Skoda Tuning ervaringen

D

Deleted member 6398

ik ben ook bij vvt geweest een paar mnd terug.
mijn skoda superb 1.6 tdi is ook van 105pk naar 155.7 pk gegaan :) en rij er heerlijk in.
Dan hebben ze bij jouw en mijn auto hetzelfde gedaan , tevreden? Wat hebben ze met je EGR gedaan?
 

duiveltje

Forumguru
mijn egr is 90% dicht gezet geloof ik... al weet k dat niet helemaal meer zeker... maar ja k ben zeer tevreden..rijdt zeer goed door en bij het stoplicht is het een snelle station :)
 

Race Eend

Forumguru
Net even contact gehad met VVT voor wat betreft de beruchte sjoemelsoftware, waar mijn auto ook aan blijkt te voldoen :cry:.
Wat gaat er gebeuren en wat zijn de consequenties?
Blijkt een software update te zijn die dus ook je tuning om zeep helpt.
VVT heeft normaal als stelregel dat na een software update ze de tuning er gratis weer opzetten, maar.....
Het gaat nu om behoorlijke hoeveelheden auto's dus ze zitten te denken aan om en nabij de 100 euro :sterretjes:

Dat is dan kassa voor VVT....
Beetje klantonvriendelijk mijn inziens... :lezen:

benieuwd hoe andere tuners hier mee GAAN omgaan... want er is nog steeds niets concreets dacht ik?

Vind het ook een beetje onzin. Als ze bij het tunen geroepen hebben dat hij na een update gratis weer aangepast wordt, moeten ze naderhand niet zeuren als het er een paar meer zijn. Updates worden wel vaker gedaan...

Dat is natuurlijk niet helemaal correct om dat zo te stellen.

Na de dealer update kan het zijn dat de ecu weer gelocked is, wederom uitbouwen van de computer om hem vrij te schakelen voor het programmeren (met als risico dat er weer een sterretje in het ruit doorscheurt of een parafaan plastic kapje afbreekt met de winterkou, fijne discussies altijd). Je bent gewoon snel een vol uur met 1 auto bezig om deze specifieke siemens 1.6 TDI ecu weer getuned te krijgen en dan moet je niet even telefoon tussendoor hebben of een paar vragen van de eigenaar. En eigenlijk wil je natuurlijk ook even een diagnose ritje vooraf en achteraf doen om te bepalen of alles ok is, reken dus maar snel 1.5 uur.

Dan nog het feit dat dit geen gewone software update zal worden, je kunt waarschijnlijk niet al je gebruikelijke tuningsmappen zo in de nieuwe software 'plempen'. Maar het kan goed zijn dat je weer een deel van je tuning opnieuw moet gaan ontwikkelen (dat hoeft uiteraard maar 1 maal), maar ook dat kost weer wat rollenbank uren etc.

Daarnaast moet je nog maar kijken of de auto's niet minder mooi gaan lopen na de update. Dan zul je toch krijgen dat eigenaren minder tevreden over het rijgedrag zijn van de auto na de update. Ook daar zul je als tuner vervolgens in het deellast gedeelte moeten gaan zoeken hoe je dat weer terug op het oude niveau krijgt. Dat kan nog wel eens lastig/tijdrovend worden, dat is vaak veel lastiger dan een auto harder laten lopen..

Kortom niet altijd meteen zo 'zwart' denken, 100 euro lijkt me een heel redelijk bedrag. Niet de tuner heeft de fout gemaakt, dat is het VAG concern zelf.

Voorlopig is het nog zo dat je de update in NL mag weigeren, maar goed dat kan nog veranderen natuurlijk, ik zou mijn auto zeker niet als eerste gaan aanbieden en mooi even wachten wat de ervaringen gaan zijn.


Is het nu flauw van mij om te zeggen dat je dergelijke 'opstand' alleen op het Skoda forum zal lezen? ;)
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Dat is natuurlijk niet helemaal correct om dat zo te stellen.
Is het nu flauw van mij om te zeggen dat je dergelijke 'opstand' alleen op het Skoda forum zal lezen? ;)

Ja heel flauw ;) Nee, bij nader inzien is die 100 €uro wel te billijken :jaja: Op het moment van schrijven was ik minder geïnformeerd en ingelezen als nu :) Bij hardware aanpassingen en eventueel gelockte ecu's is 100 €uro zelfs nog schappelijk en zoals je al zegt het is niet de fout van de tuner, maar van VAG. In beginsel leek het er even op dat het gewoon een kwestie van herschrijven zou worden net als na een motormanagement of DSG update bij de dealert ;)
 

Jewepe

Forumguru
Even off topic @Race Eend (ik krijg het niet voor elkaar een PB te sturen): ik overweeg een Renault Megane 1.5 dCi te kopen, maar vind de 110 pk nogal mager gegeven het gewicht van de Megane. Heb/ken jij een conculega die gespecialiseerd is in Renault waar ik te raden zou kunnen gaan voor tuning? Alvast dank!
 

Dly6

Lid
Ik heb meerdere TDI's bij Johan laten tunen en allen meer dan tevreden over! Naar mijn inziens is VVT 1 van de beste diesel tuners. JD engineering is ook goed maar beter in benzine.
 

oco1979

Forumguru
JD meer hardcore voor benzine wagens. meerdere stage(s)
VVT meer hardcore voor diesel wagens. meerdere stage(s)

zie hun website projectcars
:rockon:
 

oco1979

Forumguru
Wat moet je met hardcore. PK's en Nm's, daar gaat het om. En een mooie vlakke curve

Ben daar volledig mee eens,maar is antwoord op de vraag dat de ene meer op benzine en de ander meer op diesel gespecialiseerd is.

Zie aan hun verschillende stages en projecten ook.

Mooie Nm curve is meer dan voldoende,das een feit.

Voor elk wat wils zeker.:D
 

oco1979

Forumguru
ja das waar van jd,zijn zeker niet minderwaardig.
maar vvt ga toch iets verder met vermogens op een diesel dan jd.
laten we zeggen extremer.
 

Arco

Forumguru
Graag zou ik een topic willen starten rond
1/ wie zijn Skoda getuned heeft en welk model
2/ bij welke tuner
3/ Welke stage
4/ Hoeveel NM en PK + eventuele grafiek
5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...
6/ Hoeveel km jullie al met de getunede wagen gedaan hebben

Het is de bedoeling om ervaringen uit te wisselen onder leden die hun wagen laten tunen hebben op verschillende bovenstaande gebieden.
 
Laatst bewerkt:

Arco

Forumguru
1/ @Arco, Skoda Octavia RS combi 220 Pk stock, 2013
2/ DVX
3/ Stage 1
4/ 466 NM en 311PK
5/ Wanneer de turbo aanspringt, trekt de wagen enorm heftig op met in 1ste en 2de soms wielspin. Voordat de turbo aanspringt, lijkt het een normale wagen te zijn. Het is of het één of het ander. Ofwel rustig ofwel erg heftig, een middenweg bestaat niet.
Koppeling laten vernieuwen want begon al te verslijten vóór de tuning.
6/ Wagen heeft nu 45.000 km en pas getuned dus nog geen getunede km...
 

Bijlagen

  • grafiek octavia rs 220 stage 1.jpg
    grafiek octavia rs 220 stage 1.jpg
    180,4 KB · Weergaven: 120

CDK

Forumguru
1/ wie zijn Skoda getuned heeft

- Ja ik dus :) Skoda Superb 3.6 FSI (CDVA) 2e generatie, motor + DSG 6 zijn beide aangepast.

2/ bij welke tuner

- TVS Engineering BV / DSG-dokter.nl

3/ Welke stage

- Stage 3 middels Rotrex C38-71 compressor.

4/ Hoeveel NM en PK + eventuele grafiek

- 428pk & 467Nm.

5/ Jullie ervaringen, bevindingen, positieve- eventueel negatieve ervaringen,...

- Fantastisch resultaat met een geweldige rijsensatie.

6/ Hoeveel km jullie al met de getunede wagen gedaan hebben

- Na tuning 60.000km.


IMG_0395.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
1/ ik heb mijn Fabia 1.2 tsi getuned
2/ bij JD
3/ stage 1
4/ ik schat 140 pk/230 Nm
5/ alleen maar positieve ervaring
6/ na tuning nu ca 55000 km gereden
 
Bovenaan Onderaan