SKODA Yeti

Fabia

† In Memoriam
Officieel: Skoda Yeti
maandag 2 maart 2009

De Yeti boort voor Skoda een nieuwe markt aan. Nog niet eerder hadden de Tsjechen een model in het SUV/MPV-achtige segment waarin ook de Nissan Qashqai, de Kia Soul en de binnenkort te verschijnen Toyota Urban Cruiser zijn gepositioneerd.

Onlangs konden wij jullie exclusief de naakte beelden van de Skoda Yeti tonen. En nu is ‘ie dan officieel gepresenteerd. Uiterlijk leunt het productiemodel sterk op de Yeti Concept die in 2005 werd gepresenteerd. Een goede zet van Skoda, want net als het studiemodel oogt de uiteindelijke versie lekker fris. Bovendien is het Skoda-karakter duidelijk aanwezig. Net als de meeste modellen in zijn segment staat de Yeti ietwat hoger op de poten, rustend op redelijk bemeten wielen. Die van de Yeti hebben een diameter van 17 inch. In totaal is de Tsjech 4,2 meter lang en bedraagt de laadruimte een forse 1.760 liter. Dit gaat echter pas op als de achterstoelen zijn verwijderd. Om de bagage op één plek te houden worden een afdekhoes en een bagagenet standaard bijgeleverd.

Tweewiel- of vierwielaangedreven
Vanzelfsprekend huizen er in het vooronder van de Yeti motoren uit de stal van de VAG Group. En dat resulteert in een modern motorenassortiment. Benzines zijn er in de vorm van een fonkelnieuwe 1.2 liter TSI-turbomotor. Deze levert 105 pk en verdeelt zijn krachten uitsluitend over de voorwielen. Deze motor komen we overigens ook tegen in de nieuwe Volkswagen Polo. Als krachtigste Yeti-benzine is er de 1.8 liter TSI, goed voor 160 pk en standaard voorzien van vierwielaandrijving. Diesels zijn er natuurlijk ook. Allen zijn tweeliter TDI’s met vermogensgradaties van 110, 140 en 170 pk. De basisdiesel is verkrijgbaar als tweewielaangedreven- of als vierwielaangedreven variant, terwijl de twee sterkste uitsluitend beschikken over 4x4-techniek.

Hetzer

Forumguru
Het begint wel vol te worden in de showroom, nieuwe O2, nieuwe S2, F2, RR en dan nu nog een Yeti erbij.

De Fabia Scout zit er ook nog bij!!!!!!!!

Ik vind de Yeti een stuk mooier dat het concept model, ook ben ik blij dat het nu officieel leverbaaar is met 4x4 , goed gedaan Skoda :xyxthumbs:

Bijlagen

• 932214242153_y.jpg
    932214242153_y.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 21
  • 63432927_0b558b1748.jpg
    63432927_0b558b1748.jpg
    28 KB · Weergaven: 16
Prijstechnisch belooft de Yeti een volle concurrent van de Hyundai Tucson en Kia Sportage te worden. Omdat de Nissan Qashqai eerder een cross-over dan een SUV is, ligt een vergelijking met dit model minder voor de hand. ‘Stad SUV modellen’ als de Kia Soul en Urban Cruiser zijn ook geen directe rivalen, deels vanwege de lagere prijs en deels omdat vierwielaandrijving niet altijd leverbaar is. Een vergelijking met de Outdoor uitvoering van de Peugeot Partner ligt dan meer voor de hand.

Hetzer

Forumguru
Een vergelijking met de Outdoor uitvoering van de Peugeot Partner ligt dan meer voor de hand.

Pardon, een bestelbus met 4x4 vergelijken met de Yeti???!!?

p.s ,Die outdoor versie van Kangoo kun je beter naast de Nieuwe Caddy 4-motion positioneren.

Captain Hook

Forumguru
De Yeti is toch nog een stuk fraaier geworden dan op die spy-foto's (uit de sneeuw) te zien was.
Bravo, goed gedaan!
Hier wordt je hebberig van. Weer eens wat anders. Ben heel benieuwd naar de prijsstellingen van de 4x4 uitvoeringen.

Nu nog een 'scout' uitvoering er overheen, dan is 't helemaal over de top. :489:

Falcon

Donateur
Ik weet het nog niet of ik hem nou echt mooi vindt, maar goed dat had ik eerst ook met een octavia/facelift :).

Ze hadden in iedergeval andere velgen op deze 3d rendering moeten stoppen.

Ben ook benieuwd naar de prijzen!

Fabia

† In Memoriam
Pardon, een bestelbus met 4x4 vergelijken met de Yeti???!!?

p.s ,Die outdoor versie van Kangoo kun je beter naast de Nieuwe Caddy 4-motion positioneren.

Heb je de prijs gezien voor de Caddy:

Voor de particulier wordt zo’n dieselversie vrijwel onbetaalbaar , want de Trendline 4Motion kost 28.390 euro en wie voor de nog luxer uitgevoerde Comfortline kiest moet maar liefst 31.050 euro aftikken.

Hetzer

Forumguru
Heb je de prijs gezien voor de Caddy:

Voor de particulier wordt zo’n dieselversie vrijwel onbetaalbaar , want de Trendline 4Motion kost 28.390 euro en wie voor de nog luxer uitgevoerde Comfortline kiest moet maar liefst 31.050 euro aftikken.

mag ik hopen dat de Yeti goedkoper word

p.s en zoek de verschillen op de foto!!!!!!!! ,zoveel is er ook niet anders

Bijlagen

• yeti.jpg
    yeti.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 32

Fabia

† In Memoriam
Zo wil ik wel op vakantie gaan. Ook mooi is dat glazen dak.

SkodaYeti_1_CZ.jpg

Aiii

Lid
Nu nog een prijsje wat tussen de Fabia en de Octavia in ligt en het wordt een absolute hit.

Ook tof dat ze die 1.2 TSI erin lepelen, zal een erg leuke leasebak kunnen worden met 20% bijtelling.

Captain Hook

Forumguru
Zo wil ik wel op vakantie gaan. Ook mooi is dat glazen dak.
Ik denk dat ik wel weet waar die fraaie foto genomen is:
Waarschijnlijk tijdens een testrit over de Großglockner Hochalpenstraße.
Zie: http://www.grossglockner.at/
Daar ben ik al vaker allerlei testauto's tegengekomen c.q. er door ingehaald. (net zoals op de Stelvio pas)
De andere buitenfoto's op de tjechische website zien er uit alsof ze ergens in Schotland genomen zijn.

Aan de andere kant zou dat betekenen dat dit proefmodel al in de herfst van afgelopen jaar aldaar gefotografeerd is. Of het is een knap stuk fotosoep werk. :winkie:

Falcon

Donateur
I LIKE!!!.. Perfect!.. precies wat ik zoek.. met 4x4.. en ik kan eindelijk een modderige detour nemen naar mijn werk. Scheelt weer 15 minuten! :)

Ik mis trouwens een kleurtje.. zie mijn icon :)

LenK

Forumguru
zoek de verschillen op de foto!!!!!!!! ,zoveel is er ook niet anders
Er is meer anders dan dat er hetzelfde is. De ontwerplijnen zie je terug maar ik denk niet dat je 1 onderdeel kunt uitwisselen (ja de banden misschien).
Vind er geen reet aan. Te casual, te braaf.

sador

Donateur
Ik vind de Yeti er leuk uit zien, de lengte is bijna gelijk aan de RR.

Als de prijs goed is staat de Yeti misschien volgend jaar wel bij mij op de oprit, als het kan in 4x4

Fabia

† In Memoriam
Er is meer anders dan dat er hetzelfde is. De ontwerplijnen zie je terug maar ik denk niet dat je 1 onderdeel kunt uitwisselen (ja de banden misschien).
Vind er geen reet aan. Te casual, te braaf.

Lijkt zeker te veel op een Roomster :grin:

cvegreen

Forumguru
Voor mij is dit een geslaagde auto . Ik ben er van bij de scoopfoto's al helemaal weg van . Man wat een mooi ding zeg. Ik vind op de roomster na alle modellen van skoda super mooi. De roomster vind ik niet mooi in zij aanzicht die B stijl vind ik zo raar van een roomster . Maar de voorkant en de achter kant vind ik dan wel weer geslaagd.

Rudi

Nieuw lid
Als voormalig tevreden Octavia-rijder en nu al meer dan een jaar verslingerd aan de Subaru Forester krijg ik heel veel zin in een proefrit..................... Skoda gefeliciteerd!

Bovenaan Onderaan