Ik zou zeggen maak eens een tellerfilmpje 100-220km/h dan kunnen we makkelijk vergelijken met een Octavia RS tdi of Golf GTD.
Dank voor het aanbod, maar van een testritje in een geschipte 140pk tdi word ik niet direct warm denkik
Een vriend die met een bij BR performance gechipte Volvo xc60 diesel met 250pk en 510Nm rijdt nu in eerste instantie ook niet...
Ik heb op de site van BR-performance al trouwens mijn koppel en vermogenkromme met de 184pk versie al vergeleken omdat ik het ook niet goed begreep:
https://www.br-performance.be/nl-be...oda/2764-octavia/5430-2013-2017/6208-2-0-tdi/
Daar zie je dat de 184 pk versie al in lagere toeren zijn hoge koppel heeft, maar dat het totale koppel wel lager is dan mijn 2.0 TDI, mijn auto heeft +15Nm, na software update kan dit wel eens meer zijn. Aan de 200pk waar jij het over had komt ie verre van. Daar geeft ie gewoon iets meer dan 180 pk
Het is pas vanaf 100 km/h trouwens dat mijn Skoda de 184pk versie begint in te halen,
Ik herinner me nog op de A12 bij Brussel hier waarbij ik plots 3 auto's zag streetracen, een Skoda RS TDI 184pk, kon ik horen omdat ik mijn raampje even open deed, een Tesla en een Nissan 300 ZX, daar ben ik dus achter gegaan, de Skoda RS TDI is voor mij opzij moeten gaan...
Eigenlijk zouden we een 6-bak met een 6-bak moeten vergelijken, want misschien ben ik telkens een DSG tegengekomen?
Ik was ook aan zoiets aan het denken ivm een testje, maar dat zal dan wel even wachten worden, deze zomer wordt het wegens mijn gezondheidsproblemen geen autobahn rijden, ik ga bij mijn ouders in de Franse Ardennen een beetje rusten, normaal gezien zoek ik de bergen op en ga ik klimmen en zo... Hier in België riskeer ik het niet echt meer, de trajectcontroles schieten als paddestoelen uit de grond en ze flitsen meer en meer (waar ik het filmpje tegen die Volvo geschoten heb is nu een trajectcontrole), vorige week in Mechelen nog net op tijd kunnen remmen voor een camera die ze op de bruggen zetten, camera's die je nauwelijks ziet. Ik ben mijn rijbewijs al een keer kwijtgeraakt, anders eens een relevante tussensprint die je mij kan aanraden? De vraag dan is welke versnelling en van welke snelheid tot welke snelheid?
Trouwens, op autoweek waren er mensen die me niet geloofden, dan eens, voor de software update was dit, een testje tussensprinten gedaan, die daar gepost en daar gingen de mensen uit van 180pk wat het dus niet was, het was minder bleek op de dyno