Slingeren en bijsturen

@kevkas ik ervoer exact hetzelfde toen ik mijn Octavia net had. Ik werd er gek van. Dat gezwabber van links naar rechts, continue bijsturen, heel onrustig. Daarom een afspraak bij @Antera gemaakt om een setje Eibachs te monteren. Ongelooflijk wat een verschil! Geen gezwabber meer, niet steeds bijsturen, helemaal top! Volgens mij de enige optie, aangezien de Octavia ontzettend hoog op zijn poten staat, wat het stuurgedrag niet ten goede komt....

@kevkas ik ervoer exact hetzelfde toen ik mijn Octavia net had. Ik werd er gek van. Dat gezwabber van links naar rechts, continue bijsturen, heel onrustig. Daarom een afspraak bij @Antera gemaakt om een setje Eibachs te monteren. Ongelooflijk wat een verschil! Geen gezwabber meer, niet steeds bijsturen, helemaal top! Volgens mij de enige optie, aangezien de Octavia ontzettend hoog op zijn poten staat, wat het stuurgedrag niet ten goede komt....

En indien geen Drive modus aanwezig de Modus/Stuurbekrachtiging op Dynamisch laten afstellen dan is het helemaal top :yeah:

Joske

Forumguru
ik hoop dat de Eibachs ook het verschil zullen maken! Met het winderig weer van de afgelopen maand ben ik precies met een zeilboot op de autosnelweg onderweg.. :sterretjes:

Het lage gewicht (+- 1250kg leeg) doet hem op dat gebied ook geen goed. Mijn O2 lag wel wat stabieler op de baan :jaja:

enneuh

>200km/u dan lijkt het wel alsof je gaat opstijgen met de Octaaf :nailbiting: (wat een getril in de auto zeg)

kevkas

Nieuw lid
Ja dat zal ook mijn uiteindelijke oplossing zijn om bij de leden hier het te laten veranderen.
Maar wacht het eerst nog even van de dealer af.

@Niels-Ede wat kun of heb jij nog meer laten aanpassen ?

kevkas

Nieuw lid
@Skoda liefhebber 1 ja verlagen is wel leuk,
Maar hij hoort gewoon standaard al goed te rijden uiteraard.
Is een leasebak en krijgen we dat gezeik weer dalijk dat het verlagen niet mag enzo.
Heb je met de eibachs ook de stuurbekrachtigign laten aanpassen naar dynamisch?

rouwehand

Senior Member
Vanmiddag van Eindhoven naar Rotterdam, met windstoten van ca. 90 km/h (over de Moerdijk)
Auto blijft goed zijn koers houden, zonder al te veel te moeten corrigeren.
Mijn OIII combi is voorzien van een set Eibach verlaging en Drive Mode -> stand Sport.
Waarbij de stuurbekrachtiging op een iets zwaardere stand wordt gezet en de vering volgens mij iets stugger wordt

De auto is bij aflevering direct op Eibach gezet, dus ervaring zonder heb ik niet.
Maar ik zou niet anders willen :yeah:

Ja dat zal ook mijn uiteindelijke oplossing zijn om bij de leden hier het te laten veranderen.
Maar wacht het eerst nog even van de dealer af.

@Niels-Ede wat kun of heb jij nog meer laten aanpassen ?

@kevkas Ik heb mijn drive modus/stuurbekrachtiging op Dynamisch laten afstellen en heb voor komende tijd een setje Eibachs bij Antera op mijn verlanglijstje staan, daarnaast heb ik naast de instellingen die ik al "standaard" had laten aanpassen:
  • DRL met achterlichten
  • Comfort knipperlichten > 4
  • Regensluiten (test hopen dat werkt op mij MY2015)
  • Ramen blijven bedienen voor bepaalde tijd met deur open en contact uit
  • Rechter Spiegel kantelen bij achteruit inschakelen
  • Nawissen Achterruit
  • Hoeveel liter nog tot volle tank
  • Needle Sweep
  • Stopwatch
  • Ventilatorstand zichtbaar wanneer Climat in auto stand staat
  • DVD vrijschakelen
  • Stuurbekrachtiging direkter maken (minder zoekerig) Oftewel Dynamisch
  • 3e Remlicht mee laten knipperen met openen en sluiten
  • AM functie radio uitzetten
  • Waarschuwingsschakelaar laten dimmen
  • Mistlampen aan bij seinen grootlicht
Dit was het volgens mij :pieker:, maar al met al leuk lijstje :D en ben erg tevreden over de nieuwe Dynamische instelling tot nu toe :thumbsup:

ik hoop dat de Eibachs ook het verschil zullen maken! Met het winderig weer van de afgelopen maand ben ik precies met een zeilboot op de autosnelweg onderweg.. :sterretjes:

Het lage gewicht (+- 1250kg leeg) doet hem op dat gebied ook geen goed. Mijn O2 lag wel wat stabieler op de baan :jaja:

enneuh

>200km/u dan lijkt het wel alsof je gaat opstijgen met de Octaaf :nailbiting: (wat een getril in de auto zeg)
Heb je die Eibachs er nu nog niet onder liggen?? :nono:

Joske

Forumguru
neen.... :bloos:

had vorige zaterdag afspraak bij Mark maar ja... er moest perse een sneeuwstorm losbarsten op het moment dat ik wou vertrekken :(

Bovenaan Onderaan