SKODA Yeti

Fabia

† In Memoriam
Wat vindt je van de rode Fabia? Je moet verder klikken bij de foto's.
 

Bijlagen

  • 8001_800.jpg
    8001_800.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 36

Abo

Lid
Ik vind de Yeti echt geslaagd en ik ben blij dat die leverbaar wordt met o.a. de moderne 1.2 TSI motor. ( 105 pk ). In mijn Roomster zit een 1.6 met 105 pk. De Yeti zal dan echt wel zuiniger met brandstof zijn dan mijn Roomster. Nu maar afwachten op zijn prijs, Skoda wil met de Yeti concurrerend zijn met o.a. de Hyundai Tucson en de Kia Sportage. Aangezien die beginnen met € 23.695,00 en € 23.295,00 ,zal de Yeti hier toch echt onder moeten gaan zitten. Hij is ook kleiner dan de genoemde concurrenten. Ik wacht met spanning af op zijn vanaf prijs met de 1.2 TSI motor.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik ben benieuwd wat de verwachte vanafprijs is, misschien vanaf 20.000 euro
Diesels zijn de meest interessante aandrijfbronnen voor een 4x4 voertuig. Maar ik vrees met grote vreze dat met het debiele belastingklimaat in nederland, de dieselversies onbetaalbaar zullen worden.:crazy:
Juist het gemak waarmee je bij lage toerentallen een hoog koppel ter beschikking hebt, rijdt zo easy...
Ook voor grote reisafstanden vind ik de diesels nog steeds een stuk prettiger dan 'hitsige' benzinemotoren.

Ik zie de Skoda Yeti voor het eerst als een SUV (achtig) voertuig wat ook praktisch is uitgevoerd. Lekker grote kofferbak, praktisch uitgevoerd.
Want ondanks hun enorme buitenafmetingen hebben auto's als een Antara, Tuscon, Koleos, Qashqai en zelfs een VW Touareg helemaal geen grote kofferbak. Worden allemaal overtroffen door een 'simpele' O2 combi!
Ook de zit in de zulk soort auto's valt tegen als je een beetje lang bent, je zit vaak met je hoofd tegen het dak of tegen de rand van de voorruit aan te turen. Laat staan dat je achterin fatsoenlijk kunt zitten.
Laat maar komen die verschrikkelijk leuke sneeuwman!

:ot:
Wanneer komen er nou eens echte technische experts bij de ministeries, zodat de volkomen achterhaalde 'boetes' voor moderne diesels tenminste worden geschrapt? En dat met er ter zake kundige expertise naar de praktische emissies wordt gekeken. Want de grootste invloedsfactor op al dan niet 'foute' emissie is nog altijd de bestuurder van het voertuig, niet het voertuig zelf...
 

LenK

Forumguru
Wanneer komen er nou eens echte technische experts bij de ministeries, zodat de volkomen achterhaalde 'boetes' voor moderne diesels tenminste worden geschrapt? En dat met er ter zake kundige expertise naar de praktische emissies wordt gekeken. Want de grootste invloedsfactor op al dan niet 'foute' emissie is nog altijd de bestuurder van het voertuig, niet het voertuig zelf...

CO2 uitstoot was de grondslag voor berekening milieu toeslag.
Maar ja Diesels stoten veel minder CO2 uit, die zouden dan allemaal in de laagste klasse komen, dus daarom verzonnen ze daar in Den Haag maar een andere klasse indeling voor, zodat de kassa toch vooral maar kon blijven rinkelen.
Ik ben benieuwd wat ze verzinnen zodra hybride en andere A label hokken de overhand krijgen. Die geldstroom moet toch aan de gang blijven :1884:
 

Hetzer

Forumguru
Wipneus-Skoda’s in Genève

Geniet van deze extrasuperhoge kabouterhutjes

Bron: Autoblog.nl

mooie foto's , alleen altijd zo lekker objectief commentaar van de heren van Autoblog, maar niet heus
 

Bijlagen

  • 32_De%20naam%20Yeti%20stamt%20af%20van%20een%20verschrikkelijke%20sneeuwman%20die%20in%20de%20om.jpg
    32_De%20naam%20Yeti%20stamt%20af%20van%20een%20verschrikkelijke%20sneeuwman%20die%20in%20de%20om.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 27

Captain Hook

Forumguru
mooie foto's , alleen altijd zo lekker objectief commentaar van de heren van Autoblog, maar niet heus
Ach, als het volgens de heren autojournalisten niet minstens binnen de 10s van 0 naar 100 kan en het geen (in hun ogen) vooruitstrevend design is van de gevestigde merken, dan deugt het niet.
Of je er goed in zit, of het praktisch is, of het geschikt is voor meer dan 1 persoon, of je er alledag alledingen mee kunt doen, da's is helemaal niet belangrijk. Als het maar cool, vet is.

De realiteit is, is dat vrijwel niemand die superauto's koopt, maar hele volksstammen de Golfjes, de Opeltjes, de Toyota's en (steeds meer) de Skoda's neemt.

Ik zeg altijd maar zo, een porsche is leuk voor erbij, de O2 combi voor alledag. :tongue:. En zoals het er nu uitziet, zie ik de Yeti als een praktische opvolger van mijn O2 combi.
 

Hetzer

Forumguru
Waar het mij omging is dat de "heren" van Autoblog een dikke Audi met zwartebumpers, en hoog op de wielen wel mooi vinden en dat een Skoda in dezelfde uitmonstering dat opeens niet is, erg vreemd!!?
 

Aiii

Lid
Laat ze lekker zuur zijn joh. Ik heb veel merken gereden, maar er gaat gewoon niets boven het rijgedrag van een VAG-auto. En dat is de reden dat ik VAG rijdt, niet het merkje op de voorkant of zoiets dergelijks. Leuk, een auto die spannend vormgegeven is, maar als het rijdt als een natte krant, dan hoeft het voor mij al gauw niet meer.

Bij autoblog zitten ze voornamelijk in de business van plaatjes beoordelen, en dan kan ik me voorstellen dat de meeste VAG-modellen het afleggen tegen de designautootjes. Als dat je ding is, prima, een beetje humor kan ik ook wel waarderen. Imago is voor velen gewoon erg belangrijk, maar 40k+ voor een A4 neertellen als je voor 20k+ bijna dezelfde auto koopt met een ander badge op het stuur en de voorkant? Dat is voor mij persoonlijk geen overweging, zelfs met ledjes in de lampen! :D
 

van_der_P

Senior Member
Autojournalisten zijn verwende mannekkes. Als een auto niet meer dan 35.000 euro kost is het geen auto maar een vervoermiddel in de ogen van de autojournalist. Maar hoeveel mensen kunnen zich zo'n auto permiteren zonder, lenen.nl.
Kijk maar eens naar de autoindustrie heden ten dagen, vooral als je grote duren auto's produceerdt verdien je het zout in de pap niet.
Het is misschien beter dat de autojournalist zich dat ook eens realiseert. En of je nu voor Autovisie, Autoweek of Autoblog werkt dat maakt hier niets uit.

Het is knap dat een merk als Skoda een betaalbaar apart model in de markt durft te zetten zoals de Roomster en de Yeti, wat je er ook van vindt.
Dat geldt ook voor een merk als Dacia.
Daar ligt de toekomst een betaalbaar en goed produkt maken.

En die Yetie zou best wel eens de opvolger van onze Roomster kunnen worden.
 
Bovenaan Onderaan