Skoda Tuning ervaringen

oco1979

Forumguru
Hij gaat loeihard moet ik zeggen. Maar af en toe gaat hij in noodloop...
Ik hou jullie op de hoogte!

Das niet goed.
Kan gerust al iets fout voordien zijn geweest,maar met te chippen deze nog meer tot zijn recht is gekomen en ook dat je nu het volledig vermogen aanspreekt.

Beste zal zijn om terug te gaan.

Of eerst eens uitlezen wat de als melding van foutcode(s) is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

vw125

Forumguru
Heb nog nooit problemen gehad met mijn RS na het chippen. Ik heb toen ook gevraagd om max 300 pk en 450 Koppel te zetten bij het chippen. Ik ben zeer tevreden over BR.
 

Joske

Forumguru
Mooi @Joske, heb je ook zoiets voor de 1.8 tsi? Of is deze niet wezenlijk anders? Ik ben niet thuis in motorcodes. :arghh:
niet direct voor de moment, zal nog wel eens zoeken of ik wat vind. 1.8tsi is ook al wat langer in de running, basis is zelfde maar ondertussen wel (gelukkig) al wat aanpassingen ondergaan.
 

Arco

Forumguru
Ik vraag met toch af hoe je met een stage 2,3 met deze wagen nog kan rijden... er moet dringend een 4 wielaangedreven komen!
 

Figaro75

Senior Member
Morgen kan ik gelukkig mijn Fabia Combi 1.4 TDi weer ophalen in Nuenen.
Heeft daar ongeveer 1,5 week gestaan voor ontwikkelingstuning van de 1.4 driecilinder.

Na de eerste tuning werd er helaas door Erik een bijgeluid vanuit de turbo geconstateerd.
Turbo is vervangen en de Fabia is weer getuned en op de rollenbank gezet.
Tuning nu iets lichter dan de eerste poging....alles moet wel heel blijven natuurlijk.
De nieuwe turbo heeft in ieder geval geen abnormaal geluid volgens Erik.

Vanochtend hield hij nog een slag om de arm of ik hem dit weekend al zou terugkrijgen maar vanmiddag was hij tevreden met het resultaat.

Van 95 pk/230Nm naar 121 pk/290 Nm.
Zal mij benieuwen morgen...

Na een tuning met een Peugeot 307 SW 1.6 TDi / Peugeot 207 Féline 1.6 THP en een Skoda Octavia 1.9 TDi dus nu eindelijk de Fabia 1.4 TDi. Zat eigenlijk al een jaar te wachten op de mogelijkheid voor tuning.

De 1.4 TDi 3 cilinder viel me al niet tegen. Met de DSG vond ik het al een rappe auto. Maar met aanhanger met huif en twee racefietsen op het dak op vakantie had ze het toch wat moeilijker dan de 1.9 Octavia.
Verwacht dat dit met 290 Nm weer wat makkelijker zal gaan.

Tot nu toe met alle drie de voorgangers altijd zeer tevreden geweest over de resultaten na tuning.
Allemaal vlotter aan het gas en altijd wat reserve.

Hierbij ook even de uitdraai van de Fabia. Beide kromme zijn niet helemaal gelijkmatig maar in de praktijk verwacht ik hier weinig van te merken.

HP-086-T Skoda Fabia 1.4 TDI CUSB Vagtechniek Stage 2.jpg
 

philippe bakker

Forumguru
Morgen kan ik gelukkig mijn Fabia Combi 1.4 TDi weer ophalen in Nuenen.
Heeft daar ongeveer 1,5 week gestaan voor ontwikkelingstuning van de 1.4 driecilinder.

Na de eerste tuning werd er helaas door Erik een bijgeluid vanuit de turbo geconstateerd.
Turbo is vervangen en de Fabia is weer getuned en op de rollenbank gezet.
Tuning nu iets lichter dan de eerste poging....alles moet wel heel blijven natuurlijk.
De nieuwe turbo heeft in ieder geval geen abnormaal geluid volgens Erik.

Vanochtend hield hij nog een slag om de arm of ik hem dit weekend al zou terugkrijgen maar vanmiddag was hij tevreden met het resultaat.

Van 95 pk/230Nm naar 121 pk/290 Nm.
Zal mij benieuwen morgen...

Na een tuning met een Peugeot 307 SW 1.6 TDi / Peugeot 207 Féline 1.6 THP en een Skoda Octavia 1.9 TDi dus nu eindelijk de Fabia 1.4 TDi. Zat eigenlijk al een jaar te wachten op de mogelijkheid voor tuning.

De 1.4 TDi 3 cilinder viel me al niet tegen. Met de DSG vond ik het al een rappe auto. Maar met aanhanger met huif en twee racefietsen op het dak op vakantie had ze het toch wat moeilijker dan de 1.9 Octavia.
Verwacht dat dit met 290 Nm weer wat makkelijker zal gaan.

Tot nu toe met alle drie de voorgangers altijd zeer tevreden geweest over de resultaten na tuning.
Allemaal vlotter aan het gas en altijd wat reserve.

Hierbij ook even de uitdraai van de Fabia. Beide kromme zijn niet helemaal gelijkmatig maar in de praktijk verwacht ik hier weinig van te merken.

Bekijk bijlage 56546
Ja met praktisch 300 nm ga je al een goede duw krijgen !
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik merk wel het verschil , veel diesel gereden met relatief veel koppel ten opzichte van nu, maar als ik nu boven de 4500 toeren kom, dan begint het feestje pas. En met ASR uit en sport instelling is het wegrijden alleen zeer gedoseerd te doen, maar dan gaat het ook wel hard meteen:).
Het is net of de auto bij het bereiken van dat toerental even diep ademhaalt en een sprintje trekt vanuit hardlopen.
Hmm, ik ben toch wel benieuwd hoe deze wagen met meer koppel zou rijden.:pieker:
 
Bovenaan Onderaan