk
Waarderingen: Arco

Miez1

Forumguru
Maar daar heb ik wel ervaring mee:thumbsup: Destijds is de Skoda bij ATM in Huizen geweest, kwam ik uit op even iets meer dan 140PK en 320Nm als ik mij niet vergis. Ook schijnt er een begrenzer op de versnellingsbak te zitten (correct me if i'm wrong) welke 'weggeprogrammeerd' is. Dit is mij verteld en dus geen eigen feitelijkheden. Een heel andere auto, ik vond de 5-bak beter bij de 1.6 passen dan de 6-bak welke ik later in de Octavia had. Meer bruikbaar koppel over een iets groter toerenbereik, het was al een allemansvriend maar dat karakter werd door het tunen alleen maar versterkt. Het verbruik ging iets naar beneden, het rijplezier omhoog, alleen maar positieve ervaringen dus. Verder ook geen storingen of iets dergelijks.

Ik zou niet twijfelen!

Alles gute !

Miez

1/ wie zijn Skoda getuned heeft en welk model

Ikke dus ook, net. O3 Break 1.6 Td. Besteld juni 2016, geleverd oktober 2016

2/ bij welke tuner

DVX Performance

3/ Welke stage

Stage 1

4/ Hoeveel NM en PK + eventuele grafiek

339 / 148.4

5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...

Een eerste afspraak gemaakt net voor de jaarwisseling. Hebben ze meteen gemerkt dat de software voor mijn motor nog niet te doen was (één of andere sturingsdoos waar ze nog geen toegang toe hadden). Meteen afspraak voor 21 februari gemaakt.
Deze keer, het stond ook al op hun website, kon hij wel aangepast worden. Dus de rollen op en een uurtje of twee later der weer vanaf. Mét wat extra pit.
Effect meer dan voelbaar, vooral koppel bij relatief laag toerental reeds volop ter beschikking.
Ik heb de indruk dat het nu rustiger/stiller rijden is. kan ingebeeld zijn, maar toch..
Gaspedaal wat sneller naar beneden geeft in alle versnellingen voelbare vooruitgang :)
Verbruik ligt wel een beetje hoger, deels omdat ik nog volop aan het genieten ben van het extra vermogen. Als ik normaal doe heb ik de indruk iets meer dan een halve liter per 100 minder te verbruiken.

6/ Hoeveel km jullie al met de getunede wagen gedaan hebben

Nog maar een paar 1000

grafiek.jpg opdebank.JPG

Octaaf

Forumguru
  • Superb II Combi Greenline, 1.6tdi (105pk, 5-bak). nu 197.xxx kilometer mee gereden
2/ bij welke tuner
  • ATM in Naarden (dichtbij en goeie recenties, in willekeurige volgorde)
3/ Welke stage
  • Stage 1
  • +250pk, +600nm*
5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...
  • Telefonisch contact was prettig, de rest zal ik aanvullen als het zover is
  • nog niet van toepassing

* afspraak is gemaakt voor 1 april aanstaande

0ri0n88

Forumguru
  • Skoda octavia 1.4 tsi 2009 CAXA 110000 km
2/ bij welke tuner
  • TVS engineering in Varsseveld.
3/ Welke stage
  • Stage 1
  • 200 naar 260nm, 122 naar 145pk
  • Ging eigenlijk alleen voor DSG aanpassing maar kon de aanbieding niet laten lopen om te combineren met motortuning.
  • Pakt merkbaar sneller op dus het extra koppel is duidelijk voelbaar en maakt het allemaal net wat soepeler
  • Service en kwaliteit staan voorop bij TVS en dit straalt het bedrijf ook uit.
  • Om en nabij de 2000km

Laatst bewerkt:

Octavia1.6i

Forumguru
1. Skoda Fabia II Combi 1.2 TDI
2. VVT Marum
3. Chiptuning
4. +18pk, +40nm
5. Mooie combi met EGR-wegschrijven
6. 5000km

• Leuk
Waarderingen: Arco

weimaraner

Nieuw lid
Heb mijn Skoda O2 FL 1.6 TDI bj.2012 laten chiptunen door Mobile chiptuning uit Nijverdal.
Van 105 pk naar 140 pk, van 250 Nm naar 315 Nm.stage 1 tuning
Rijdt heerlijk nu en lekker pittig wanneer de turbo erin komt. Er gebeurt nu tenminste wat wanneer je even gas geeft om in te halen bij 80 tot 100 km.
Verbruik is sinds de tuning omlaag gegaan.
Geen moment spijt gehad van de 299 Euro die het kostte om te laten uitvoeren

B.Stuurder

Forumguru
Precies dat dus.
Bij welke kmstand heb je dit laten doen? En hoeveel km is er nu mee gereden? Geen extra onderhoud, slijtage of andere bijzaken?
Allemaal erg overdreven volgens mij, als je stevig rijdt dan slijt alles sneller, getuned of niet. Tuning zoals wij hier over spreken is niks meer dan de afstelling van de motor optimaliseren. Echt tunen is het vervangen van onderdelen zoals nokkenassen, uitlaten, luchtfilters en injectiesystemen en het monteren van meer en/of grotere turbo's. Dan praat je over veel meer vermogen en echt toegenomen slijtage, je moet dan ook andere onderdelen gaan aanpassen aan de auto die niet direct met meer vermogen te maken hebben.

CDK

Forumguru
@B.Stuurder, ik vind jouw post overdreven :) Juist als er onderdelen vervangen / versterkt zijn is dat onder andere om extra slijtage en problemen te voorkomen.

Bovenaan Onderaan