Door mensen die al met een voorproductie-exemplaar hebben gereden (en ik mag niet zeggen wie) wordt de Yeti als Tiguan-concurrent neergezet. Dat lijkt me geen slechte kwalificatie. Zeker niet als ie beter leverbaar wordt dan de Tiguan, die nu een levertijd heeft van 8 maanden.
De Yeti als Tiguan concurrent ??,dat geloof ik echt niet, volgens mij deelt de Yeti heel wat van de Fabia en zal hij niet zo groot en breed gaan worden als de Tiguan, op de onderstaande foto lijkt hij qua afmeting te zitten tussen de HB en de Roomster. Het productieproces is ook overeenkomstig met die van de Roomster. De Yeti zal ook onder andere uitgerust zijn met de voorophanging van de Fabia en de achterophanging van de Skoda Octavia-1 (zelfde dus als de Roomster)
De vierwielaandrijving van de Yeti zal wel afkomstig zijn van de Tiquan.
Ik zie de Yeti meer als Qashqai-concurrent, Skoda kan met de Yeti verkooporders afknabbelen van fabrikanten als Suzuki en Nissan. Vooral de Suzuki Jimny en de - op dit moment zeer populaire - Nissan Qashqai worden geduchte concurrenten.
en above all, in een interview zegt de directeur hoofdontwikkeling bij Skoda Martin Hrdlicka “Dat is nou precies wat we niet willen”
een concurrent zijn van de Volkswagen Tiquan !!!!
Een in eigen huis ontwikkelde midi SUV, moet niet de strijd aangaan met andere modellen binnen de VAG Groep, maar alleen met de eerder genoemde modellen