Skoda-MAN
Forumguru
Mij is opgevallen toen ik mijn auto, meest achter, zwaar beladen had deze veel minder stuurcorrectie nodig had. Ik denk dat het probleem met onvoldoende caster te maken heeft in lege / licht beladen toestand.
Caster, ook wel askanteling genoemd, is de hoek waarin een fusee in de lengterichting bij een voertuig staat.
Zal zich meestal bevinden in het bereik van +2 tot +5½ graden, positief.
Caster is alleen van toepassing op de voor c.q. sturende wielen.
Caster is o.a. nodig voor de rechtuit-stabiliteit of men zou kunnen zeggen; "zelf sturend effect"
Door de achterzijde te laten zakken (belading) krijg je relatief een meer positieve caster.
Eibach verlaging alleen achter? (ik denk geen gezicht)
Caster bijstellen is bij de meeste auto's niet mogelijk dan wel moeilijk.
Caster, ook wel askanteling genoemd, is de hoek waarin een fusee in de lengterichting bij een voertuig staat.
Zal zich meestal bevinden in het bereik van +2 tot +5½ graden, positief.
Caster is alleen van toepassing op de voor c.q. sturende wielen.
Caster is o.a. nodig voor de rechtuit-stabiliteit of men zou kunnen zeggen; "zelf sturend effect"
Door de achterzijde te laten zakken (belading) krijg je relatief een meer positieve caster.
Eibach verlaging alleen achter? (ik denk geen gezicht)
Caster bijstellen is bij de meeste auto's niet mogelijk dan wel moeilijk.
Laatst bewerkt: