Arco
Forumguru
Hij gaat loeihard moet ik zeggen. Maar af en toe gaat hij in noodloop...Is dit alleen een indicatie, of voel je echt dat hij vermogens verlies heeft
Ik hou jullie op de hoogte!
Hij gaat loeihard moet ik zeggen. Maar af en toe gaat hij in noodloop...Is dit alleen een indicatie, of voel je echt dat hij vermogens verlies heeft
Hij gaat loeihard moet ik zeggen. Maar af en toe gaat hij in noodloop...
Ik hou jullie op de hoogte!
niet direct voor de moment, zal nog wel eens zoeken of ik wat vind. 1.8tsi is ook al wat langer in de running, basis is zelfde maar ondertussen wel (gelukkig) al wat aanpassingen ondergaan.Mooi @Joske, heb je ook zoiets voor de 1.8 tsi? Of is deze niet wezenlijk anders? Ik ben niet thuis in motorcodes.
Ja met praktisch 300 nm ga je al een goede duw krijgen !Morgen kan ik gelukkig mijn Fabia Combi 1.4 TDi weer ophalen in Nuenen.
Heeft daar ongeveer 1,5 week gestaan voor ontwikkelingstuning van de 1.4 driecilinder.
Na de eerste tuning werd er helaas door Erik een bijgeluid vanuit de turbo geconstateerd.
Turbo is vervangen en de Fabia is weer getuned en op de rollenbank gezet.
Tuning nu iets lichter dan de eerste poging....alles moet wel heel blijven natuurlijk.
De nieuwe turbo heeft in ieder geval geen abnormaal geluid volgens Erik.
Vanochtend hield hij nog een slag om de arm of ik hem dit weekend al zou terugkrijgen maar vanmiddag was hij tevreden met het resultaat.
Van 95 pk/230Nm naar 121 pk/290 Nm.
Zal mij benieuwen morgen...
Na een tuning met een Peugeot 307 SW 1.6 TDi / Peugeot 207 Féline 1.6 THP en een Skoda Octavia 1.9 TDi dus nu eindelijk de Fabia 1.4 TDi. Zat eigenlijk al een jaar te wachten op de mogelijkheid voor tuning.
De 1.4 TDi 3 cilinder viel me al niet tegen. Met de DSG vond ik het al een rappe auto. Maar met aanhanger met huif en twee racefietsen op het dak op vakantie had ze het toch wat moeilijker dan de 1.9 Octavia.
Verwacht dat dit met 290 Nm weer wat makkelijker zal gaan.
Tot nu toe met alle drie de voorgangers altijd zeer tevreden geweest over de resultaten na tuning.
Allemaal vlotter aan het gas en altijd wat reserve.
Hierbij ook even de uitdraai van de Fabia. Beide kromme zijn niet helemaal gelijkmatig maar in de praktijk verwacht ik hier weinig van te merken.
Bekijk bijlage 56546
285 is bijna standaard voor die motor. Dus ik denk het ook.@Octavia32 Denk dat je een typefoutje hebt gemaakt. Volgens je onderschrift is het 385 Nm