Ik ben benieuwd wat de verwachte vanafprijs is, misschien vanaf 20.000 euro
Diesels zijn de meest interessante aandrijfbronnen voor een 4x4 voertuig. Maar ik vrees met grote vreze dat met het debiele belastingklimaat in nederland, de dieselversies onbetaalbaar zullen worden.:crazy:
Juist het gemak waarmee je bij lage toerentallen een hoog koppel ter beschikking hebt, rijdt zo easy...
Ook voor grote reisafstanden vind ik de diesels nog steeds een stuk prettiger dan 'hitsige' benzinemotoren.
Ik zie de Skoda Yeti voor het eerst als een SUV (achtig) voertuig wat ook praktisch is uitgevoerd. Lekker grote kofferbak, praktisch uitgevoerd.
Want ondanks hun enorme buitenafmetingen hebben auto's als een Antara, Tuscon, Koleos, Qashqai en zelfs een VW Touareg helemaal geen grote kofferbak. Worden allemaal overtroffen door een 'simpele' O2 combi!
Ook de zit in de zulk soort auto's valt tegen als je een beetje lang bent, je zit vaak met je hoofd tegen het dak of tegen de rand van de voorruit aan te turen. Laat staan dat je achterin fatsoenlijk kunt zitten.
Laat maar komen die verschrikkelijk leuke sneeuwman!
Wanneer komen er nou eens echte technische experts bij de ministeries, zodat de volkomen achterhaalde 'boetes' voor moderne diesels tenminste worden geschrapt? En dat met er ter zake kundige expertise naar de praktische emissies wordt gekeken. Want de grootste invloedsfactor op al dan niet 'foute' emissie is nog altijd de bestuurder van het voertuig, niet het voertuig zelf...