SKODA Yeti

LenK

Forumguru
Zal weinig nieuws geven, alleen een interieur dat op de Roomster/Fabia lijkt ipv het studiemodel interieur.

De buitenkant was al wel al zeker bekend (ook een variant op de Roomster/Fabia maar dat was van het begin af te zien)

Hetzer

Forumguru
Ik ben ook benieuwt of de uitklapbare fietsen drager op de productie -Yeti gaat komen.

Bijlagen

• skye80_42241158f0370.jpg
    skye80_42241158f0370.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 35
  • skye81_422411590b9c1.jpg
    skye81_422411590b9c1.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 34

Captain Hook

Forumguru
Ik vind de Yeti echt iets origineels. Voor mij hoeft een auto niet mooi te zijn (trouwens, wat is 'mooi'), maar wel functioneel en praktisch.
Als de 4WD uitvoering een beetje interessant geprijsd is en de bagageruimte van fatsoenlijke afmetingen, dan zie ik dit als serieuze opvolger van m'n O2 combi.
Laat maar komen!

Fabia

† In Memoriam
Ben reuze benieuwd. Ik was al weg van het studiemodel. Eens kijken wat het geworden is.

Hetzer

Forumguru
Mij eerdere vermoedens zijn dus juist de Yeti is op basis van de Fabia-2, zo vermoed het onderstaande bericht over zijn Spaanse broer

bron Seat.nl

De Spaanse SUV wordt gebaseerd op hetzelfde onderstel als de Ibiza en dat betekent een wielbasis van 2,47 meter (Tiguan: 2,60 meter) en een wagenlengte van afgerond 4,20 meter. Voorwielaandrijving is standaard, maar bij het platformontwerp is rekening gehouden met aandrijving via alle vier de wielen. Audi (A1 Quattro), Skoda (Yeti) en Volkswagen (kleine SUV op basis van de nieuwe Polo) willen dat namelijk ook aan hun klanten aan kunnen bieden.
.

LenK

Forumguru
Het wordt dan een beetje het idee van een Suzuki Vitara of Jimny, een compacte SUV, een "gooi en smijt karretje". Lekker sportief, wendbaar. Korte wielbasis is in het terrein een pré.
Tiguan is flink groter.

sador

Donateur
Als het model een beetje lijkt op het studie model dan vind ik het wel wat.

En als de prijs een beetje te doen is, kan het wezen dat ik mijn RR inruil op een Yeti

Michel

Forumguru
Hier al een paar foto's van de Autobild site. Hier is hij vrijwel ongecamoufleerd.

Bijlagen

• 63246100_4e4e7c9812.jpg
    63246100_4e4e7c9812.jpg
    29,5 KB · Weergaven: 48
  • 63246106_843721e449.jpg
    63246106_843721e449.jpg
    29,4 KB · Weergaven: 57
  • 63246109_9b71ffa771.jpg
    63246109_9b71ffa771.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 52
  • 63246112_e6b0d2ea8e.jpg
    63246112_e6b0d2ea8e.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 44
  • 63246115_b1d6e99d87.jpg
    63246115_b1d6e99d87.jpg
    27 KB · Weergaven: 40

vinshi

Lid
deze auto zie ik wel zitten. als de prijs nou ook nog meevalt.
ik hoop dat hij tussen de roomster en de octavia in zit.

Hetzer

Forumguru
Hier al een paar foto's van de Autobild site. Hier is hij vrijwel ongecamoufleerd.

EINDELIJK de ongecamoufleerde foto's waar ik naar op zoek was, goed gevonden!!!
Fijn dat je nu eindelijk het formaat goed ziet, en de details, zoals de Roomster voorportieren.

LenK

Forumguru
Helaas, het mag blijkbaar niet te leuk worden bij Skoda.
Bijna alle styling details van de concept zijn verdwenen.
Er rest slechts een tamelijk bedaagd onopvallend karretje.

- Schitterend geintegreerde dakdragers
- 3 deurs look
- Deurgrepen
- Geprofileerde zijpanelen

En van binnen zal het ook wel niet meer dan standaard worden.

Precies de dingen die van de Yeti een smaakmakende stoere geinige auto maken zijn niet meer :mad:

Jammer, jammer, jammer, gemiste kans.

Nog even zoals het had moeten zijn:

02SkodaYeti.jpg

EdK

Forumguru
deze auto zie ik wel zitten. als de prijs nou ook nog meevalt.
ik hoop dat hij tussen de roomster en de octavia in zit.

Verwacht eerder dat hij kwa prijs tussen de Fabia en de Roomster komt te zitten !

Polo grondplaat oftwel Fabia grondplaat moet haast tot een klasse komen tussen bovenstaande 2 modellen !

Maar weer een appart en niet allendaags model van Skoda

Fabia

† In Memoriam
Ziet er niet verkeerd uit. Jammer dat de dakrails niet meer doorloopt in de A stijl zoals bij het conceptmodel.

Captain Hook

Forumguru
Idd, heel jammer, dat al die originele details opgeofferd zijn. Het had zo origineel en mooi kunnen worden. :407:
Volgens mij stammen de eerste foto's al uit 2005, en daarbij valt op dat op die 'oude' foto's de Yeti veel moderner oogt, dan die nieuwste spionagefoto's in de sneeuw.
Nogmaals, heel jammer. Uit de tekst op autobild.de blijkt ook dat 4WD is opgeofferd. :biggthumpdown:

TL@

Forumguru
Er rest slechts een tamelijk bedaagd onopvallend karretje.

- Schitterend geintegreerde dakdragers
- 3 deurs look
- Deurgrepen
- Geprofileerde zijpanelen

En van binnen zal het ook wel niet meer dan standaard worden.

Precies de dingen die van de Yeti een smaakmakende stoere geinige auto maken zijn niet meer :mad:

Jammer, jammer, jammer, gemiste kans.

Nog even zoals het had moeten zijn:...

Dat is normaal dat deze dingen van de concept verdwijnen op de definitieve versie. Dat is zowat bij elke overgang van concept naar productie.
Het is idd wel jammer.

Teaser "test" foto's... veelbelovend :xyxthumbs:

Bijlagen

• YetiA6.jpg
    YetiA6.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 48
  • YetiA7.jpg
    YetiA7.jpg
    13,8 KB · Weergaven: 43

cvegreen

Forumguru
Ik lees hier over het minder geslaagd zijn als het concept , ok het is minder mooi als bij het concept , maar ik vind het een heel mooi ogende auto . Als de prijs nog meevalt zou dit wel eens een opvolger voor mijn F1 kunnen worden . Nu nog ff afwachten tot er echt duidelijke en originele foto's van zijn . Maar ik vind de auto die in de sneeuw genomen zijn echt wel mooi. Die velgen vind ik ook super mooi. Mooie kleur ook trouwens . Zou hem meteen in die configuratie willen . Wel met een 1.2 12V motor he in ambiente uitvoering ben ik heel tevreden . Ik zie zo'n wagen meteen zitten , meer als de roomster eerlijk gezegd , want ik vind de deuren met de B stijl combinatie niet zo geslaagd bij de roomster . Verder vind ik de roomster wel mooi , zeker die achterlichten vind ik super van de roomster.

Kick

Lid
Ik vond de concept een niet al te fraaie broodtrommel maar dit ziet er goed uit. Voor prijzen en motorisering denk dat er naar de Qashqai gekeken moet worden. Dus vanaf 22.000/23.000 euro en minimaal de 1.6 benzine met 105 pk. Voor een 1.4 TSI (122 pk) "elegance" met 4WD moet denk ik tegen de 30.000 worden neergeteld. Zou er geen 4WD leverbaar worden, zou ik dat jammer vinden. Want een SUV zonder 4WD is een lachertje.

Hetzer

Forumguru
Zou er geen 4WD leverbaar worden, zou ik dat jammer vinden. Want een SUV zonder 4WD is een lachertje.

ik verwacht dat de Yeti standaard met voorwileaandrijving leverbaar is en optioneel met 4WD idem als bij de toekomstige Audi A1 Quattro.
zo niet , dan zou inderdaad een grooooot gemis zijn.

Bovenaan Onderaan