SKODA Yeti

LenK

Forumguru
Het is knap dat een merk als Skoda een betaalbaar apart model in de markt durft te zetten zoals de Roomster en de Yeti, wat je er ook van vindt.

Een nieuw model moet wel verkopen. Zeker in deze voor de autoindustrie barre tijden kan een (klein) merk zich geen mislukking veroorloven. De ontwikkeling van een verkooptopper kost net zoveel als de ontwikkeling van een showroomdochter. En de Roomster is in ieder geval in Nederland in de laatste categorie te plaatsen.

sador

Donateur
Las net op de autoweek site dat de Yeti niet naar de RAI komt.

Daar had ik de Yeti net willen bekijken

van_der_P

Senior Member
Een nieuw model moet wel verkopen. Zeker in deze voor de autoindustrie barre tijden kan een (klein) merk zich geen mislukking veroorloven. De ontwikkeling van een verkooptopper kost net zoveel als de ontwikkeling van een showroomdochter. En de Roomster is in ieder geval in Nederland in de laatste categorie te plaatsen.

Niet alleen in Nederland.

Ieder nieuw model is een gok slaat het aan of niet, en ieder merk heeft wel eens een model wat niet loopt.
Maar moet dat betekenen dat je als autofabrikant alleen maar grijze muizen moet produceren, zoals in het verleden en voor sommige model in het heden, de Japanners doen.

Fabia

† In Memoriam
Nog een foto van het interieur:

_MG_9907.jpg

van_der_P

Senior Member
De prijs zal wel ergens tussen de Fabia/Roomster en de Octavia in zitten.
De goedkoopste vanaf +/-16500 euro denk ik ?
Er hangt veel van de prijs af, wordt het een hit of een flop ?

mothergoose

Actief lid
Als ie eerder beschikbaar was gekomen, had ik er zeker naar gekeken. Zeker nu ze de CR diesels erin gaan leveren.... :(

Falcon

Donateur
Waarom zou je iets wat prima voldoet veranderen?
Uniformiteit in de productielijnen komt alleen maar de prijs ten goede...
(ik hoop stilletjes op prijzen onder die van de O2 combi) :smirk:

Oh ik vind dat echt prima hoor.. niks mis mee. En als de prijs onder die van de o2 komt te vallen is dit mijn nieuwe bak!

Hetzer

Forumguru
De prijs zal wel ergens tussen de Fabia/Roomster en de Octavia in zitten.
De goedkoopste vanaf +/-16500 euro denk ik ?
Er hangt veel van de prijs af, wordt het een hit of een flop ?

ik denk het niet !!!!,vergeet niet dat de instap motor een 1.2 TSI is, deze is toch een stuk duurder, ik denk aan prijzen rond de 20.000

Aiii

Lid
Duurder? Die TSI is toch de vervanging voor de oude 1.2 12V? Zou de verkoopprijs dan niet ongeveer gelijk moeten zijn tussen de oude 12V en de nieuwe TSI?

LenK

Forumguru
Net zoals de 1.4TSI niet de vervanger is voor de 1.4 16V geldt dat ook voor de 1.2TSI en de 1.2 12V. Die turbo krijg je er niet gratis bij.
Er komt veel meer power uit dus 1.2TSI vervangt eerder een 1.6 16V

van_der_P

Senior Member
ik denk het niet !!!!,vergeet niet dat de instap motor een 1.2 TSI is, deze is toch een stuk duurder, ik denk aan prijzen rond de 20.000

Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf in welke groep Skoda de Yeti plaatst. Als de Yeti een SUV op basis van de Fabia/Roomster is dan zou die prijs best realistisch kunnen zijn. Als je kijkt naar b.v. de Daihatsu Terios, Fiat Sedici/Suzuki SX 4 en misschien ook wel Suzuki Jimny.
Dan is die prijs zo gek nog niet.
Als je een stapje hoger gaat dan kom je bij auto's als de Hyundai Tucson, Kia Sportage, Suzuki Grand Vitara, en misschien ook wel Toyota RAV 4 en de VW Tiguan maar deze zijn toch wel en stuk duurder.
Dan zou een prijsvan 20.000/21.000 euro ook kunnen maar ik denk van niet.

Hetzer

Forumguru
Net zoals de 1.4TSI niet de vervanger is voor de 1.4 16V geldt dat ook voor de 1.2TSI en de 1.2 12V. Die turbo krijg je er niet gratis bij.
Er komt veel meer power uit dus 1.2TSI vervangt eerder een 1.6 16V

klopt helemaal de 1.2 TSI komt in de plaats van de huidige 1.6, en de de F-2 RS komt volgens mij de 1.4 TSI

De Yeti heeft bijna het formaat en zeer zeker de opties van een Roomster Scout, en die kost al 21.000 euro, tel daar de fijnere , betere en zuinigere 1.2 TSI motor bij op, dan zal je daar nooit kwa prijs onder gaan zitten eerder boven!!!!!!!!!!!!!

van_der_P

Senior Member
klopt helemaal de 1.2 TSI komt in de plaats van de huidige 1.6, en de de F-2 RS komt volgens mij de 1.4 TSI

De Yeti heeft bijna het formaat en zeer zeker de opties van een Roomster Scout, en die kost al 21.000 euro, tel daar de fijnere , betere en zuinigere 1.2 TSI motor bij op, dan zal je daar nooit kwa prijs onder gaan zitten eerder boven!!!!!!!!!!!!!

Ik denk dat je gelijk hebt. misschien was de wens wel de moeder van de gedachten.

Falcon

Donateur
En nog even hier op in haken... de Yeti is gebouwd op het onderstel van de Octavia volgens verschillende sites.

Kick

Lid
Wel jammer dat er in eerste instantie geen 1.4 TSI in de Yeti wordt aangeboden. Het gat tussen een 1.2 TSI met alleen voorwielaandrijving en een 1.8 TSI met 4x4 zal prijstechnisch behoorlijk groot zijn. Misschien is de kleinste diesel met 4x4 dan nog een betere optie, ook al rijd ik voor een diesel eigenlijk onvoldoende kilometers. En anders? ... dan maar geen Yeti. Die peugeot 3008 vind ik ook wel interessant.

Trouwens, het is toch bespottelijk dat er op dit moment nog steeds geen enkele info over de Yeti op skoda.nl staat (buiten de aankondiging). Maar ja, skoda.nl is dan ook wel de slechtste merkensite van Nederland.

Bovenaan Onderaan