Degene die ik mee kreeg had een M-pakket dus 19 inch velgen, andere remmen en M-onderstel. Dat hoeft van mij eigenlijkniet zo, ik vind m iets 'te' en het onderstel is te stuiterig. Met 18 inch velgen en normaal onderstel is het volgens mij een heerlijke cruiser die rijdt alsof ie op rails loopt. Alles voelt stevig en solide aan, je merkt vanaf de eerste meter dat het goed in elkaar gezet is. Het zit heerlijk, lekker laag en onderuit, stuur precies op de goeie plek en voldoende ruimte. Interieur is inderdaad van een hoger niveau dan Skoda. Idrive werkt heel makkelijk. Je hebt echt het gevoel met wat bijzonders op pad te zijn.
De motor maakt met name stationiar echt kabaal, schijnt door de eco-normen te komen, maar als je een beetje gas geeft is het weg. Over het algemeen is de motor bijna niet hoorbaar, behalve bij flink doortrekken in de toeren, dan vind ik m wel erg blikkerig klinken. Tuurlijk zou een 6 cylinder qua geluid, gevoel en vermogen beter in deze 4 serie passen, maar daar zit ook een ander prijskaartje aan. Het is geen auto waar je de straatstenen er mee uit trekt, maar het is echt wel een vlot ding, vermogen zat. De automaat rijdt heerlijk, maar het enige nadeel is bij vol gas als ie een paar versnellingen terug schakelt, dat gaat gepaard met wat schokjes en veel herrie.
Ik moet wel zeggen dat deze auto over het algemeen hebberig maakt..
Pluspunten:
+ Schitterend ding
+ Goed in elkaar gezet, rijdt top
+ Zit lekker laag en ruim
+ Het imago
Nadelen:
-/- Motor is erg gehorig bij doortrekken in de toeren
-/- Het is niet een heel praktisch ding
-/- Het imago..
-/- duurrrr...
We gaan nog even proefrijden met de Octy RS DSG.